shoppedilla Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er så heldig at jeg har fått shoppingtur med mamma til Stockholm av foreldrene mine i bursdagsgave. Vi kjører til Stockholm 25juni og kjører hjem igjen 29juni. Vi skal bo på Rica Talk hotel. Trenger tips om butikker vi burde besøke og få med oss. Har ikke masse penger å bruke så butikker som er rådyre er ikke intresant. Trenger også tips hvis det er noe ukeskort eller noe vi kan bruke på kollektivtransport mens vi er der. Tenker å benytte oss av tog, buss og t-bane til sentrum når vi er der. Så hadde vært greit om det var et kort vi kunne brukt mens vi er der så vi slipper å kjøpe ny billett hver gang. Så trenger jeg tips til restauranter som er litt rimlige, men verdt et besøk. Selv har jeg melkeallergi så fint om noen har noen tips i forhold til det. Vet de er flinkere i Sverige enn i Norge der. Vi er ikke så veldig glad i fisk så fiskerestauranter kommer vi ikke til å gå på. Andre ting vi burde få med oss må dere også gjerne anbefale. Er hovedsaklig shopping som er tingen for oss. Vi var i London for 3 år siden så nå skal vi prøve noe nytt
shoppedilla Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2012 Ingen som har vært i stockholm som har noen tips?
Lizzard Skrevet 14. juni 2012 #3 Skrevet 14. juni 2012 http://www.visitstockholm.com/sv/stockholmskortet/ http://www.sl.se , buss o t-bana Det är en massa affärer i centrum, mest olika kedjor typ HM, Lindex osv. Sen är det alltid trevligt med en tur till Gamla stan, finns en del shopping där också, små affärer, men mycket för turister. Annars är det en massa olika stora köpcentrum utanför centrum men det brukar mesta vara kedjor som har affärer där också så det är samma sortiment. Är ni ute o dricker kaffe och ska ha mjölk så finns det oftast laktosfri mjölk eller alternativ att få, om det är laktosen du inte tål, annars är det många som har soja/havre - mjölk. Äta så finns det lite av varje, brukar ta en köttbit på ett ställe som heter London, http://www.restaurangportal.se/restaurang/caf%C3%A9+london,r4153.html och är helt ok. Sen finns det en Mongolisk/kinesisk/sushi http://www.mongolianbarbeque.se/ som har en prisvärd buffe med en massa olika maträtter.
pinar Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Urban outfitters og American Apparel er butikker jeg liker godt som vi ikke har i Norge
shoppedilla Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2012 Takk for tips Skal sette meg ned på søndag og lage en liten kjøreplan for oss Må passe på at vi får med oss det viktigste!
shoppedilla Skrevet 16. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2012 KOS DEG :D Quality Outlet Takk :D Ja, dit har vi bestemt at vi skal dra. Vurderer å ta første dagen der, så noen dager i sentrum, for så å kanskje ta en dag til der hvis vi finner noe vi kanskje vil ha
FantasDick Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 Anbefaler også Urban outfitters og American Apparel. Jeg synes Stockholm har "alt" samlet i sentrumsområdet, så det er bare å orientere seg litt, og trave rundt. Er det noe spesielt du er på utkikk etter? Hvilken klesstil? Kanskje kjedelig, men dere MÅ innom Jensens Bøfhus, de har verdens beste biff til fine priser. Jeg spiser på Jensens flere ganger om dagen når jeg er i Stockholm. Om dere liker den typen musikk, så synes jeg man burde stikke innom for en øl/drink på Hard Rock også.
shoppedilla Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2012 Anbefaler også Urban outfitters og American Apparel. Jeg synes Stockholm har "alt" samlet i sentrumsområdet, så det er bare å orientere seg litt, og trave rundt. Er det noe spesielt du er på utkikk etter? Hvilken klesstil? Kanskje kjedelig, men dere MÅ innom Jensens Bøfhus, de har verdens beste biff til fine priser. Jeg spiser på Jensens flere ganger om dagen når jeg er i Stockholm. Om dere liker den typen musikk, så synes jeg man burde stikke innom for en øl/drink på Hard Rock også. Takk Zaphireh. Jeg liker både sånn vanlig olabukse/topp stil og odd molly. Jeg er veldig glad i kjoler! Føler egentlig jeg har litt kjedelig stil så er litt på utkikk etter ting som kan sprite opp det vanlige. Samtidig som det må være praktisk, med tanke på at samboeren min har et lite barn jeg ofte har på armen og leker med. Jeg brukte vel 5000 på Jane Norman i London, men de har jo ikke butikk i stockholm lenger Hvis du vet hvordan klær de har der så er det gjerne sånne klær jeg kjøper. Jeg er høy og slank og mamma er liten og litt rund. Også skulle vi gjerne vært innom en undertøysbutikk som gjerne har litt større størrelser. Som lasenza. Jeg har kikket litt på Jensens bøfhus og tror nok det blir en middag der en dag! Jeg er veldig glad i biff :D Mamma er avholds så jeg drikker sjeldent rundt hun. Når vi er alene velger jeg å droppe alkoholen. Så noe uteliv blir det nok uansett ikke. Dessuten har mamma ME så på kvelden blir det vel rolig på hotellrommet. Men tusen takk for tips :D Kommer litt lengre!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Polkagriskokeriet i Gamla stan Ikke bare polkagriser, men også deilig håndlaget sjokolade. Namme Det er også flere spennende brukt/antikvitetshandler i gamla stan. Mange koselige småbutikker. Anonym poster: b0c9ff71768e8e9591de44df5be0bf5f
shoppedilla Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2012 Polkagriskokeriet i Gamla stan Ikke bare polkagriser, men også deilig håndlaget sjokolade. Namme Det er også flere spennende brukt/antikvitetshandler i gamla stan. Mange koselige småbutikker. Anonym poster: b0c9ff71768e8e9591de44df5be0bf5f Høres ut som at vi burde ta en tur til gamla stan, om ikke annet enn for å kikke i alle fall Jeg gleder meg helt utrolig mye! Lagde en liten kjøreplan i går, men får flettet inn gamla stan der :D 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå