AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Dere som har kjærester, samboere, ektefeller: Når det er noen som har bursdag i familiene deres, og det skal kjøpes gave, betaler du gaven til de på din side av slekta og han til de på sin side av slekta, eller spleiser dere på alle gaver? Jeg og sambo blir ikke helt enige her, har kjøpt en dyr gave til min far som snart har bursdag, og da mener jeg at jeg skal betale, da jeg hadde kjøpt dette uavhengig om vi hadde vært sammen eller ei.. Men han mener at så lenge han får stå på kortet skal han betale halve... Synspunkter?
Athene Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Vi har et ganske avslappet forhold til det, økonomien "flyter" litt. Men nå er vi gift og har vært sammen i mange år. Hos oss har det helt siden vi nettopp hadde blitt sammen fungert slik at jeg ordner alt, og betaler, for min familie. Han planlegger og betaler for sin familie. I og med at vi er to legger vi en del mer i gaver enn om vi bare var en. Blomster og "vertinnegaver", bryllupsgaver etc, til felles venner kjøper den som har tid, ofte trekkes da felleskortet, uten at vi er så nøye på det. Hva som er riktig kan ingen fortelle dere, det er opp til dere.
CathFoto Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Han betaler til sine og jeg til mine, med begges navn på kortet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 har hatt to forskjellige : ene jeg kjøpte alle gavene.til familien hans og. den andre : jeg til mine .han til hans og begges navn på kortet.
Gjest X-1 Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Vi har felles økonomi.. I ditt tilfelle så lurer eg på hva problemet er med at han betaler halve når han ønsker det selv?
Frua Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Er enig med samboeren din at han bør få betale om han står på kortet Her i huset har vi felles økonomi så da er det samme hvem som betaler.
Tyggegummi Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Han betaler til sine og jeg til mine, med begges navn på kortet. Samme her.
Gjest Doh Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Vi gjør som Athene. Nå har vi felles konto da, men var slik vi gjorde det før også. Skjønner ikke hvorfor du ikke vil la samboeren din være med og spleise
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå