Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Gratulerer :hjerte: (her også)

Jeg har to veldig tette (11mnd) - og det går bra..

Kjenner igjen alle tankene dine..

Har sendt deg pm..

:klem:

Psst.. Skal du ta igjen meg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tänkt på dig i kväll och graviditet...

Min man har två yngre systrar, den äldsta av dem är född dagen innan mannens 1 års dag. När jag pratade med svigermor i somras berättade hon hur de hade hjälpt varandra. Lillasyster började gå väldigt tidigt - kanske inspirerad av storebror. När lillasyster började gå på do, ja då väcktes storebrors intresse. Kunde lillasyster så kan han.

också har jag tänkt på att vi gifte oss ungefär samtidigt, och fick våra första svorske barn samtidigt... ta inte illa upp, men jag hoppas att du inte "smittar" mig denna gång ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Hva jeg skulle gjort uten dere vet jeg ikke. For dette vil jeg ikke rope ut heller, ikke enda i hvertfall. :oops:

Vi har snakket litt. Mannen er glad for søsken til Lukas, men lurer på om jeg klarer det. Det gjør jeg -med hjelp fra han.

Lukas begynner i bhg slutten av januar, en plass jeg ikke vil si i fra oss. Tenker følgenede;

- full bhg plass fram til juni

- Halv bhg plass etter det så lenge en av oss er hjemme. jeg tar han ikke ut av bhg, men vil ha han hjemme annenhver dag. Det blir for dumt å gå bare et halvt år og så pause og så på'n igjen..Og jeg vil han skal begynne når han er så liten, fordi jeg mener det er bra, dessuten får jeg jo tid til å jobbe litt.. :wink:

- vi deler perm. tiden - om det da er en realitet. Og når den er over blir det full bhg plass på begge..med en dag fri i uka/ annenhver uke.

Må ringe i morgen, trygdekontor og lege, har mest sløva i dag.

Fikk vite i dag at to andre på jobben er gravide..mars/ april..er vel noe sånt på meg også..mai...

Alt i alt er det en positiv greie... :rosasmil:

Men jinx..11 måneder...wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har tenkt veldig fornuftig, Kipa. Dette kommer til å gå kjempebra. Det er 13 måneder mellom meg og min søster forresten. Og det er bare hyggelig å ha en søster som er så tett i alder. Håper du får klarhet i ting på trygdekontoret. Lykke til. Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Oioioi... :klem:

Her var det skjedd saker og ting... :hoppe:

Gratulerer så masse med :babysmokk: i magen.

Dette går bra vet du.

Du er gjennomtenkt, har et stødig forhold i ryggen, har en snill gutt i Lukas, ferdig hus, en snill mann som støtter deg, og ikke minst; du har oss... :ler:

Så jeg gjentar; dette går bra vet du... :klem:

Nattesklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke gitt Lukas en finere gave... :hjerte:

Og svangerskapet blir mest sannsynlig bedre, for du har mannen din mer hjemme... :hjerte:

Hva folk vil si?? Dette er noe som skjer mange... Menge som har gjort det før deg. Og det har gått så fint!

Jeg og søster har 15 mnd mellom oss. Mamma ble alene med oss, da jeg ble født.

Jeg og min søster er veldig gode venninner :-) Jeg og mamma også, for den saks skyld :wink:

Kanskje er det ekstra bra at lillesøster/-bror kommer så raskt som mulig, for det kan hende at dess eldre storebror er, desto større sjanse for sjalusi...

Når dette lille vidunderet kommer til verden, er storebror så liten, at han kanskje ikke har lært seg å være skikkelig sjalu ennå... Og siden lillesøster/-bror kommer såpass tidlig i livet hans, så vil han snart glemme hvordan det var å være alene, og lille blir en del av livet, og har "alltid" vært der...som en del av han :hjerte:

Er dette et fint påskudd for å komme igang med litt kjøring igjen? :wink: Jeg heier på deg! :kyss:

Fullt forståelig at du ikke kan gå en sommer uten medisin. Kanskje du kan inngå kompromiss med deg selv; amme frem til du behøver medisinen!? Det kan jo være et par måneder? Eller har du vår-allergi?

Bare et forslag altså... :-)

Var svaret sterkt blått eller? Testet du sterkt sist? Veldig spent på hvor langt du er på vei... :-)

Moa! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk igjen!

Lillen, jeg har allergi for bjørk, gress og burot- dvs hele vår- sommeren... :-? Og i med at jeg og mannen skal dele perm vil det være greit med flaske...jeg er ingen amme entusiast som du skjønner... :roll: Lukas har jo så og si vokst opp på flaske...

Forrige gang var det jo en svak strek og så ble det Lukas. Nå kom den streken som sier at man er gravid før noe som helst annet, jeg rakk bare å ta den opp, knall blå... :o

Har ikke fått ringt i dag. Hatt besøk av venninne N og S 11 mnd, kost oss ute i hagen.

I morgen tar vi oss en tur på hytta, bade, sole og slappe av. Mannen har fri, jej!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :klem:

Du, jeg er herved selvutnevnt Lukas-passer om du og mannen trenger en dag/en helg med litt alenetid :Nikke:

Sleng han over, og jeg lover at du får han hel og bortskjemt tilbake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jolie! :klem:

Tenkte på det i dag faktisk at vi må jammen unne oss en helg som kjærester før vi blir to- barns- foreldre! Skal huske på det jeg...Men da må vi isåfall møtes innen den tid. Og det går nok greit, vi skal jo på middag hos deg! :wink: Synes du skal be Havsulen og bitteliten også for da slår vi to fluer i en smekk :ler:

Nå skal jeg skrive litt om huset vårt...

Verandaen oppe er ferdig, en liten fin en med plass for 4 til en koselig midag i skyggen, eller for to til romantiske kvelder. Vi satt der for noen dager siden og nøt et glass rødvin. :hjerte:

Og nå holder mannen på med verandaen nede, den som er stor og fin og blir en perfekt skyggeplass til å spise frokost eller egentlig alle måltider på og tumle- plass for Lukas og Helena/.......

Hele huset er nå malt en gang, en vegg to. Deilig. Da er ikke det noe stress lenger..

Det var det, ikke så mye, men ting av stor betydning!

Lukas han får ikke sove, er helt klam stakkar, og det er ikke mer å ta av han..han ligger og kaver og spreller og blir enda varmere i bare bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Kipa!

Alt ordner seg for snille jenter!!

åssen er formen ellers da? Mye kvalm fortsatt?

...håper på full klaff i kveld jeg... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ser positivt på fremtiden som tobarnsmor. Jeg er sikker på at dette går kjempefint :tommelsmil:

Håper dere får en super hyttetur. Det trenger dere etter ukens "avsløringer". Håper moren din også blir mer positivt stemt etterhvert. Tenk så heldig hun er.. To barnebarn på kort tid kan da umulig være å forakte :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil folk si.

Hei igjen!

Du, tenkte bare jeg skulle kommentere quoten. For hva folk vil si? Jeg ville vel tenkt noe som at "oi, så vellykkede de er da." og "jøss, ressurssterke folk som orker å begynne rett på nr 2." Så jeg synes ikke akkurat det er noe å skamme seg over, mer noe å være stolt over, "å brife med".

Men ikke at det betyr noe hva folk skulle si. Følte allikevel for å si det. Jeg hadde vært sprekkferdig av stolthet om vi bare svisj svusj var familie på 4. Status det vettu. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ingen sol og varme i dag...Men det ser ut som om det kan lette, håper det. Skal jeg på hytta vil jeg bade!! Bader uansett jeg.... Men det hade vært koselig å duppet lille Lukas nedi vannet litt også...

Lukas har sovet til åtte, da stod mannen opp og gav han mat, men han orka ikke så mye, han er litt snørrete og hostete i dag. Håper det ikke blir noe mer ut av det.

Nå ligger han i senga vår med" barrikader" rundt seg, puter og dyner, ruller seg fram og tilbake, gliser og er i kjempe humør!! :rosasmil:

- sikkert godt for han at varmen slapp litt, var så varm og klam i går stakkar, i dag bare helt myk deilig babyhud som lukter herlig! :hjerter2:

Jeg har ikke spist enda, får vel gjøre det snart, og ta en dusj, pakke litt også. Mannen er og leverer noen regninger og skulle spise lunsj med gutta..så vi drar vel ved ett kanskje.

Takk for hilsen og gratulasjon, Pondusa og gode ord fra Meta!! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Matahari! Så ikke det du hadde skrevet jeg før nå...Jeg er vel ikke så opptatt av alle andre sånn egentlig..men jeg lurer jo litt på hva de tenker

- jeg vet hva jeg har tenkt om de med barnevogn og kul på magen...wow, liksom..... Og nå gjelder det meg... :sjokk:

Vi snakker litt sånn i det små om det, har blir enige om endel ting som var greit å avklare..Men mannen nekter å begynne på navnlister allerede..det er jo litt av sjarmen det da..jentenavnet står jo klart, men gutt... :klø:

Han er allerede søt og omtenksom :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville ha holdt på litt i det skjule med navn, og når Mannen hadde vært klar, kunne jeg kommet med masse forslag...

:ler:

Enig med Matahari! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om noen alikvel synes jeg er ansvarsløs og er redd for at det samme skal skje med dem....Jeg håper virkelig ikke jeg har skapt et nytt skjelsord..." ta en Kipa, liksom... :-?

Jeg har rota meg bort, men jeg skal jammen klare dette her!!! :Nikke:

-Nemlig!

Hatt to deilige dager på hytta, bada masse og gjort ingenting... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så mange innlegg du har skrevet her inne om jobben din i barnehagen og annet

- så føler jeg at jeg kjenner deg...

Og jeg synes ikke du virker lite gjennomtenkt iallefall. :klem:

Skulle ønske at det var tettere med Aleksander og Andreas. Men livet blir ikke alltid slik en har tenkt det. På godt og vondt. :wink:

Men hadde det blitt en familieforøkelse med en gang etter Aleksander - hvem vet om det var jeg og pappan til Andreas som satt her akkurat nå...?

Livet slik det er i dag - er fint. :kline:

Og det vil deres også bli. :Nikke:

Tenk så heldig Lukas er:

En lillebror eller søster med samme mor og far.

En lekekamerat.

Kino/tivoli/leker/aktiviteter er lettere når de er jevngamle.

Masse fordeler. Ser det med de 4 store våre:

Født i -94/-95/-96/-97.

Det blir da et stort sprang ned til -03... :wink:

Det er en av grunnene til at jeg ønsker et barn kjapt:

Lekekamerat for Andreas. Ikke bare de fire store...

Men uansett så går alt seg til.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED SPRIEN I MAGEN :sjarmor:

Så gøy da ikke fått med meg det jeg dette blir artig og dette klarer du kjempebra.

Har ei vennine som ble gravid etter 3 mnd og ungene har det kjempe gøy sammen.

Håper formen er bra og at du ikke har alt for mange beskymringer.

Blir spennedne og følge deg fremover, når er terminen foresten??

Klemmer fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mayamor og Pia!! :kyss:

13. september begynner Lukas og pappa'n på baby-svømmekurs...spennende. Jeg tenkte at da kommer jeg og Lukas til badet, og så tar mannen over, jeg tusler i damegarderoben og så svømmer jeg i herdig mens de er på kurs...Det er en plan jeg vil følge!!

Sanrt begynner babysang igjen også. Det blir en aktiv høst for lille venn :hjerte: Men ellers utenom det blir det mest kooooos!

Nå er det middag, mannen har laget. Jeg har vasket gulvene. Lukas sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...