Gå til innhold

Landskap i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg skal flytte, men er ikkje sikker på kor. Eg ser for meg noko som liknar Jomfruland (øy i Kragerøskjærgården) og kysten langs Larvik/Stavern, men med fjell i bakgrunnen.

Strå, strand, sjø (hav), lauvskog, fjell der bak. Fuglar. Gjerne ein by eller ein tettstad i nærleiken der det finst bibliotek, kino, kanskje konsert, teater innimellom.

Nokon som veit om?

(Eg har ikkje råd til å reise masse rundt og sjå (sjølv om det hadde vore det beste), defor er det fint å gjere utvalet av stader litt mindre. De trenger ikkje å ta hensyn til jobb eller om eg kjenner nokon der, det finner eg ut av).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rjukan, Skien, Porsgrunn.

Fine byer med fjell i bakgrunnen. Men ikke de morsomste byene heller.

Endret av Nyyx
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, du kan ikke mene å anbefale noen å flytte til Rjukan....?

Anonym poster: 564dc23eee9aac0eb0e8877da01b4d3a

• Liker 4
Skrevet

Eg meinte langs kysten, flatt ute ved sjøen, men fjell i bakgrunnen. Det som er vanskeleg er at Norges kyst er lang.

AnonymBruker
Skrevet

Helgelandskysten.

Anonym poster: 93244b98402139adcfd3da40b3d6d099

• Liker 2
Skrevet

Synes det er en merkelig måte å velge hvor man skal bo, utifra landskap. Men hva med Jæren? Flatt, strand, sjø, og fjord og fjell en liten kjøretur unna.

AnonymBruker
Skrevet

bergen, askøy, sotra åsane, salhus

Anonym poster: 654b16c4ac72ed6307c4de0f71a643d3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Svar til Hedda-78: Eg forstår den tanken (familie, venner, tilknytning er viktigare), men det blir ikkje bare ut ifrå landskap eg skal velgje. Likevel har natur ein del å seie for meg, så når eg først skal flytte vil eg gjerne ha det med i vurderinga. (ein annan ting er at eg skal ikkje flytte aleine)

Endret av onceinawhile
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, du kan ikke mene å anbefale noen å flytte til Rjukan....?

Anonym poster: 564dc23eee9aac0eb0e8877da01b4d3a

Kan jeg spørre hva som er glat med stedet? Synes det så flott ut. Eller var det bare ikke relevant for ts sine ønsker?

Anonym poster: 8897e614c811c8e6e0bbfdd318b5a726

AnonymBruker
Skrevet

synes Rjukan er mindre fint, innestengt lite sted mellom mange fjell

Anonym poster: 4b1870bcf3d2b6f5e516a8d51d34589a

Skrevet

Jeg syntes Rjukan er fint jeg. Veldig hjemmekoselig, og fin befolkning.

Liten plass er det jo, men ikke langt unna storbyen.

Skrevet

Øyene på søresunnmøre, nydelig natur rett med havet, med høge vakre fjelltinder i kort avstand! Nyydelig!!

Skrevet

Øyene på søresunnmøre, nydelig natur rett med havet, med høge vakre fjelltinder i kort avstand! Nyydelig!!

Må legge til at Ulstein kommune på søre Sunnmøre vart nylig kåra til Norges mest attraktive plass å bo ;)

AnonymBruker
Skrevet

Sveio i Hordaland fylke. 20 minutt frå Haugesund, med fantastisk natur!

Anonym poster: 9e316161e010b0b137a6595852d3bae4

AnonymBruker
Skrevet

Molde? Har Sunnmørsalpene i bakgrunnen :) kjempefint på sommeren og ganske skjermet fra sunnmørsregnet i og med at fjellene ligger et stykke unna!

Anonym poster: 359e7d20ba02d31fdff1568a0a9d75b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...