Gå til innhold

hvor fort forsvinner musklene?

Fremhevede innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Hei

Jeg pleier å trene tung styrke ca 3-4 ganger i uka med vekter. Ikke noe kondisjon.

Jeg er 168cm høy, snart 21 år, og veide 56,6 for kun 12 dager siden.. plutselig på ei uke har jeg rast ned til. 54,7 kg. Det er nesten 2 kg!!

Ettersom jeg bor hjemme om sommeren blir det kun strikktrening og gåturer frem til skolestart i august...

Er det mulig å miste 2kg på så kort tid når du allerede er veldig slank?

Jeg tenker at hvis det fortsetter sånn så kommer jeg til å veie alt for lite i august, og jeg kommer til å være ekstremt svak fysisk.. syns det er så demotiverende at så mye trening skal forsvinne så lett...er det musklene mine som er de 2 kiloene

Kan skrive opp ca hvordan jeg spiser:

Frokost: eggerøre av 3 egg, 1 dl melk. Med to brødskiver til. Samt ca 2,5 dl sjokomelk

Lunsj: 2 egg, 2 knekkebrød/ havrekli grøt av 100g tørrvekt

Mellom: sjokomelk / en hånd med mandler

Middag: masse grønnsaker, kylling. Saus/ eggerøre av 3 egg + 2 brødskiver.

Kvelds: sjokolade/ smågodt og to brødskiver med gulost/ egg/ kremost pluss sjokomelk.

Jeg spiser godis hver dag

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det sies i kroppsbyggermiljøet at man mister ca 10% muskelmasse per år dersom man slutter å trene.

Blir man syk og dermed går raskt ned i vekt vil muskelmasse være det siste som kroppen tærer på.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du ikke vann?

Anonym poster: d82caff79fb9cdb26a8ec693a6c76778

Skrevet

Vanligvis er det første ein går ned tap av væske i kroppen, altså vatn. Veit ikkje kor fort muskelmasse forsvinner, men trur ikkje det er så fort. Uansett, vist du vedlikeholder ligg med alternativ trening vil styrken komme tilbake fort når du begynner for fullt igjen, det er ikkje slik at du begynner på null sjølv om du trener mindre eit par måneder.

Skrevet

tro meg, slutter du å trene så siger det sammen grisefort. jeg skadet meg i kneet og kunne knapt røre meg - og falt sammen som et korthus frem til jeg fikk operasjon. tar jævlig med tid å bygge opp igjen.

med det sagt, det vil alltid være lettere å bygge opp igjen når du først har gjort det en gang.

Gjest anonym
Skrevet

Jeg drikker kanskje 2l om dagen med væske.

Synd å ha fått bikiniformen så rekker jeg ikke vise den frem engang før den er borte.. jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...