Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Er det normalt at drøvel er hoven og hele halsen er tykk og hoven når du har halsbetennelse? Og nesten litt tungt å puste, spesielt om jeg ligger på rygge. Da føles det ut som jeg blir kvalt. Har fått penicillin.. Uff, redd jeg skal bli kvalt når jeg skal legge meg! Når jeg ser nedi halsen så ALT hovnet helt opp. uff..
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 klarer du å gape ?? ja, men ikke å snakke. da føles det ut som jeg blir kvalt nesten.. Har vært til legen idag, fikkl bare penicillin.Men tenk om det er byll? Kan jeg bli kvalt da? : /
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Høres ut som halsbetennelse ja. Ja, det er jo det jeg har Jeg har hatt det da jeg var liten, så husker ikke hvordan det var. Tungt å puuste, helt tett i halsen og en klump på siden eller bak drøvelen. Skummelt.. Er det sjeldent halsbetennelse kan bli så gale at dukan få hjernehinnebetennelse eller blodforgiftning? Ja jeg leser på google!
minienthe Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 er dette noe du sliter med "ofte" så snakk med legen om å fjerne mandler og eventuellt drøvel hvis den også hovner opp. jeg gjorde dette for noen år siden og har fått et nytt liv
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 er dette noe du sliter med "ofte" så snakk med legen om å fjerne mandler og eventuellt drøvel hvis den også hovner opp. jeg gjorde dette for noen år siden og har fått et nytt liv Nei, dette er 2 gangen. Sist jeg hadde det var tja..for 5 år siden?
Minya Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Det er helt normalt å føle seg å guffen under en skikkelig halsbetennelse. Prøv å få i deg vann og varm drikke, gjerne te med honning, helst ikke melkeprodukter da de gjerne lager "slim" i halsen. Knask fishermans friend, hvit eller med blå striper. Spis ting som ikke har så mye tekstur slik at du ikke skraper opp halsen når du svelger det Med antibiotika går det verste som regel over i løpet av en uke, men vær forberedt på at halsen kan være hoven og øm og stemmen kan være borte/rusten i noen uker til. Og for all del; snakk minst mulig, det kan forverre tilstanden til stemmebåndene dine når du prøver å snakke normalt når stemmen kneler.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Det er helt normalt å føle seg å guffen under en skikkelig halsbetennelse. Prøv å få i deg vann og varm drikke, gjerne te med honning, helst ikke melkeprodukter da de gjerne lager "slim" i halsen. Knask fishermans friend, hvit eller med blå striper. Spis ting som ikke har så mye tekstur slik at du ikke skraper opp halsen når du svelger det Med antibiotika går det verste som regel over i løpet av en uke, men vær forberedt på at halsen kan være hoven og øm og stemmen kan være borte/rusten i noen uker til. Og for all del; snakk minst mulig, det kan forverre tilstanden til stemmebåndene dine når du prøver å snakke normalt når stemmen kneler. Er det normalt å få halsbrann og bli svimmel av antibiotika ?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Halsbrann kan man i alle fall få av Apocilin. Svimmelhet har jeg ikke hørt om, men har man en infeksjon i kroppen, og kanskje litt feber, så er det ikke unormalt å bli litt ør av selve infeksjonen.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Halsbrann kan man i alle fall få av Apocilin. Svimmelhet har jeg ikke hørt om, men har man en infeksjon i kroppen, og kanskje litt feber, så er det ikke unormalt å bli litt ør av selve infeksjonen. Okei Bør jeg ringe legevakten isåfall? Kan det være allergisk reaksjon? på apocillin..
Minya Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Svimmelhet er nok ikke en allergisk reaksjon mot antibiotika, så jeg ville heller lagt meg nedpå og slappet av eller sovet noen timer enn å ringe legevakta. Halsbrann er helt vanlig å få på sterke medisiner generelt, pluss at du sikkert har mye gørr som legger seg pent og pyntelig i halsen i tillegg. Du blir fortere frisk fra halsbetennelse om du slapper av og holder kjeft.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Svimmelhet er nok ikke en allergisk reaksjon mot antibiotika, så jeg ville heller lagt meg nedpå og slappet av eller sovet noen timer enn å ringe legevakta. Halsbrann er helt vanlig å få på sterke medisiner generelt, pluss at du sikkert har mye gørr som legger seg pent og pyntelig i halsen i tillegg. Du blir fortere frisk fra halsbetennelse om du slapper av og holder kjeft. Heeheh. Ja, får gjør det. Takk for svar;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå