Kipa Skrevet 10. august 2004 Forfatter #541 Del Skrevet 10. august 2004 er ute..har malt gavelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 10. august 2004 #542 Del Skrevet 10. august 2004 Men har du barn i magen?! Nå må du ikke pine oss lenger. Hvor forsinka er du? Ikke i det hele tatt lenger? Har du testa? Hva har jeg gått glipp av?! Jeez, jeg takler ikke presset lenger *dåne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. august 2004 Forfatter #543 Del Skrevet 10. august 2004 + Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 10. august 2004 #544 Del Skrevet 10. august 2004 :o :hoppe: Åhh så spennende!!! Hva gjør dere nå da?? Dette blir jo bare megamoro!!! GRATULERER!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 10. august 2004 #545 Del Skrevet 10. august 2004 :hoppe: (Klarer ikke slutte å hoppe...) Dette er så morsomt!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 10. august 2004 #546 Del Skrevet 10. august 2004 Guri så gøy!! Gratulerer :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 10. august 2004 #547 Del Skrevet 10. august 2004 Ææhæhæ! Så morsomt! :D *danse vill gledesdans* Ikke tro at det er slutt på spørsmålene; når er terminen? Gratulerer så mye med en bitteliten bebis i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 10. august 2004 #548 Del Skrevet 10. august 2004 oioioi!!! Utrolig bra! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. august 2004 #549 Del Skrevet 10. august 2004 Håper du har det bra, og tar det bra, vennen! Bare tenk på hvor vanskelig det er å bli gravid du... Det er jo bare et utrolig mirakel...ikke no annet! Gratulerer :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. august 2004 #550 Del Skrevet 11. august 2004 Oj oj oj Stort grattis till dig, mannen och Lukas! :hoppe: Uj uj så spännande. Så mycket tankar det väcker... du är så fåordig? Bara ett litet plustecken i inlägget... det måste vara både glädjande och chokerande kan jag tänka mig. Vad händer nu då? Timme hos jordmor för att uppskatta termin? UL-undersökning? Frågorna är så många... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. august 2004 #551 Del Skrevet 11. august 2004 Åh herregud, jeg kjenner faktisk at jeg fryser litt på ryggen her jeg sitter...... GRATULERER!!! Så gøy! Fortell mer, da! Hva tenker du!? Hva tenker mannen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 11. august 2004 #552 Del Skrevet 11. august 2004 Gratulerer så masse med det nye mirakelet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2004 Forfatter #553 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg er i sjokk! :o denne babyen som er på vei...er verken planlagt eller lengtet etter. Vi har det jo så bra med verdens snilleste Lukas. Han er alt for oss! Og der kommer første bekymring inn i bildet...hva med mitt lille gull, hvordan skal det gå. Som jeg alltid har sagt..faktisk høyt og tydelig.. ønsker jeg at han skal få være enebarn lenge, få kose seg med oss... jeg har sett hvor strevsomt det er å ha to tette...og ikke hatt noen ønsker om det vel... Jeg er redd for at han skal bli, ikke, glemt men få mindre tid med mamma'n sin. Ingen vet jo hva slags svangerskap dette vil bli. Nå er vi jo velsigna... med en utrolig snill gutt, som sover hele natten og er nesten bare blid. Men han er 7 måneder på tirsdag, er han klar for å bli storebror da??? :klø: jeg synes dette er så deilig tid, alt går liksom på skinner. Vi har funnet fine rutiner og kommet inn i en god rytme som passer for oss. Jeg har ikke lengta tilbake til spedbarnstiden, selv om jeg koste meg da også. har likt meg hele tiden jeg. Selv da vi styra med mating... Lukas er nr 1, og han er min største grunn til at jeg funderer nesten hull i hodet på meg. mannen sier det er opp til meg, jeg er i mot abort han er for, men det er opp til meg. NEI jeg skal beholde babyen, som Lillen sier vi er jo heldige, jeg tenker på dere som sliter- på meg som sleit med teite sykluser og venting. Dette er jo urettferdig! Vi som har det som bra fra før... jeg trodde vi skulle slite med nestemann om noen år..vel da slipper jeg jo det da..og klær og utsyr har vi jo..Har venner som det samme skjedde med, men det var planlagt. Den gutten som blir storebror er født litt for tidlig så han kan ikke gå enda..det kan nok Lukas innen den tid.... Termin..Aner ikke :o Nok engang.... Jeg har som sagt ikke fått igjen mensen, derfor ikke begynt på piller, de ligger og venter på badet...Vært kvalm i 8 dager, synes jammen at skjørtet i går viste en kul... Hva vil folk si. Hva tenker dere?? Vi er ikke sånne som bare driter i alt heller, og hvor ofte orker man å pule som nybakt mamma... Hva vil sjefen si. herrgegud...men så er jeg jo også ferdig da. For to barn er nok! Økonomi, nytt hus, lappen, to barn.....permisjonslønn... Skal ringe lege og trygdekontor i dag. Vi har snakket litt løst om å dele opp permisjonenm, jeg første del han andre. det gjorde vi før vi visste. jeg synes det høres bra ut. jeg savner litt jobben, er litt rastløs selv om vi koser oss- og mannen liker denne tiden som er nå, alt som skjer! Så om jeg tar 6- 7 måneder... Har ikke lyst til å amme, etter det styret vi hadde i de månedene...dessuten følte jeg meg IKKE konfertabel med det! Dessuten klarer jeg ikke en sommer uten allergi medisiner... Det er et eneste kaos i hodet derfor blir det skrevet i kaos også... har ikke grått i hvertfall, hverken gledes tårer eller andre...ingen kjempe- lykke heller... Men heller litt den " dette skal vi klare!" og hvordan skal jeg kunne glemme Lukas som er verdens nydeligste barn Det finnes jo flere med to som er så tett født og de har klart det. Vi er jo to! Mamma var så negativ, hun var her i går da jeg testa- jeg fikk vel sjokk for jeg bare gikk ut med pinnen og viste dem den uten ett ord. Hun er redd for det med Lukas, økonomi, oss som par... Takk for gratulasjoner da jenter, håper på innspill også, hva tenker dere om meg liksom....noen med erfaringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. august 2004 #554 Del Skrevet 11. august 2004 Skjønner tankene dine utrolig godt jeg! Bare at jeg skulle tenke på å få en til. Det høres så utrolig skremmende ut! Men jeg er helt sikker på at dere fikser dette. Jeg synes det er moro jeg at dere er gravide igjen nå. Tenk så gode venner Lukas og småtten kan bli da! De har noen å leke med hele tiden. Det er gull verdt det i barndommen. Økonomien blir ikke værre enn den er nå. OG slik som dere tenkte på å ta permisjonen, synes jeg høres utrolig bra ut!! Da får du jobbe og mannen være hjemme når han kan og vil det!! Slik kommer nok jeg og mannen til å gjøre det også når en evt neste kommer! Jeg synes du bare skal la synke inn i hodet og ta tiden som det kommer. Jeg er som sagt helt sikker på at dette kommer til å gå slik dere ønsker det!! Ta tiden til hjelp vennen!! En venninne av meg fikk 18 mnd mellom sine to. Det har gått kjempebra. De storkoser seg og nyter livet med to små. Og der var det heller ikke planlagt... Så jeg vet at det går! Og dere er tøffe mennesker!!! Kos deg med småtten i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. august 2004 #555 Del Skrevet 11. august 2004 Jag förstår chocken, jag skulle reagera likadant. Det är sunt att skriva ner och prata om de tankar som både du och mannen har. För det är inte lätt med två små, det skriver du ju själv att du har sett. Det finns många fördelar med att få barn så tätt - precis som det finns nackdelar. Ni kommer ha två blöjbarn samtidigt, de kommer vakna och väcka varandra, när den ena sover är den andra vaken, du kanske blir sliten i graviditeten och så vidare. Jag tror dock att de är så små att de snabbt kommer ha mycket glädje av varandra, de kommer stimulera varandras utveckling. De "jobbiga" småbarnsåren går snabbare över. Ekonomin kan visst bli tuff men det ska ni klara. Det verkar som ersättningsnivån inte påverkas (i sverige har man samma ersättning andra gången om barn nr 2 föds inom en viss tid). Par-samheten kan bli tuff och påfrestande. Men tänk att denna gång är huset klart under graviditeten och de första månaderna - det var det inte förra gången. Ni kommer säkert få höra många som tycker det är lite väl tätt mellan barnen, kanske folk som tycker ni är oansvariga också. Men strunta i dem. Ni har varandra. Ni är gifta, har huset och två jobb. Ni sitter i ett bra läge. Och det är glädje med barn. Glädje, förhoppningar, oro, ångest, lycka och en himla massa känslor. Jag önskar er verkligen lycka till. Stora kramar från Stockholm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. august 2004 Forfatter #556 Del Skrevet 11. august 2004 nå gråter jeg! Tusen takk dere er så snille!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 11. august 2004 #557 Del Skrevet 11. august 2004 Vet du; jeg tenkte på det her igår. Det virker som om du og mannen din har et så utrolig sterkt forhold. Begge er helt oppslukt i hverandre og i Lukas, at om det kommer enda en som dere vil se på og elske over alt her i verden, så blir det bare enda sterkere bånd mellom dere! (jeg er nesten litt misunnelig sånn helt innerst inne...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. august 2004 #558 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg tror også dette kommer til å gå veldig så bra, Kipa. Enig med Magnhild, det virker som dere har et voldsomt sterkt forhold, med så mye kjærlighet både til hverandre og til Lukas. Jeg tror ikke at den ødelegges av et barn til - snarere tvert i mot. Husk at dette svangerskapet blir annerledes enn det første. Huset er ferdig bygget, dere er kommet i orden, og mannen har mye større mulighet til å ta seg av Lukas. Du har vært gjennom et svangerskap en gang før - du kjenner kroppen din på en annen måte enn du gjorde første gangen. Veldig mange jeg kjenner, sier at de skulle ønske seg en mindre aldersforskjell mellom seg og søsknene sine. Jeg har aldri hørt noe si det motsatte. Søsken som er nær i alder blir sterkere knyttet til hverandre, tror jeg. De har en å bryne seg på, en å krangle med og en å leke med. Utstyret etter Lukas er like moderne for den nye - det hadde det kanskje ikke vært om fire-fem år? Dette klarer dere veldig fint, Kipa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 11. august 2004 #559 Del Skrevet 11. august 2004 Wow :o Jeg har ikke vært her på en liten stund og så får du en liten en i magen Gratulerer så mye!!! Jeg har en venninne som akkurat har fått baby nr.2 på dagen da storebror ble 1 1/2 år! Det var langt fra planlagt og samboer hennes ville hun skulle ta abort, men hun ville beholde barnet. Babyen er nå 4 uker og jeg tror det går greit! Det er vel ganske slitsomt, men de får mye hjelp av familien! De tar med seg eldstemann på overnattingsbesøk, så han også får litt oppmerksomhet. Han er litt sjalu, men når de har besøk passer de på å bruke litt tid på den eldste, mens gjestene duller med den lille!! Dette kommer til å gå kjempe fint, Kipa! Som flere nevner, dere har en stor kjærlighet til hverandre og Lukas og så lenge dere er sammen om dette, så tror jeg det bare blir supert jeg :-) Ønsker deg i allefall lykke til! Blir morsomt å se når du har termin! Jeg har min 10-12. april.. En god til deg!! Dette klarer dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2004 #560 Del Skrevet 11. august 2004 Gratulerer! Wow! Skjønner jo godt at dette er litt å svelge. Men er det noe jeg er sikker på så er det at dette er en helt fantastisk greie. Det er lett å bekymre seg, men jeg tror at når dette synker inn så blir slike ting som økonomi bagateller. Og Lukas - han er jo heldig. Tenk, han får et søsken. DET er mye verdt det. Og han får en lekekamerat. Gull verdt. Han kommer til å elske det. Sender deg en klem jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg