Gå til innhold

Overdriver Barnehagen

Fremhevede innlegg

Gjest lærermor
Skrevet

Synes du skal respektere barnehagen og deres regler. De jobber tross alt med dette og kjenner kanskje til at det pågår mye diare e.l. og tar sine forhåndsregler. Det er også viktig ift. at ikke ting sprer seg. Det er kjempe mange som sender barna dårlige i barnehage. Reglene har de jo av hensyn til alle barna, også ditt barn. Vær glad for det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og avsporinger.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

Jeg synes det er sløsing med MINE sykt-barn dager når min sønn blir smittet om igjen og om igjen av barn som ikke holdes hjemme når de bør.

Jeg er for at barnehager er strenge, min kan godt være strengere enn de er.

• Liker 3
Skrevet

Men når hun har hatt litt løs mage som i 2-3 bleier om dagen hele helgen, ville jeg anta at andre symptomer på omganssyke ville ha dukket opp om det var det, evt. at flere i familien hadde blitt syke.

Men hvis et barn ikke er helt i form, så bør det være hjemme hos mamma/pappa, ikke i barnehagen. Barn skal ikke trenge være kjempesyke for å få være hjemme! Det handler ikke om å være "syk nok til å være hjemme" men heller "frisk nok til å være i barnehagen". Ser du motsetningen der?

Barnehagen har mye støy og høyt tempo hele dagen, det er ikke noe sted for halvsyke barn.

Og du kan alltid gå fra et møte for å hente ditt syke barn i barnehagen. Hvis det er et problem på din arbeidsplass, så må dere få til en holdningsendring. I min bransje er det stor aksept for at når barnehagen ringer for henting, da forlater man møtet og drar med en gang.

• Liker 3
Gjest annemor30
Skrevet

Forskjell på løs mage og diare da.. Når det gjleder diare er jeg veldig glad for 48 timers regelen. Når det gjelder løs mage kan dette ha noe med ekstrem varme feks eller spist noe h*n ikke tålte så godt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet har spist noe det ikke tålte - hvorfor skal det ikke få være hjemme og ta det litt rolig? Selv om det ikke er kjempesykt? Du kan jo ikke vite sikkert at det føler seg helt tipp-topp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...