Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått på cerazette i litt over et halvt år nå, for å slippe mensen. Dette har fungert glimrende frem til forrige uke da jeg uten forvarsel fikk kraftig mens. Den har vart i åtte dager nå, jeg forstår ikke hvorfor. Har ikke hoppet over en eneste pille (bortsett fra tre dager i mai hvor jeg vurderte å slutte på dem. Kan dette være en postreaksjon?). Ser at folk får alle slags mensproblemer med cerazette, så det er vel bare til å regne med.

1. Noen som vet hva dette skyldes?

2. Noen som vet hvordan jeg kan få det til å stoppe? Skal besøke kjæresten min neste uke, er lite keen på å møte opp med kofferten full av tamponger etter så lang tid. Har hørt om noe på apoteket som skal utsette mens, har noen erfaringer med det? Og vil det ikke fungere nå som jeg allerede har det?

Håper dere leser desperasjonen mellom linjene.

Tusen takk for svar! :)

Endret av blockhead
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there, done that!

Min erfaring er at selv om prevensjonen kan holde tilbake mens gjør den ikke det for alltid. Når den kommer tilbake skal den ta igjen for tapt tid. Jeg vet dessverre ikke hva man kan gjør for å stoppe det..

Men hvis du har hatt det i 8 dager allerede og skal møte typen din neste uke får du bare håpe på det beste at det går over innen da..

Skrevet

Ta det med ro. Jeg går på det samme for å unngå mensen. Desverre får du det likevel noen ganger. Det er kun hvis det varer veldig lenge, ca 10-14 dager, at du kanskje burde spørre lege, helsesøster eller noe sånt.

Hvis du er desperat så er det også piller for å utsette mensen, men fugerer ikke som prevensjon. Disse må en lege skrive ut til deg.

Lykke til! Det stopper snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...