Gå til innhold

Date kvinnelig lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har ei venninne som er lege(studiet er 6 år forresten), og hun har så mye og gjøre ifht. NAV om dagen,(nye reformen), så sier foreløpig nei til å date ei legeberte, tror mange av de jobber for mye gitt.

Endret av Sommee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem om du er lege. Men det betyr heller ikke så mye. Har også en (minst) like lang utdannelse selv.

Men har sett at endel kvinnelige leger har så mye av sin identitet i jobben og noen dessverre også i statusen at de ville hatt problemer med å date f.eks. en mannlig hjelpe-pleier. (Hva ville de andre på jobben dagt om de fikk vite det...osv....)

Den type kvinnelige leger er ikke noe for meg......poenget er personen, ikke status.

De fleste middels begavende mennesker klarer (om de gidder), bli lege som deg (eller det jeg er). Men det krever prioritering og fokus. Intet mer, intet mindre.

Gjest test123
Skrevet (endret)

Hadde nok ikke brydd meg om hva personen jobbet som, vi lever også heldigvis i et land hvor det ikke er så viktig hva partneren tjener.

Ser at noen snakker om ambisjoner, det har heller ikke noe å si for meg, og det at man er lege tyder vel bare på at man har hatt ambisjoner, for å ha ambisjoner så må man jo ha noe å strekke seg etter.

Edit: hadde ikke hatt noe problem med at partneren min hadde tjent mer enn meg eller hatt høyere status enn meg.

Endret av test123
  • Liker 1
Skrevet

Den handler litt om utseende, da. ;)

"Kunne du tenkt deg å date en kvinnelig lege hvis hun var pen?"

Svaret sier seg selv.. Man dater ikke en kvinnelig lege dersom man syns hun er stygg?

Skrevet

Har datet en lege før og kunne godt gjort det igjen. Er utdannet teknolog, har flere sp enn vanlige leger, dessuten en operativ utdanning som i sin tid ikke ga sp.

Gjest test123
Skrevet

beklager, er bare veldig irriterende når man er i yrket selv og det til stadighet dukker opp tråder hvor leger blir omtalt som om de var utenomjordiske

Men i de andre trådene så er de vel utenomjordiske som i fantastiske.

Men hvordan får du nawnet ditt til å hoppe fra wednsday til stinestine?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Så lenge jeg likte utseendet og personligheten, så er da vitterlig yrket irrelevant.

Skrevet

Uinteressant med folk som jobber døgnet rundt. Eller som lever for å jobbe.

Skrevet

Men i de andre trådene så er de vel utenomjordiske som i fantastiske.

Men hvordan får du nawnet ditt til å hoppe fra wednsday til stinestine?

Jeg endret brukernavn :) HOKUS POKUS!

Skrevet

Joda, og driver selv med ny spesialisering it-helse og drevet mest it-telekom før.

Mere penger i it-helse på sikt. Venner med flere leger.

TED-MED har mye interessant mhp legerollen fremover, som uansett vil endre seg.

Eksempel: FDA i USA vurderer sette i gang med automater ved enkelte apotek der man kunne velge enkle symptomer (ikke kompliserte tilfeller, og muligens også kontrollspørsmål mhp alvorlighet), og så fikk man resept ut som man kunne løse inn i kassen.

http://www.regulations.gov/contentStreamer?objectId=0900006480fc553c&disposition=attachment&contentType=html

http://medscape.com/viewarticle/763179

Så det er nå min mening at knappheten på legeressurser vil fremtvinge veldig, veldig store endringer av hvordan denne felles menneskelige kunnskapen og vitenskapen kan benyttes.

Snart har vi over hele verden 3x ggr flere eldre over 65 år, som alle lever lenger, stemmer etter sine interesser og der formueforflytningen de siste tiårene har vært enorm i favør av disse ...

I Norge er det nå liten "forskjell på folk" mhp yrker, synes jeg. Merker det bedre utenlands.

Cheers!

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg datet en gynekolog en gang. Hun var en kjempedame.

Gjest Bandit
Skrevet

Jeg datet en gynekolog en gang. Hun var en kjempedame.

Ja, du liker dem jo høye.

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, du liker dem jo høye.

Hun var kanskje ti cm høyere enn meg...

Gjest test123
Skrevet

TED-MED har mye interessant mhp legerollen fremover, som uansett vil endre seg.

Eksempel: FDA i USA vurderer sette i gang med automater ved enkelte apotek der man kunne velge enkle symptomer (ikke kompliserte tilfeller, og muligens også kontrollspørsmål mhp alvorlighet), og så fikk man resept ut som man kunne løse inn i kassen.

Tror det blir mer aktuelt å la sykepleiere eller noe sånt skrive ut resepter enn en datamaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...