AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg lurer på hvor mange av dere som har hørt om folkemordet på armenere som ble utført av tyrkerne under årene 1915-1918? Mener du Norge skal støtte armenrne? Mitt svar er selvfølgelig ja, men jeg vil høre andre nordmenn sine meninger
Gjest Leif Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Ingen bryr seg om dette. Ikke kan man skylde på USA, hvite kristne eller jøder, så da er det ikke noe å snakke om. 1
Anciol Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 JA er det ikke merkelig at det ikke har blitt trukket frem før? Jeg har lest en mengde historiebøker og studert historie i fortiden, så jeg hadde hørt om det:) Støtter armenia! 1
Gjest gjest Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Ja det er ikke mye man hører om det her i Norge, nei. Eneste gangene det har vært oppe i media er når det nå i senere tid er tyrkere som har fått problemer med myndighetene der, fordi de har skrevet om folkemordet. Forfatteren Orhan Pamuk ble til og med stilt for retten pga det, men saken ble trukket pga internasjonalt press. Så i Tyrkia er det forbudt ved lov å nevne folkemordet! Men hvorfor vi hører så lite om det her i Norge, skjønner jeg heller ikke! Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Folkemordet_p%C3%A5_armenerne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå