AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Hvor mye reisepenger trenger man for en uke på rhodos? Frokost er inkludert, kommer vel ikke til å spise lunch så ofte, men middag blir det jo. Da spiser jeg gjerne litt fint (altså ikke på superflotte resturanter, men steder som ikke er et hull i veggen), og spiser kanskje en liten forrett + hovedrett. aldri dessert. Tenkte å shoppe noen kjoler og litt turist-gaver. Vet ikke hvor mye slikt koster. Skal også kjøpe to kartonger røyk å ha med hjem. Hvor mye koster ting i hellas? hva er normalt å bruke, og hvor mye bør jeg regne med i mat pr dag?
Anglofil Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Brukte vel litt over 2000 kr på en uke nylig på Kreta. Spiste da alle måltider ute, utenom frokost. Kjøpte et par ting, ikke veldig mye, men litt. En biffmiddag inkl. drikke kostet rundt 20 euro. Pizza koster rundt 7-10 euro, samme med pasta. En stor brus rundt 3 euro. I butikken koster 1,5 liter vann 0,40-0,60 euro. Mvh Yvonne
FantasDick Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Var nettopp en uke i Santorini, vet ikke om prisnivået er lavere/høyere enn på Rhodos, men.. Vi brukte ca. 8000,- for to voksne. Leide ATV for et par dager. Ingen måltider var inkludert på hotellet så vi spiste på restaurant 2-3 ganger om dagen. Pasta/gyros/moussaka/fisk kostet 6-8 €, drikke (øl, vin og brus koster det samme) 2-3 €, biff/grillretter kostet 10-14 €. Forretter kostet 3-10 €. Vann i butikken 0,40-1,60 €, Marlboro 3,50 €. Klær varierte veldig, men det var ikke så hårreisende billig. Mye fake. Kjøpte litt turist-gaver i de litt roligere strøkene hvor det var veldig mye billigere enn i de typiske turiststrøkene. Ca. 300 kr. for en kartong røyk i Taxfree om det skulle være av interesse.
caroprins Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Var en uke på Rhodos nå i mai. Spiste lunsjer og middager både på hotellet og ute i rhodos by. Jevnt over så lå prisene sånn fra 8 euro til 22 euro. Betalte 48 euro for lunsj til 2 i gamlebyen og da bestillte vi 2 stk gresk salat, 2 stk hvitløksbrød, 2 porsjoner kalimari( de var kjempegode), 2 cola og en kaffe. Andre ganger spiste vi hver vår porsjon moussaka til 8 euro. Klær kjøpte jeg ikke men kjøpte med meg røyk for en på flyplassen og betalte 60 euro for 2 kartonger sigaretter . Synes nok ikke Rhodos er så billig da. Tror nok vi brukte rundt 7000 for 2 personer i en uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå