Gå til innhold

Katt


gerotten

Anbefalte innlegg

Kan katter dø av huggormbitt? hva gjør man i en slik situasjon? erfaringer? katten min har ikke blitt bitt, bare kryr av orm for tiden så tenkte det var lurt å være litt forbredt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bobler

Ja, en katt kan høyst sannsynlig dø av et huggormbitt. Blir pus bitt må man til veterinær umiddelbart, uansett hvor den er bitt. Og man må ALDRI vente.

Katten skal holdes i ro og ikke bevege seg så mye. Og rett til veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en katt kan høyst sannsynlig dø av et huggormbitt. Blir pus bitt må man til veterinær umiddelbart, uansett hvor den er bitt. Og man må ALDRI vente.

Katten skal holdes i ro og ikke bevege seg så mye. Og rett til veterinær :)

Skummelt om det skjer når man ikke er hjemme eller katten er langt unna..liker ikke ormen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr katten blitt bitt ta den til dyrelegen sporenstreks:) Men de selger halsbånd med ampull hvor du kan ha motgift inni som nødbackup om dere bor langt unna dyrlegen!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt ble bitt, men det ble ikke oppdaget før flere uker etterpå. Hadde tykk pels så jeg så det ikke før såret ble betent. Det var mest sannsynelig et tørt bitt. Da dyrlegen renset det så var det tydelig at det var huggorm pga av to små hull i riktig avstand. Oppdager du det så hadde jeg reist rett til dyrlege som Bobler sier.

Er det mye orm nå altså? Er livredd for dem, men jeg bor i et boligfelt så jeg håper jeg slipper å se dem. Har litt kratt ved huset, men det er mange hus rundt der.

Hvordan bor du til siden du ser så mye orm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye orm nå! Jeg så tre av dem på barnas skolevei forleden dag, og det er ikke snakk om mer enn ca en kilometer å gå. (bor på østlandet)

Jeg er også livredd for pus. Den eier ikke respekt for noe, og kommer neppe til å rygge unna en sinna orm :roll:

Edit: Glemte å skrive at jeg ikke har sett orm på de femten årene jeg har brukt barnas skolevei som turvei, så det er ikke sånn at vi bor i et ormebol. Det var litt av poenget... :sjenert:

Endret av Marsipan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min katt ble bitt, men det ble ikke oppdaget før flere uker etterpå. Hadde tykk pels så jeg så det ikke før såret ble betent. Det var mest sannsynelig et tørt bitt. Da dyrlegen renset det så var det tydelig at det var huggorm pga av to små hull i riktig avstand. Oppdager du det så hadde jeg reist rett til dyrlege som Bobler sier.

Er det mye orm nå altså? Er livredd for dem, men jeg bor i et boligfelt så jeg håper jeg slipper å se dem. Har litt kratt ved huset, men det er mange hus rundt der.

Hvordan bor du til siden du ser så mye orm?

Bor i Oslo ved Korsvoll...sett to stykker. En liten baby og en voksen! Og katten min vil gjerne undersøke ALT og hadde nok ikke vært redd ormen om han så den, snarere tvert mot..hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...