Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg skal til St.Petersburg i sommer. Det blir vår første tur sammen. Han er i 30-årene og jeg er i 20-årene. Er det noen som har noen tips om hva man bør få med seg der? Og er det dyrt for mat og sånt der?

Anonym poster: 496d6df88b322e8f69b98de7a9b9e1b9

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamme
Skrevet

Heldig! St. Petersburg er en nydelig by, selv den kan gi et litt grått og kjipt førsteinntrykk. Jeg bodde der for tre år siden og har vært der jevnlig siden da, så selv om jeg ikke er helt oppdatert på restauranter og klubber kan jeg sikkert bidra litt.

Er det noe spesielt dere er interessert i? Historie, kunst, uteliv? Det er litt lettere å gi tips hvis jeg vet noe om det.

Det er relativt billig å spise ute. Du får lett en middag til 500 rubler, ca. 100 kr, men det går også an å gjøre det billigere (og selvfølgelig mye dyrere). Da jeg bodde der hadde en blini-kjede (blini = pannekake - russisk fast food) tilbud på "Ukas blini" til 19 rubler, altså under en femmer. Det er riktignok ikke så mye mat, men grei lunsj. Jeg kan godt komme med noen tips om restauranter, hvis du sier litt hva dere er ute etter.

AnonymBruker
Skrevet

Heldig du er! Har alltid hatt lyst til å dra dit. Hørt det er veldig fint der, også er det jo spennende og se kulturen der.

Kan jeg spørre hvor mye dere måtte gi for flybillettene? Hvor lenge skal dere være der og har dere booket hotell? Hvor mye kom alt dette på?

Anonym poster: 2fe71ef8a20ff1e654dbfaed4fe08e12

AnonymBruker
Skrevet

Ta båten til Peterhof. Fantastisk flott palass.

Anonym poster: be2b66362842c9c4b998586efb881a66

Skrevet

Hermitage museet/Vinterpalasset er et virkelig must. Du kan ikke ha vært i St.Petersburg uten å dra innom der. Ellers er det innmari moro å oppleve ordentlig russisk teater eller opera/ballett-forestilling. Masse å velge i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...