Gå til innhold

Hukommelsestap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker absolutt ingenting fra før jeg ble 14. Dette plager meg fryktelig mye i det daglige liv for jeg føler meg så ung og dum selv om jeg faktisk er 19 og burde kunne ta vare på meg selv men jeg kan jo ingenting om hva som kreves.

Skulle også ønske jeg visste hvorfor jeg ikke husker. Har ikke blitt utsatt for noen ulykke det jeg vet og tror minnet forsvant gradvis til alt før 14 ble borte. I tilegg så har dette forårsaket problemer med tidligere venner og familiemedlemmer rett og slett fordi jeg ikke husker dem, de er som fremmede mennesker og det er ubehaglig at de forventer at forholdet våres er som det alltid har vært og ikke klarer å skjønne at jeg virkelig ikke vet hvem de er og egentlig ikke har så stort ønske om å fortsette kontakt fordi jeg syns det er nærmest flaut at de vet så mye om meg og husker ting vi har gjort ogsånn som jeg ikke vet og husker.

Noen som har noen som helst idè om hvordan jeg skal forklare dette på en høflig måte til familie? At jeg syns de virker hyggelige og alt det men at det rett og slett blir for rart for meg og jeg ikke ønsker kontakt. Og gjerne noen tips om hvordan jeg lære mer om å være voksen? Føler meg så veldig uselvstendig og ung pga dette. Ellers blir jeg glad for alle tips som kan gjøre ting lettere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maneater?
Skrevet

Må du kutte kontakten da? Kan du ikke si det som det er, og skape nye minner og bli kjent med de "på nytt"? Heller det, enn og skyve alle unna deg, vil tro lite godt vil komme ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...