sunsweet Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hei. Jeg har nå gått på Cerazette i ca. et halvt år. Har vært hos legen fordi jeg føler tablettene har noen goder og onder. Jeg har mistet menstrasjon totalt, humøret er nogenlunde stabilt og det er jo pluss i boka. Men jeg har gått opp ca. 6 kilo i vekt, fått noe problemer med talgkjertler og sexlysten er totalt fraværende. Legen anbefalte da Microgynon. Har lest litt om Microgynon og dens bivirkninger, og kjenner jeg blir en smule lei av å være kvinne og at vi alltid skal dytte i oss masse hormoner, så menn slipper å tenke på kondomer (digresjon...) Men her er det også en hel haug med bivirkninger. De vanligste som rammer 1 av 10 ca. er kvalme, magesmerter, vektøkning, hodepine, depresjon, humørendringer og brystsmerter. Jeg har tidligere slitt med depresjoner og når det er en bivirkning så knyter det seg i magen min. Videre har jeg mye vondt i magen fra før og ønsker ikke et preparat som kan gi mer vondt i magen. Og så er denne berømte vektøkningen. Jeg har allerede gått opp 6 kilo etter jeg begynte på Cerazette, det kan være tilfeldig og det kan forekomme at Cerazette har medført dette. Det vet man ikke. Jeg sliter i tilegg med sterke menstrasjonssmerter og det har vært en drøm å ikke ha mensen. Men sexlysten blir jo et problem i et forhold. Selvom det per tid ikke betyr så mye for meg, jeg tror det betyr mer for min kjæreste. Jeg har jo ikke lyst på sex, så da frister det ikke med sex. Enkelt og greit. Er det noen som har prøvd disse tablettene og kan dele noen erfaringer?
Minya Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Min erfaring med Microgynon er null bivirkninger. Ihvertfall ikke som jeg merker noe til, så jeg er veldig fornøyd med dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå