Gå til innhold

Holde visning for huseier?

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja vi har selv valgt og leie den til den prisen som var satt da, og var av den grunn att vi ikke hadde annet valg der og da. Men nå har han gått opp 1000 kr mer i leie.

Min husvert økte også husleien da jeg flyttet. Markedet rår. Det vedkommer ikke meg, det er ikke mitt problem overhodet. Hvorfor angår det deg?

Har ikke hatt noe imot og holdt visning i leiligheten om ikke hadde oppført seg sånn som han gjør. Vi har holdt visning på de tidligere leilighetene og, og fått dem utleid . Så lenge huseier er grei så er jo selfølgelig vi grei å!

Du er sur fordi du ikke fikk slippe å betale hele oppsigelsestiden. På dette grunnlaget skal du ikke holde visning for husverten. Enda din husvert er i sin fulle rett til å forlange betaling i hele oppsigelsestiden. Hva feiler egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva annet er det han har gjort?

Skrevet

Min husvert økte også husleien da jeg flyttet. Markedet rår. Det vedkommer ikke meg, det er ikke mitt problem overhodet. Hvorfor angår det deg?

Du er sur fordi du ikke fikk slippe å betale hele oppsigelsestiden. På dette grunnlaget skal du ikke holde visning for husverten. Enda din husvert er i sin fulle rett til å forlange betaling i hele oppsigelsestiden. Hva feiler egentlig?

Hu sier jo at DE ikke har lyst til å holde visning, ikke at huseieren ikke får ha visning... Skjønner TS godt jeg, er noen vrange mot meg er jaggu jeg vrang tilbake også =P

Det er da bare rett og rimelig at man skal ha trekk i leie for å gjøre arbeid som kommer huseier til gode, pleier du ofte å jobbe gratis for noen du ikke engang liker?

AnonymBruker
Skrevet

Hu sier jo at DE ikke har lyst til å holde visning, ikke at huseieren ikke får ha visning... Skjønner TS godt jeg, er noen vrange mot meg er jaggu jeg vrang tilbake også =P

Det er da bare rett og rimelig at man skal ha trekk i leie for å gjøre arbeid som kommer huseier til gode, pleier du ofte å jobbe gratis for noen du ikke engang liker?

Men saken er jo at hun har skrevet under på en kontrakt der det står at hun plikter å holde visning. Det er ikke huseierens feil at hun ikke har lest kontrakten skikkelig. Det nytter ikke å klage på sånt i ettertid.

Anonym poster: a975fa970084edbf1bf437930913e7cd

Gjest Armule
Skrevet

Hadde han ikke krevd at dere måtte finne ny leietaker? Det er dere ikke pliktige til ifølge kontrakten, dere må bare holde visningene. Kontakten med de som er på visningen må jo selvfølgelig gå gjennom husvert.

Ellers ville jeg lest gjennom husleieloven. Han kan ikke gi dere dårligere vilkår enn det som står i den, selv om dere har skrevet under på en kontrakt. Når det kommer til krav om vedlikehold så står dette i loven:

"Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å holde utleid husrom og eiendommen for øvrig i den stand som leieren har krav på etter reglene i lovens kapittel 2.

Er ikke annet avtalt, plikter leieren å vedlikeholde dørlåser, kraner, vannklosetter, elektriske kontakter og brytere, varmtvannsbeholdere og inventar og utstyr i husrommet som ikke er en del av den faste eiendommen. Leieren plikter også å foreta nødvendig funksjonskontroll, rengjøring, batteriskift, testing og lignende av røykvarsler og brannslukkingsutstyr. Må gjenstander som tilhører utleieren skiftes ut, påhviler dette utleieren hvis annet ikke er avtalt.

Utbedring av tilfeldig skade regnes ikke som vedlikehold etter annet ledd."

Skrevet

Men saken er jo at hun har skrevet under på en kontrakt der det står at hun plikter å holde visning. Det er ikke huseierens feil at hun ikke har lest kontrakten skikkelig. Det nytter ikke å klage på sånt i ettertid.

Anonym poster: a975fa970084edbf1bf437930913e7cd

Og det fant hu jo ut etterhvert i tråden... Men huseier krever også at de skal finne ny leietager, noe som er helt urimelig og ikke deres problem =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...