AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Lurer på om noen vet noe om lovverket i slike saker. Om innbruddstyven blir tatt, må han erstatte det han stjal? Eller får han bare en straff som fengsel og evt. en bot til staten?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 TS her. Hehe nei jeg hadde innbrudd for noen måneder siden, og nå har de tatt tyven. Men klarer ikke å finne ut noen steder om han må erstatte det eller om han får bare bot. Bot hjelper jo lite meg selv om han ble tatt.
Gjest Doh Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Da vi hadde innbrudd fikk vi tilbake det meste på forsikringen. Men da fikk vi ikke noe da de ble tatt et år senere. Har du fått tilbake på forsikringa? Eller så er det bare å ta en tlf til politiadvokaten, de vet hva du har krav på
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Har du fått tilbake på forsikringa? Ts her: Ah okei! Takk for svar! Nei desverre var det mens jeg var borte i forbindelse med skole. Jeg hadde bare helårs reiseforsikring. Som selvsagt varte bare på maks 45 dagers reise, og dette skjedde på dag 53 Så jeg fikk ikke noe tilbake der. Politiet hadde funnet en del av det han stjal fra meg, men så stjal han bl.a pengboken min hvor det lå en del kontanter. Så vet jeg enda ikke hvor mye han har solgt av det han ellers stjal. Får høre med politiet når de endelig tar kontakt igjen, virket som det var ganske mye tyvgods fra andre innbrudd også, for de skulle ta kontakt når de fikk oversikt - og det er ganske lenge siden de ringte. Klarte bare ikke å finne ut på nett om tyven må erstatte om han blir tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå