anónimo Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Er det andre pollenallergikere som blir kjempe sliten, trett og gretten om sommeren? jeg får nødvendigvis ikke forkjølelseslignende symptomer, men mister all energi. Jeg pleier å legge på meg fordi jeg får økt lyst på søtsaker fordi blodsukkeret er så lavt. I tillegg har jeg ikke ork til å trene og være like aktiv som jeg er til vanlig. Har alltid trodd det var medisinen som gjorde meg så trøtt. Leste imidlertid nylig at de moderne medisinene har denne bivirkningen i svært minimal grad og at det faktisk er et vanlig allergisymptom. Medisinene fungerer sjeldent, har prøvd de fleste merkene. Legen vil ikke gi meg den sprøyten som mange skryter av som følge av bivirkninger som kan krasje med annen medisin jeg er avhengig av. Jaja, noen går i vinterdvale, jeg i sommerdvale. Noen som har det likt? Helt j*vlig...
Marsipan Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Helt normalt! Er ikke veldig allergisk selv, takk og pris, men lever med mann og barn som alle er veldig allergiske. Første symptom på våren er trøtte tryner og dårlig stemning... :gjeiper: Kanskje du kan få legen til å skrive ut andre medisiner til deg? Det som er det beste for andre, er nødvendigvis ikke det beste for deg, så prøv noe annet og se om det hjelper bedre. Jeg kjenner forøvrig fler som har brukt akkupunktur med god effekt, så dette er neste skritt for barna her. (Mannen er livredd nåler, så han kan jeg nok bare glemme...) Ønsker deg lykke til gjennom pollensesongen, og håper på en regnskur i ny og ne for din skyld
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Jeg blir skikkelig søvnig i pollensesongen, og har også trodd det var medisinenes skyld. Jeg har dessverre ingen gode råd, bortsett fra å oppholde seg i høyfjellet eller på sjøen. Der har i alle fall jeg mine beste stunder i sommersesongen Regnværsdager er også fine. Jeg er en av få som jubler når sommerværet ikke slår til
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har prøvd de fleste forskjellige medisinene på markedet og merker forskjell på hvor trøtt jeg blir. For meg er det Kestine som fungerer best, men det virker som det er rimelig individuelt.
Anerikke Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har hatt det som deg i årevis, helt til jeg begynnte med nesesprayen Avamys. Den fjerner alt av symptomer, jeg blir ikke trøtt, og den har ingen andre bivirkninger på meg ihverfall. Etter at jeg begynnte på den har jeg kunnet slutte på alt av tabletter og øyedråper.
anónimo Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Takk takk! Litt godt å høre at andre strever. Samboer blir litt oppgitt over at jeg sover så mye, i natt (inkl.i går kveld) sov jeg 16 timer!! Jeg har prøvd de fleste (om ikke alle) merkene, av de synes jeg Kestine er best. Den kan fjerne mesteparten av selve "forkjølelsen", men trøttheten blir jeg ikke kvitt gitt. Den nesesprayen høres interessant ut, er den reseptbelagt? Har ikke hørt om den før. Endret 11. juni 2012 av anónimo
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har det helt likt! Finner ingen medisiner som er sterke nok. Merkelig nok er det bedre på natten, så hele sommerhalvåret er jeg kun våken på natten.
inlovewith Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har det sånn jeg også. Skikkelig dvask og lat nå på sommeren... Jeg får forkjølelselignende symptomer, og sliter veldig med å puste når jeg trener. Da blir det til at jeg som regel dropper å trene.. Jeg lever på Ventoline hele sommeren, men det hjelper bare en liten stund syns jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå