Tobarnspappa Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Jeg er en 33 år gammel småbarnsfar som har en samboer med lite( manglende )sexlyst. For å ta det direkte så har det kun vært 3 ganger de siste 5 år( siste gang var da minstemann ble unnfanget.) Det startet for 5 år siden. Da hadde vi vært sammen ca et år og hun ble gravid med vår elste. Jeg har hatt forståelse for at det ikke er ønskelig for alle med sex under graviditet, etter fødtsel, samt så lenge han ligger inne på vårt soverom. Minstemann har nå vært på eget rom i flere måneder og jeg ser nå at disse tingene ikke burde være noe problem lengere. Jeg har nå prøvd litt flere hint og tilnærmelser. Får da bare avviselser eller blir ignorert. Som for eksempel: - Legger meg inntil henne om kvelden og stryker henne på ryggen. Får da beskjed om å legge meg og sove. Hun skal skrive på face med mobil. -Eller hun "sover" når jeg skal legge meg. -Forslag om å ta en dusj sammen. Får svaret: Gå og tusj, jeg skal ut å ta en røyk. -Kjøpe med nytt undertøy i gave etter å ha vært på en lengere jobb reise. Jeg får ikke sett dette på henne, men hun tar det på når hun skal bort å besøke noen veninner. Føler meg etter slike ting skuffet og avvist. Begynner å stille meg noen spørsmål. -Er jeg så ekkel/ lite atraktiv? -Har hun en elsker? -Utnytter hun meg bare da jeg tjener helt greit og holder henne med hus/bil/penger samt at jeg passer barna? -Eller har hun kuttet ut sex fulstendig? Ønsker en tilbakemelding fra dere kvinner ( og ev noen menn) på hva jeg bør gjøre. Vi har et ganske normalt forhold ellers. Noe krangling og uenighet, men sånn er detvel med de fleste. Men som sagt så sliter jeg på dette området, har gått greit fram til nå. Men nå begynner det å tære på meg.Føler meg ikke lengere elsket, og det gjør vondt.
Eudyptula Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 3 ganger på 5 år? Du er jaggu tålmodig. Her duger det nok ikke med hint og tilnærmelser, dette må dere ha en ordentlig samtale om. Men du må da ha prøvd å snakke med henne om dette tidligere? Så lite sex er fullstendig unormalt, selv i den verste småbarnsperioden. Hva årsaken er, er det bare hun som kan svare på. 2
Tobarnspappa Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2012 Jeg skal snakke med henne i kveld. Kom tilfeldig vis innom denne siden i dag når jeg satt og undersøkte litt. Ønsker å få noen tips/innspill fra andre, jeg ser tross alt baresiden fra en sak. Jeg kommer til å spørre om spørsmålene som nevnt over. Kommer til å skrive svar på hvordan det går i morgen.
Tobarnspappa Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2012 Ja, jeg føler jeg har vært tålmodig nok. Har snakket litt om dette før. Var bl a på samlivskurs i vinter der en av tre kvelder var om sex og samliv.
Eudyptula Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Ja, jeg føler jeg har vært tålmodig nok. Har snakket litt om dette før. Var bl a på samlivskurs i vinter der en av tre kvelder var om sex og samliv. Hvordan reagerte hun på dette? Antyder hun noen årsak til manglende lyst, eller at hun generelt ikke har det bra?
Gjest SnowLeopard Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Dere kan ikke ha spesielt god kommunikasjon når dere har latt det "gå så langt", mener jeg. Du sier du er flink til å ta initiativ, men det er ikke sikkert hinting gjør ting bedre. Bra at dere skal snakke sammen, krysser fingrene for at det ordner seg for dere
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Dette høres ut som forholdet jeg hadde til barnefar i det vi skilte veier etter 8 år. Vi fungerte bra i hverdagen . Gode venner på mange måter, men var ikke lenger kjærester følte jeg. Lysten var blitt borte. Vi prøvde terapi, uten hell. Vi kunne vært bedre på å kommunisere med hverandre om problemer før de tårnet seg opp og infiltrerte andre områder. Det ble til slutt for vanskelig å snu. Vi bor ikke sammen i dag og jeg har aldri angret på den avgjørelsen, men vi har heller aldri vært så gode venner som vi er nå, og har et supert samarbeid om vår lille. Men vi gikk gjennom mye av det samme som du beskriver: -legge seg før den andre, ikke ville dusje sammen, unngå situasjoner der sex og nærhet ville vært naturlig osv. Anonym poster: fd0095b8f9238679433139c51584d7b4
Tobarnspappa Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2012 Hun har alltid hatt problemer med egen kropp( overvekt). Og har brukt dette som en unskyldning et par ganger før . At hun ikke har det bra med kroppen sin osv. Men hadde det ikke da vært godt å få oppleve at jeg faktisk liker henne som hun er, og at vi kan ha det godt sammen fordi om vi kanskje ikke ser ut som Barbie og Ken?
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Vel, jeg kan bare si hva jeg ville gjort, men hvis en fyr hadde holdt på slik med meg, så hadde jeg med en gang jeg følte jeg drev og maste på ham; rett og slett bare skaffet meg noen på sidelinja for å ha sex med. Eller brudt ut. Det ville jeg nok ha gjort alikevel når jeg hadde begynt med kjøttinntak igjen og forstått hva jeg hadde gått glipp av de siste fem årene. Lykke til og klem til TS.
Gjest SnowLeopard Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Vel, jeg kan bare si hva jeg ville gjort, men hvis en fyr hadde holdt på slik med meg, så hadde jeg med en gang jeg følte jeg drev og maste på ham; rett og slett bare skaffet meg noen på sidelinja for å ha sex med. Eller brudt ut. Å oppfordre til utroskap var jo modent. Da er det langt voksnere og bryte forholdet. 3
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Å oppfordre til utroskap var jo modent. Da er det langt voksnere og bryte forholdet. Mange ganger kan ikke folk det sånn med en gang. Det er nok en grunn til at TS ikke har dratt tidligere.
Gjest Bandit Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i dette. Alle forsøk på kommunikasjon falt i grus, og det å dra inn tredjepersoner var helt uaktuelt. Til slutt fant jeg ut at hun hadde vært utro en stund i tillegg, så da dumpet jeg henne. Det var utrolig godt å endelig komme seg ut av det. Den frustrasjonen, fortvilelsen og usikkerheten som hadde bygd seg opp, brøt meg skikkelig ned. Det er ikke sikkert dama di roter rundt med andre, men jeg ser mange likhetstrekk med situasjonen min. Sett hardt mot hardt. Du får ikke betalt for tålmodighet i en slik situasjon. Jeg ville rett og slett krevd familieterapi, og eventuell psykolog for henne i tillegg så hun skal kunne ta tak i kroppskompleksene hennes. Jeg unner ingen å gå igjennom det helvete jeg gjorde, så få en rask løsning på dette. Lykke til! 2
Tobarnspappa Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har liksom ikke sett for meg det å ha noen på si. Det blir ingen langvarig bra løsning. Men som andre her hentyder, ja jeg har vurdert og vurderer fortsatt å gjøre det slutt. En tung avgjørelse når det er to små barn inne i bildet. Vil prøve mere med samtaler og terapi først.
Eudyptula Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Vil prøve mere med samtaler og terapi først. Men her må du være klar på at dere må komme frem til noe som hjelper dere videre. Kanskje det er på tide som Bandit sier, å sette hardt mot hardt og kreve litt mer også fra henne. Da må du også selvfølgelig være tydelig på hvordan du opplever situasjonen og hva du ønsker for fremtiden.
Maus Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Høres ut som hun prøver å såre deg, prøver å gjøre livet ditt kjipt. Å forsøke der følelsene mangler er bortkastet tid. Hvordan i all verden skal du få henne til å ville ha deg igjen? Følelser dør ut og man sitter igjen med en avhengighet av hverandre, en veldig utspekulert avhengighet. Dump henne! Du utsetter det uunngåelige. Endret 13. juni 2012 av Mau5
Bonito Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har vært der samboeren din er nå i 2 tidligere forhold. Første gangen skjønte jeg ikke hvorfor selv, eller... jeg satte vel kanskje skylapper på meg selv. 2 gangen tok jeg affære etter 6 mnd og gjorde det slutt. I MITT tilfelle betyr 0 sexlyst i lang tid at følelsene rett og slett ikke er som de skal. Når jeg mister følelsene for en person, så mister jeg samtidig lysten til å ha sex med han. Utro har jeg aldri vært, så det er ikke sikkert hun er det fordi om. Men det er jo helt klart at noe absolutt ikke er som det skal. 2
smilo Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har som Bonito vært i samme situasjon, og jeg håpet bare at han skulle gå fra meg, for jeg hadde ikke følelser for ham lenger. Men jeg hadde ikke hjerte til å bryte opp familien selv, og den gangen jeg ville gjøre det så satte han seg på bakbena. (Han fikk sex innimellom, meg mest fordi han skulle slutte å mase) Etter alt for mange år var jeg så psykisk nedslitt av å gå på akkord med meg selv at jeg klarte endelig å sette mine behov foran ungene sine. Det er nå ett år siden og jeg har aldri hatt det så bra, og det kan jeg vel si om ungene også. De merket nok at ting ikke var som det skulle. I tillegg er vi fortsatt enig, og har et godt samarbeid omkring ungene Men jeg var alri utro.
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Jeg fikk en emmen smak i kjeften av innlegg # 17 og #18...
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #20 Skrevet 13. juni 2012 Mange ganger kan ikke folk det sånn med en gang. Det er nok en grunn til at TS ikke har dratt tidligere. utroskap er fysj og fy uansett. Man skal aldri skylde på at man får for lite sex og nærhet av partner når man er utro. På meg virker det som at grunnen til at ts ikke går er fordi han ønsker å få det til å funke. Og han får ikke det til om han begynner å være utro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå