loppekasse Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har fått kink i nakken! Og det gjør vondt! Veldig vondt! Har tatt to ibux 200mg, og sitter meg sånn fryseposesak på nakken. Noen andre tips eller triks dere luringer her inne har å komme med? For dette var ikke noe kjekt!
Eirasi Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Ibux på tube! Gjør avslappningsøvelser som å rulle rolig med skuldre, hodet fram og tilbake osv, kan løsne opp litt. Ikke press så langt at det gjør for vondt.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Kink er skikkelig vondt mens det står på, men det går heldigvis over. Jeg får det fra tid til annen, og en gang var jeg tilfeldigvis hos legen for noe annet samtidig som kinken sto på. Hun rådet meg til å ta Ibux 600 (? i alle fall den sterkeste du får uten resept) tre ganger per dag i 2-3 dager. Det kurerer jo ingen ting, men demper smertene slik at det går an å fungere (nesten) normalt. For meg fungerer forresten varme omslag mye bedre enn ispose. Det myker opp muskelen. Litt forsiktig massasje når muskelen er varm kan også lindre. Liker best å massere selv i slike tilfeller, for det må ikke gjøres så hardt at det er vondt, bare myk klemming på muskelen i kort tid.
Ryvre Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Er kink det samme som nakkesperre? Kink for meg er når jeg har litt vondt, men fungerer, mens nakkesperre er når nakken min låser seg og jeg klarer ikke bevege meg samtidig som at det gjør ufattelig vondt. Når jeg får det så hjelper det ikke med kaldt på, men varmt. Gjerne slike varmeposer man knekker på så de blir glovarme også tar jeg smertestillende. Gjerne en paracet 1g (men jeg har en del andre sterke smertestillende jeg kan ta også)
Minya Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Kink er skikkelig vondt mens det står på, men det går heldigvis over. Jeg får det fra tid til annen, og en gang var jeg tilfeldigvis hos legen for noe annet samtidig som kinken sto på. Hun rådet meg til å ta Ibux 600 (? i alle fall den sterkeste du får uten resept) tre ganger per dag i 2-3 dager. Det kurerer jo ingen ting, men demper smertene slik at det går an å fungere (nesten) normalt. For meg fungerer forresten varme omslag mye bedre enn ispose. Det myker opp muskelen. Litt forsiktig massasje når muskelen er varm kan også lindre. Liker best å massere selv i slike tilfeller, for det må ikke gjøres så hardt at det er vondt, bare myk klemming på muskelen i kort tid. Ibuprofen 400 mg er den sterkeste du får reseptfritt. 600 gies kun på resept fra lege, eller direkte fra tannlege etter tanntrekking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå