Gå til innhold

Tørr ikke kle meg fint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj, vet ikke hva som feiler meg, men jeg tørr ikke kle meg pent, noe jeg gjerne vil nå som sommeren er her og jeg har tatt av 15 kg. Men når jeg faktisk kler meg pent så føler jeg meg alltid NED stirra. Føler det som alle stirrer på meg fordi jeg ser rar ut. Og jeg mener ikke overstadig pynta, men hverdagslig pent kledd(støveletter med høyt skaft, jeans, t-skjorte og en lang cardigan f.eks). Og nå som det er sommer igjen, kommer de fine skjørtene og sommerkjolene i skapet til å henge der fordi jeg ikke tørr å ta dem på meg:( Vet ikke hva jeg vil med dette men... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke tenkt på at de kanskje ser på deg fordi du ser superfinfin ut? :jepp:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de aller aller fleste har mer enn nok med seg selv i det offentlige rom!

Så hva du har på deg (enten det er filler ellr fjær) er jo revnende likegyldig for oss andre...

:sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, vet ikke hva som feiler meg, men jeg tørr ikke kle meg pent, noe jeg gjerne vil nå som sommeren er her og jeg har tatt av 15 kg. Men når jeg faktisk kler meg pent så føler jeg meg alltid NED stirra. Føler det som alle stirrer på meg fordi jeg ser rar ut. Og jeg mener ikke overstadig pynta, men hverdagslig pent kledd(støveletter med høyt skaft, jeans, t-skjorte og en lang cardigan f.eks). Og nå som det er sommer igjen, kommer de fine skjørtene og sommerkjolene i skapet til å henge der fordi jeg ikke tørr å ta dem på meg:( Vet ikke hva jeg vil med dette men... :sukk:

Kanskje de synes du er rar som går med støvletter om sommeren?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så er jeg også slik ts

Eg og!

Som om det lyser "kostymeball" av meg om eg prøver å fjonge meg ein dag!

Kunne ønske eg var ein av desse damene som bare slenger på seg ein kjole og eit elegante høghæla sko i kvardagen...

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tør heller ikke kle meg fint, for jeg føler liksom at det ikke hjelper.

"hva i all verden er det hun prøver på" osv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør heller ikke kle meg fint, for jeg føler liksom at det ikke hjelper.

"hva i all verden er det hun prøver på" osv

Ha ha ha!

Det er AKKURAT slik eg tenker også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt på at de kanskje ser på deg fordi du ser superfinfin ut? :jepp:

Jeg klarer nok ikke tenke så høytidelig om meg selv:P

Husk at de aller aller fleste har mer enn nok med seg selv i det offentlige rom!

Så hva du har på deg (enten det er filler ellr fjær) er jo revnende likegyldig for oss andre...

:sjenert:

Jeg vet dette rasjonelt sett, men ikke emosjonelt sett kan du si. Som egentlig gjør dette til et emosjonelt problem...?

Kanskje de synes du er rar som går med støvletter om sommeren?

Var bare et eksempel, men ekke så mye til sommer akkurat her hvor jeg er uansett skal jeg si deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei tjukkeberte som har kasta jeans og bukser for lenge siden. Føler meg mere vel i kjoler/tunika og skjørt. Bruker kåpe og støvletter om vinteren, og jakke og sko om sommeren. Gjerne med høye hæler, både sommer og vinter. Får ofte spørsmål om hvorfor jeg er så pyntet (å jada,folk glor). Nei ingen spesiell anledning må jeg jo bare si. Da har jeg jo oppnådd at enkelte legger merke til klærne mine og ikke at jeg er ei tjukkeberte :gjeiper:

Her er det vanlig med allværsklær. Kunne ikke falle meg inn å kle på meg noe sånt for å gå i butikken eller andre steder slik. Kun på tur for meg :jepp:

Finn bare fram de pene kjolene du. Du kan jo "dresse" de litt ned med mindre smykker o.l og en jeansjakke til hverdags. Du finner nok ut av det :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig noe en bruker skrev her inne, nemlig at når du bruker et plagg, så må du gjøre det med den største selvfølgelighet og ikke bare unnskylde deg med kroppsspråket ditt. Hvis du viser til omverdenen at du føler deg ukomfortabel, så vil folk merke det og kanskje stirre litt for å finne ut hva som faktisk er "galt" med deg. Om du sprader rundt i kjole så er det ingen som merker det, for det gjør jo alle andre og.

(Flaks at jeg ikke husker navnet på den brukeren, for denne parafraseringa var virkelig ikke særlig vellykket, men jeg håper du forstår tegninga!)

Jeg var forøvrig helt lik, og følte meg nedstirret bare jeg gikk med øreringer større enn en femkroning. Det krever en del øvelse å innse at alle egentlig bare har nok med seg selv, men etterhvert er det veldig befriende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei tjukkeberte som har kasta jeans og bukser for lenge siden. Føler meg mere vel i kjoler/tunika og skjørt. Bruker kåpe og støvletter om vinteren, og jakke og sko om sommeren. Gjerne med høye hæler, både sommer og vinter. Får ofte spørsmål om hvorfor jeg er så pyntet (å jada,folk glor). Nei ingen spesiell anledning må jeg jo bare si. Da har jeg jo oppnådd at enkelte legger merke til klærne mine og ikke at jeg er ei tjukkeberte :gjeiper:

Her er det vanlig med allværsklær. Kunne ikke falle meg inn å kle på meg noe sånt for å gå i butikken eller andre steder slik. Kun på tur for meg :jepp:

Finn bare fram de pene kjolene du. Du kan jo "dresse" de litt ned med mindre smykker o.l og en jeansjakke til hverdags. Du finner nok ut av det :jepp:

Tjukkeberte :fnise: Jeg likte den:)

Men, åh, har så lyst å gå mer i kjoler og skjørt sånn som du gjør...:) Men er vanskelig å dresse ned fine kjoler og sånt, for jeg liker ikke store, voldsomme smykkerier, som er veldig pynta, liker det enkelt.

Jeg leste nylig noe en bruker skrev her inne, nemlig at når du bruker et plagg, så må du gjøre det med den største selvfølgelighet og ikke bare unnskylde deg med kroppsspråket ditt. Hvis du viser til omverdenen at du føler deg ukomfortabel, så vil folk merke det og kanskje stirre litt for å finne ut hva som faktisk er "galt" med deg. Om du sprader rundt i kjole så er det ingen som merker det, for det gjør jo alle andre og.

(Flaks at jeg ikke husker navnet på den brukeren, for denne parafraseringa var virkelig ikke særlig vellykket, men jeg håper du forstår tegninga!)

Jeg var forøvrig helt lik, og følte meg nedstirret bare jeg gikk med øreringer større enn en femkroning. Det krever en del øvelse å innse at alle egentlig bare har nok med seg selv, men etterhvert er det veldig befriende!

Tenker over tingene du skriver over her, hvorfor skal de bry seg liksom?:P Og samme med dette å føle seg bekvem i det man har på seg. Jeg prøver så godt jeg kan å skjule det, men vet ikke hvor flink jeg er. Husker jeg gikk i skjørt og strømpebukser og ankelboots. Så var det en fyr som så på beina mine og jeg har tykke lår. Trodde faen jeg skulle pisse i buksa! >_<

Anonym poster: 451df3c7e075962470f960972409c75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, kle deg i det du vil. Livet er kort, vil du virkelig bruke det på å gjemme deg bort i klær du ikke trives i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utfordre deg selv litt hver dag, en dag tar du på deg en fin topp med en glad farge, og en annen dag f.eks. noen fine øredobber. Ikke forsøk å forandre hele selvtilliten din på en dag, men jobb med å utvide komforsonen din litt hele tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn i det små :D

Da jeg gikk på ungdomsskole, gikk jeg bare i joggebukse og allværsjakke... En dag bestemte jeg meg for å tvinge meg selv til å gå i dongeribukse...og etter en stund lå joggebuksen bakerst i skapet. Den dag i dag kan jeg godt finne på å gå i kjole en helt vanlig dag :D

Jeg tror forresten de stirrer på deg fordi de syns du er flott :jepp:

Lykke til!

Endret av Fugleskremsel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette jeg... Dere tør ikke gå fint kledd, men å gå sjuskete er greit? Burde det ikke være omvendt da?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følte meg så stygg at jeg trodde det så teit ut hvis jeg "prøvde å pynte meg". :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg så stygg at jeg trodde det så teit ut hvis jeg "prøvde å pynte meg". :sukk:

Skjønner det virkelig ikke jeg. Det som kan se litt teit ut er folk som ikke skjønner at pysjen hører til hjemme. Alle ser bedre ut om de gjør en innsats, og ingen er så stygge at et smil og en rett rygg ikke gjør stor forskjell.

Jeg tror alle i denne tråden vil se knallfine ut i akkurat det tøyet dere helst har lyst til å gå i. Gjerne i kjoler og skjørt, med litt hæler på skoene og en bevisst holdning kommer dere til å se lekre ut alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er det jeg mener. At da vil det synes altfor godt at man tror man er noe, for det skal man ikke

Edit: Dette var til fugleskremsel

Endret av MalloryK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det virkelig ikke jeg. Det som kan se litt teit ut er folk som ikke skjønner at pysjen hører til hjemme. Alle ser bedre ut om de gjør en innsats, og ingen er så stygge at et smil og en rett rygg ikke gjør stor forskjell.

Jeg tror alle i denne tråden vil se knallfine ut i akkurat det tøyet dere helst har lyst til å gå i. Gjerne i kjoler og skjørt, med litt hæler på skoene og en bevisst holdning kommer dere til å se lekre ut alle sammen!

er vel ikke så lett for folk med god selvtillit å forstå slikt :erter:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...