Gå til innhold

Din favorittkokebok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier: Hvilken kokebok er din favoritt, og hvorfor? Si gjerne flere hvis du ikke klarer å bestemme deg. Hver gang jeg skal kjøpe kokebøker, som nå, leter jeg nettet opp og ned for å se om jeg finner en som er bedre enn de andre jeg har sett, tenkte kanskje andre også kunne hatt nytte av en slik tråd:)

Mine er: Den rutete kokeboka til Ingrid Espelid Hovig. Jeg er best på asiatisk, her er det mye tradisjonsrik "norsk" mat, og det har jeg bruk for. Lærte meg å lage mine egne vårruller før jeg kunne koke poteter, så når jeg først stod med fiskebollene og potetene så var det greit å ha et sted å slå opp. Og så er den god å ha når bestemor, som synes "tacolompene" i seg selv er for sterke, kommer på besøk :fnise:

Den andre er kokeboka til "The flying culinary circus", som inneholder teknikker og basiskunnskap som gjør at man kan lære å sette sammen en saus helt på egenhånd f.eks.

Har mange andre, men ingen er så nyttige for meg som disse to, og derfor er de mine favoritter akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine favoritter er en serie som har bøker med bl a asiatisk,wok og dessert, heter f eks "den store asiatiske kokeboken".

Det er variert og gode beskrivelser.

Jeg samler på kokebøker, så har mange flere gode kokebøker også.

• 4 uker senere...
Skrevet

Gourmet for begynnere av Øyvind Hjelle er min absolutte favoritt. Gode retter og oppskrifter, oppskriftene er enkelt forklart og det står mange gode tips i boken om vin og mat. Andreplass er Stiansen til hverdags, her er det enkle oppskrifter og oppskrifter på mye godt tilbehør! Pluss lister over hva man trenger på kjøkkenet.

Skrevet

Familiekokeboka av Alfsen og Gausdal er fin og oversiktlig.

Skrevet

Min egen "kokebok" perm med oppskrifter. Der har jeg sammlet alle favorittene fra mine kokebøker + mine egne oppskrifter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...