Gå til innhold

P-pille bekymringer.


snoker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært hos legen for å få p-piller, men føler at hun kanskje sjekket litt dårlig opp rundt alt etter jeg har lest "bruksanvisningen".

Jeg fikk resept på yasmin 28 og har gått på dette før, men det er over 5 år siden så jeg husker ikke hvordan jeg reagerte på de den gang.

Jeg har lest masse om bivirkninger og slikt, og at legen burde tatt blodtrykk, forhistorie og diverse undersøkelser.

Hun gjore ingen ting eller spurte om noe.

Jeg lurer også på om det er mulig å starte på disse midt i en syklus eller om jeg må vente til mensen kommer neste gang?

Er det noen som har noen positive erfaringer av disse p-pillene?

Jeg vil helst ikke høre skremmende negative erfaringer, det har jeg lest nok om i dag føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen negative opplevelser rundt bruken av Yasmin. Jeg husker ikke helt, men det står vel kanskje i bruksanvisningen at du skal starte med første tablett den første blødningsdagen? Uansett, jeg startet midt i syklusen, og fikk ingen bivirkninger av det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du begynner en annen dag enn første mensdag er du ikke beskyttet før det er gått et visst antall dager. (Kan det være to uker, mon tro?) Like greit å vente, m.a.o.

En annen grunn til å vente er at du er engstelig for blodpropprisikoen. Jeg synes nesten du burde be om en legetime til for å snakke med legen om dette. H*n burde sjekket deg nærmere, selv om du har gått på samme merke tidligere. Dere kan evt også drøfte om andre p-pillemerker har lavere risiko, dersom du ønsker det. Det kan være greit å forberede seg til denne samtalen ved å undersøke om det har vært tilfeller av hjerte-/karsykdommer i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har brukt Yasmin i nesten 10 år og er fornøyd, men legen jeg var hos målte blodtrykket og var ganske nøye, men det var en turnuslege. Jeg er veldig fornøyd med pillen, den har redusert både menssmerter, pms-plager og mengden blod under mens.

Hvis du begynner på pillen nå så bør du bruke kondom i tillegg i 7 dager, jeg ventet til jeg fikk mensen og tok første pille den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...