Puse1974 Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 når mye rundt en går galt samtidig? en sørger over nære som er syke, tapt kjærlighet og en må kjempe mot folk som vil sparke bena under en. Hva er det beste en kan gjøre i en slik situsjon? jeg har iallefall tenkt å trene jevnt, men avogtil så kommer denne tomhets - og håpløshetsfølelsen. Har noen erfaringer med dette og hvordan taklet dere det?
wimboo Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Det er merkelig det at når vi først tenker "negativt", forsvinner de positive sidene for øynene våres. Det har seg jo slik at det må ti positive tanker til for å fjerne effekten til en negativ en. Jeg går inn og ut av slike deprisjonsperioder. Det som er viktig, er å se fremover. Nå som det er sommer, har du kanskje noen planer du gleder deg til? Tenk også å lev i nået. Gjør noe du liker. For meg pleier det å hjelpe å være med gode venner for eksempel. Noe som ikke hjelper veldig, men nøytraliserer tankene noe hos meg iallfall, er å tenke at alt skjer av en grunn. Ikke sånn helt overtroisk, men tenk at det som gikk dårlig idag, kan gjøre at bedre ting skjer imorgen. En slags dominoeffekt. Det har jeg opplevd at funker. Sånn tenker jeg såklart ikke når det gjelder død, når det er noe helt annet. Jeg får ikke hjulpet deg så mye mer når jeg ikke vet i detaljer. Om du tørr og/eller føler for det, kan du skrive en pm og fortelle mer. Om det er noe betryggende, er jeg personen alle vennene mine går til for slike råd når jeg har endel erfaring til tross for min lave alder. Håper det hjalp en smule i det minste, og lykke til!
Puse1974 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2012 tusen takk for svar, du trenger ikke utdype på.pm) det hjelper å lese de rådene folk gir, det gir ett puff bak liksom) Jeg har stor tro på trening og å være med gode venner og folk som er positive. Det kan også hjelpe å skaffe seg interesser som krever konsentrasjon, det distraherer jo) hagearbeid er også bra greier eller rett og slett lese en bra bok..
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Ikke avskriv helt fordelene av litt selvdestruksjon f.eks gjennom litt drikking og festing, som kan raskere få deg til å korrigere deg selv, oppførsel og livsplaner. Menn sverger til denne, og den gir litt kjapp moro med påfølgende refleksjon! ;-) Men seriøst - det funker.
Puse1974 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2012 Hehe, det blir nok litt av det også men er ikke så ung lenger at det er kjempemorro.. Been there, done that)
Gjest Tine Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 For meg fungerte også trening veldig bra, særlig gruppetimer med dans og høy musikk gjorde meg glad. I tillegg stelte jeg godt med meg selv, sunt kosthold, massasjetimer og jevnlig manikyr. Ellers jobbet jeg mye overtid så jeg ble både forfremmet og fikk utbetalt nok til at jeg fikk fornyet garderoben og dratt på masse jenteturer. Trøsteshopping hjelper mot det meste. Og helt enig med deg i at positive venner er uvurderlige, i tillegg hadde jeg også behov for litt alenetid hvor jeg virkelig kjente på følelsene mine og fikk de ned på papiret. Og så er det alltid deilig å vite at det kun er snakk om en periode, og at man på et senere tidspunkt vil bli 100% lykkelig igjen.
Puse1974 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2012 Ja, en må se fremover og tenke at dette er noe en kan gjøre noe med (ikke gi opp og bli passiv). I dag skal jeg på spinn og ta en saftig styrkeøkt i tillegg.
drosophilia Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Jeg og samboer har det liknende. Det som hjalp for oss denne våren var å ha fokus på "neste mål" - neste ting vi greier: en eksamen nede, en regning til betalt, osv. Nå er det nesten bare "store" problemer igjen, men de kan vi ikke gjøre noe med, og vi håndterer dem ved å prøve å slappe av + trene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå