Gå til innhold

Edderkoppangst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke oppdaget jeg en kjempestor edderkopp på badet, og nå har jeg gått omtrent i helspenn siden det. Jeg sjekker overalt om det er edderkopper, jeg tør nesten ikke bevege meg på steder i huset der det kan komme inn slike, og jeg føler at jeg kjenner edderkopper på meg selv hele tiden.

Hva gjør man med sånt? Jeg kjenner jeg blir utrolig sliten av å gå å være konstant på vakt for edderkopper, men jeg kan jo ikke akkurat bare skru av angsten heller. Det har vært helt ekstremt den siste uken siden jeg fant en edderkopp.

Anonym poster: 0196e804bc6ed733c840ab8bdda3717b

Videoannonse
Annonse
Gjest Candy Pie
Skrevet

De er nok mer redd for deg enn du er for den ;)

Neida, jeg hater når noen sier det til meg om langbein / stankelbein.

Jeg DRITER i om den er redd for meg eller ikke, men jeg er livredd for sånne. Edderkopper også...men langbeinene kommer bort til meg. En gang kom det en langbein på pc skjermen min da jeg lå i sengen og hadde det mørkt i rommet. Det gjorde VONDT rett og slett, jeg ble så redd at jeg fikk vondt i hjertet eller noe rundt der. Herregud...husker det enda, tror faktisk ikke jeg har vært så redd før. Den var stor.

Før, så måtte jeg få noen til å sjekke badet før jeg gikk opp dit når det var høst. For da var det ofte langbein der inne. Jeg var redd en skumme komme flygende mot meg når jeg satt på do.

Nå kan jeg sjekke selv, men ser jeg en på badet, setter jeg meg IKKE på do og går heller ikke i dusjen. Enten så åpner jeg vinduet og skremmer den ut, funker ikke det blir jeg nødt til å ta livet av den. Liker ikke det men, må bare.

Oi, ble litt langt det her. Men jeg forstår deg godt. Jeg har blitt litt bedre, før var jeg rett og slett ille, og det var veldig, veldig slitsomt, så skjønner hvordan du har det. Det er ikke enkelt.

Hvorfor blir vi redd for dem egentlig? Har aldri skjønt det. Kan vel ikke " bare være sånn" ?

Skrevet

Uff, kjenner meg igjen også, det er ikke noe gøy. Det er vel mulig å behandles for det, jeg har aldri prøvd selv om jeg sikkert burde, men om jeg følte jeg hadde hatt tid og råd skulle jeg gjerne testet ut tankefeltterapi og lignende, har hørt det er veldig effektivt.

Eneste trøsten er vel at eddier som regel bare kommer en av gangen... Og som oftest har de samme mønster for hvor de dukker opp, så da kan man jo være forberedt til en viss grad. Om det ikke har pleid å være noen der du fant den, kan det jo hende det var et engangstilfelle.

Å gå med sko, samt ha effektiv insektspray tilgjengelig gjør meg litt tryggere, ellers vet jeg ikke om jeg har så mange råd utenom at jeg forstår veldig godt hvordan du har det!

Skrevet

Vi hadde invasjon av stankelben en høst - og jeg trodde jeg skulle dø. En kveld kom jeg hjem og lurte på hva som var de svarte dottene spredd utover hele veggen. Ti stk, på rad og rekke. De var glad i å dukke opp på kjøkkenhåndkleet, oppvaskbørsten og kravle på dyne og pledd når man sov. Jeg husker jeg gråt av utmattelse og frustrasjon på slutten, og jeg er ikke spesielt redd for edderkopper!

Men man merket dem godt! Hvis du kun har sett en, så var det nok et engangstilfelle. Og du ikke har funnet flere innen nå. For vår del kom de fra en ventil som stod åpen med tilgang ut, med en gang den ble lukket så forsvant de. Du kan evt titte etter åpne steder hvis du føler det gjør deg tryggere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...