Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til London på musical og sightseeing, og kanskje litt shopping. Men venninne spurte hvilke sko jeg skal ha på musicalen. Jeg svarte joggesko. Hun gapte. Jeg sa, jeg gidder da ikke ta med et ekstra skopar i bagasjen (reiser kun med håndbagasje). Hun gapte enda mer. Ikke sånn :sjokkert: , men sånn :hakeslepp: . Skal du bare ha med ETT PAR SKO???!?! Hun skulle visst ha minst ett til reisen, ett til byvandring, ett til musical og ett til å gå til middag (selv om vi mest sannsynlig ender på kafeer og burger king).

Så hvem er gal her, er det virkelig vanlig å ha med mange skopar på en weekendtur? Jeg har vært på musical i London før, og vet at det kommer mange turister og andre upyntet dit. Og hvem ser skoene til folk under stolsetet uansett? Er det spinnvilt å tenke at man velger seg sko som er komfortable å gå rundt i hele dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ha med et praktisk par og et penere par når jeg er på storbyferie :)

AnonymBruker
Skrevet

Med kun håndbagasje tar jeg ikke med sko, jeg tar med nesten tom sekk bortover, og fyller den med shoppede ting. Og nei, jeg shopper IKKE sko. :)

Skrevet

Hadde med meg 5 par sko da vi var i Hellas for en ukes tid siden. Jeg hadde aldri kunnet reise med kun ett par sko, men jeg er litt over gjennomsnittet glad i klær/sko/pynte meg. Ville nok pakket med færre sko om jeg reiste med bare håndbagasje, da.

Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å ta med meg ekstra sko for en helg. Hadde tatt på meg skoene jeg bruker til daglig og latt det være med det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått med joggesko for å gå på musical/ut for å spise på kvelden. Men det kommer jo an på hva du skal ha på deg ellers.

Jeg hadde reist i behagelige (men pene) sko og tatt med meg et finpar.

Anonym poster: f699fb3e3bd4524776428e83b7dfb7ed

• Liker 1
Skrevet

Jeg reiser stort sett i joggesko el. og har max med meg et par sandaler i tillegg - hvis det er sommer og varmt. Sko på storbyferie skal være gode å gå i - og ellers ikke fylle opp bagasjen for mye. Reiser jeg kun men håndbagasje er det hvertfall helt utelukket å ta med "pensko"

(men jeg ville kanskje ikke reist i knallrosablåmønstrede joggesko som eneste par)

Skrevet

Om du har noen litt anonyme joggesko eller for eksempel Nike Free i en fresh farge, ville jeg ikke drasset på andre "musikalsko"... Særlig ikke om kun reiser med håndbagasje. I så fall ville jeg gått for et par lette tøysko a la Toms eller Keds.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg hadde reist med joggeskoene og tatt med et par ballerinasko i bagasjen - det tar jo mindre plass enn en bok, og jeg ville aldri gått på teater eller lignende i joggesko. Det kan jo også være at venninnen din hadde tenkt at dere skulle gå ut for å spise en bedre middag en av dagen, og da er det ikke en selvfølge at det er greit å komme med joggesko.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vanligvis på teater flere ganger i uka, som oftest i joggesko. De som vil pynte seg må gjerne gjøre det, men å måpe over at andre vil bruke joggesko synes jeg er temmelig snobbete.

Skrevet

Jeg har nøytralt pene sko som også er behagelige å gå i museer med hele dagen, og pene, behagelige sandaler. Ett par er nok, med mindre det kan skifte mellom skovær og sandalvær.

Jeg pakker lite og lett, da. Skulle på en tur med noen andre en gang hvor jeg kom med håndbagasje (30 liters bag) for fire netter og alle de andre hadde 70 liters kofferter. Da hadde jeg til og med finsko og finkjole med meg, og to skift per dag fordi vi måtte kle oss litt pent til middag. Klarer ikke begripe hva de hadde med seg som kunne fylle så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...