AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Del Skrevet 11. juni 2012 Skal kjøpe meg bil. Er ikke helt sikker på om det blir en ny bil eller brukt. Har ikke noe særlig kunnskaper om bil, så vil bruke en del tid på å vurdere hvilken bil som passer mitt behov. Tenker først og fremst på en tysk bil, men er usikker på hvilken som skal velges? Har inntrykk av at Audi er overpriset. At BMW er en statusbil, mens VW er en driftssikker bil. Bilen skal brukes daglig til pendling til og fra jobb, 8 mil totalt pr. dag. Har derfor tenkt å ha en dieselmotor, med manuell girkasse. Jeg trenger ikke statsjonsvogn pr. nå, og ønsker derfor en sedan. Tenker å bruke 300 000 - 350 000 totalt på bilkjøpet. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondyp Skrevet 11. juni 2012 #2 Del Skrevet 11. juni 2012 Vet ikke om jeg ville anbefalt deg tyske biler, da de er dyr i reprasjon,forsikring og har lett for og få dyre verkstedregninger. Snakker av erfaring. Hadde heller valgt japsebil, eller koreansk. Som f.eks Toyota som er en driftsikker bil som har vist seg og være lite feil på. Men biler som Kia, Volvo, Mazda er også biler og anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn&co Skrevet 2. juli 2012 #3 Del Skrevet 2. juli 2012 For all del ikke kjøp Audi.. Men jeg hadde en mitsubishi som tålte gaaanske mye Og du får mange gode pendler biler for mye mindre enn 300 000 altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 6. juli 2012 #4 Del Skrevet 6. juli 2012 Min erfaring er at du bør holde deg LANGT unna Opel og Renault. Det at disse har fått status som bil må være en dårlig spøk.... Ellers er Volvo å anbefale. Praktisk, lite feil, slitesterk motor og holdbare slitasjedeler, og har veldig gode kjøreegenskaper. De samme kvalitetene har jo også Audi, men da er du lengre opp i pris. Men etter min mening er de verdt det. Jeg har erfart at når det kommer til bil så får du faktisk det du betaler for, men det avhenger også mye av hva du vil godta av diverse lyter og hva du anser som et greit nivå når det kommer til hyppighet av reparasjoner, og ikke minst hvor god eller liten plass du vil ha innvendig. Lykke til med valget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 7. juli 2012 #5 Del Skrevet 7. juli 2012 Du kan jo ta å lese denne artikkelen. Mercedes er vel kanskje ikke et dumt valg. Skal ikke si meg skråsikker, men Audi eier vel VW? BMW er kanskje statusbil men jeg har nå ikke hatt noe problemer med min BMW 320i, og føler jeg ikke betalte så mye mer pga det er en BMW. Eller, litt kanskje........ Haha, såg nettopp på listen i den artikkelen jeg linket, A4 er jo på #3 plass. Jeg må ha vært max uheldig med mine to Audi A4. Kan ikke huske eller vil ikke huske hvor mange tusen jeg har brukt på reperasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 7. juli 2012 #6 Del Skrevet 7. juli 2012 For 300-350000kr får du jo en ny Golf 6 2.0l Tdi 140hk. Da har du 5års garanti.. Service koster 4-4500kr hver 2år/30000km. -Leon-: VW eier Audi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #7 Del Skrevet 13. juli 2012 Når du ikke bryr deg om status og er mest opptatt av driftssikkerhet og forbruk bør du se bort fra tyske biler. Du har mye penger å bruke, og kan ha råd til en ny bil - dette er gjerne veldig kostbart, men du slipper bekymringene som følger med et bruktkjøp (stole på selger f.eks.). Det kan være lurt økonomisk sett å kjøpe en 3-5 år gammel bil fra merkeforhandler. Det er ikke like dyrt, og bilen bør fortsatt være veldig driftssikker. Hvordan bedømmer man en bilmodells driftssikkerhet? Ikke bruk NAF eller ADAC, for disse tall er manipulert (produsenters egen innsats med å plukke opp feilbiler dukker ikke opp i statistikken). Bruk resultater fra EU-kontrollen, gjerne fra Sverige (Bilprövningen) eller Tyskland (TÜV) - et større marked gir et bedre datagrunnlag. Fantastisk side: http://www.anusedcar.com/ Færrest feil = best bil. Mer konkret: Jeg støtter andre som nevner merker som Toyota, Mazda, Volvo. Også Hyundai og Kia produserer gode biler nå, som er temmelig billige nye og de gir fantastiske 7 år med garanti. Det som plager meg med nye biler er at man nesten ikke kan se ut av de - kona mi ler av meg at jeg lar henne kjøre vår '11 Avensis mens jeg bruker Veteranvolvoen min på 43 år til jobb (4 mil Europavei t/r). Vi har også en Mazda 3 som er god - her får du et godt understell, lite verditap, høy pålitelighet og en relativt god pris sammenliknet med Golf, Corolla og Focus. Uansett: Lykke til! Anonym poster: a6577b211dc5941f59a769b833bc7638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #8 Del Skrevet 13. juli 2012 @Leon, "litt mer" betalte du nok. Sammenlikn prisene for en 5 år gammel BMW 3 med en 5 år gammel Nissan Primera (litt større) eller Honda Accord (litt større) - de to japanske alternativene som er "sporty". Du betalte nok det dobbelte. Klart, du får bedre materialer med på kjøpet, men også en mindre pålitelig bil med høyere driftskostnader. Dette er personlige valg, og det finnes ingen objektiv "rett" vei med bil. Er man fornøyd, skal man være glad for det! Anonym poster: a6577b211dc5941f59a769b833bc7638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå