Gå til innhold

Katt og testing for allergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så planer om å anskaffe meg katt med tiden, livet er rett og slett ikke fullkomment uten. Samboer er allergisk, men ser det finnes katteraser som flere ikke reagerer på. Er det mulighet for å besøke slike katter (og eiere) for å se om han reagerer? Og hvor lenge bør vi i såfall være på besøk?

Er det noen her med allergisk familiemedlem som har erfaringer og dele?

Anonym poster: e1e5ea3b315ccf3065d178afbb1eb5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man allerede allergisk, har man større sjanse for å utvikle nye allergier. Derfor vil ikke det å tilbringe noen timer hos en familie med en "allergivennlig" katt si dere noen ting som helst, fordi det kan ta tid (uker, måneder) å utvikle allergien.

Anonym poster: bc80b22c3ca6947442fc77fb61c68ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han må dra på gjentatte besøk?

Anonym poster: e1e5ea3b315ccf3065d178afbb1eb5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med en allergisk venninne. Og hennes kjæreste, hyperallergisk, er her nesten hver dag. Men de har enda ikke reagert på pus, og kjæresten hennes koser med pus ved å gni nese mot snute! Han var forberedt på å ta piller hver eneste dag, men det trenger han da ikke. Hadde det vært nok å dra innom et par ganger? Han finner jo raskt ut om han reagerer eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pus har du ninuska?

Anonym poster: e1e5ea3b315ccf3065d178afbb1eb5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah :) Har sett og lest om sibirkatt. bengal og korat nå og ser mange ikke reagerer på de :)

Anonym poster: e1e5ea3b315ccf3065d178afbb1eb5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk, men har katt fordi. Bruker petal cleanse i perioder hvor jeg reagerer mer. Da merker jeg ingenting. For meg går det opp og ned i perioder hvordan jeg reagerer, og ikke minst er det veldig forskjell på individer. Det å være i et hjem med katteforeldrene kan gi en pekepinn på hvordan samboeren din reagerer, men det betyr ikke nødvendigvis at det blir samme reaksjon på egen katt. Ellers kan dere jo ta turen til dyrebeskyttelsen eller lignende og se om det er et spesielt individ samboer reagerer mindre på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@nora90: den sprayen så lur ut! Skal lese mer om den :)

Anonym poster: e1e5ea3b315ccf3065d178afbb1eb5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...