AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Hei! Jeg har en jente på facebook,som jeg var venn med for en stund siden (eksvenn, med andre ord). Hun legger ut masse gamle bilder av meg, enten i fjortisperioden,hvor jeg gjør stygge grimaser, og rett og slett bilder som er mindre pene, med vilje! Jeg aner ikke hvor hun finner de engang, her om dagen så la hun ut et mislykket bilde fra kanskje 1 klasse, og skrev"hahah" og tagget meg. Jeg har skrevet til hun flere ganger, at hun må gi seg med å legge ut bilder av meg som jeg ikke vil ha. Hun bryr seg ikke, nekter å slette de og fortsetter å legge ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, man kan jo ikke anmelde dette heller, siden det ikke er nakenbilder eller lignende.. HJELP? Er dette greit??
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Jeg tror du kan slå av at noen får tagge deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 jeg fjerner taggene, men hun slutter ikke
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Jeg tror du kan slå av at noen får tagge deg. Bildene er jo fremdels der da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 TS: hva skal jeg rapportere det som, spam?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Du kan rapportere bildet på facebook, det skal stå en knapp under bildet. Rapporter henne som bruker også, så får hun nok en advardsel om sletting av henne som bruker om hun ikke slutter. Ellers har jeg fått god hjelp fra slettmeg.no i en annen sammenheng. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Hvis det blir virkelig ille kan du faktisk anmelde, da loven sier klart at det ikke er lov å legge ut bilder av andre uten de avbildedes (skriftlige) tillatelse. Dette kan du jo evt sende megga en liten notis om, så tenker jeg det blir slutt! 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Ja jeg vet det, men da blir hun ihvertfall ikke tagget i ett sett. Hadde godt mulig bare sletta denne venninna som venn... Jeg vet desverre ikke hvordan hun skal få slettet bildene.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Det er ikke lov å legge ut bilder av andre på nettet uten deres samtykke. Så jo, du kan faktisk anmelde henne for det. Skriv til henne og forklar at det hun gjør faktisk er ulovlig, og at hun må fjerne bildene av deg som du ikke vil ha der, og til neste gang spørre deg FØR hun legger ut fler bilder av henne. Du kan også gå inn på slettmeg.no for litt mer informasjon. 3
yes2yes Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Rapporter først til facebook, kontakt gjerne slettmeg.no, lagre bevisene for å kunne til en senere anledning anmelde henne dersom dette gjentar seg senere. Det er ulovlig, og det er slettes ikke nakenbilder som trengs for å få loven mot seg. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Send henne en melding på facebook at du har vært i kontakt med politiet og at de anbefaler å anmelde om hun ikke slutter. Det er bare å lyve. Rapporter henne også til facebook.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Åherregud, jeg har sagt dette til hun at det er ulovlig osv, og nå tar hun det verste bildet av meg som sånn BAKGRUNN på hele profilen sin bare på trass : ( takk for svar,dere! jeg skal få prøve å rapportere TS
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Hahahahaha hva er dette for ei kjerring!? Anmeld først som sist. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Anmeld henne i morgen tidlig, det er mitt tips. Det er helt tydelig at denne jenta er ute etter å "ta deg", og det er ikke noe poeng i å la henne slippe billig unna. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #18 Skrevet 12. juni 2012 Det ironiske med "slettmeg.no" er at de selv sender spam til folk som aldri har brukt dem engang.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #19 Skrevet 12. juni 2012 Anmeld og si fra til henne at du har gjort det. Skriv ut screenshot fra facebook der hun har lagt ut bilde av deg.
Gjest Blubberella Skrevet 12. juni 2012 #20 Skrevet 12. juni 2012 Åherregud, jeg har sagt dette til hun at det er ulovlig osv, og nå tar hun det verste bildet av meg som sånn BAKGRUNN på hele profilen sin bare på trass : ( takk for svar,dere! jeg skal få prøve å rapportere TS Hva synes vennene hennes om at hun har rare bilder av deg både lagt ut i fotoalbum og som forsidebilde da? Andre har bilder av seg selv, unger, dyr eller bare vakre naturbilder som forsidebilde, og hun har grimasebilder av deg? Hadde jeg vært venn med henne hadde jeg seriøst begynt å lure på intelligensen hennes, og da spesielt den sosiale intelligensen. Nei, rapporter henne på alle mulige måter på facebook (både profilen hennes og hver enkelt bilde du vil ha fjernet) og si ifra til henne at om hun ikke fjerner bildene snarest og kutter ut tøyset, blir hun anmeldt. Gjerne gi henne en kort tidsfrist også, så hun skjønner alvoret. Bare husk, som flere her foreslår, å ta screenshot av at hun har lagt ut bilder. Da kan hun ikke komme i ettertid og påstå at hun aldri har lagt ut bilder. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå