Gå til innhold

Navlepiercing...

Fremhevede innlegg

Gjest Trenger hjelp...
Skrevet

Heei, jeg er ei jente på 15 år.

Jeg trenger virkelig hjelp. Dette handler om navle piercingen jeg har toke for 3 månder siden.

Jeg har enda ringen i. Synes den er stygg og vil bytte piercing fortest mulig. Men må jeg kunne snurre på ringen uten å renske den. Altså at eg bare kan snur på den uten at den blir litt bløt først? Eller gjør det ingenting og eg kan bare skifte piercing uansett om eg ikkje kan vri litt på den. Den sitter fast, og når jeg prøver å vri litt, er jeg redd for å rive opp hele navelen..

Jeg har også hørt om en slags krem som skal hjelpes til å gro fortere, noen som har erfaringer med det? Har virkelig lyst til å prøve alt bare for å skifte piercing..

Håper på fort svar.. Har såå lyst å bytte piercing..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bytt piercingen før den har grodd.

AnonymBruker
Skrevet

Smør på me pyricept og bytt fort. Altså sprut en god del ut av flasken så det blir vått inni, så bytter du så fort som mulig, da skal alt skli lett.

AnonymBruker
Skrevet

Føler du den sitter fast, så må du bare vri litt hardere. Så lenge du vrir rundt og ikke utover eller drar i den så kommer ikke huden din til å revne. Evt. kan du smøre på litt rensemiddel før du vrir. Det er veldig dumt og gjør kjempe vondt å bytte piercing før den har grodd skikkelig.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg bytta min etter to uker, og det anbefales ikke. Det var vondt og det kom mer gult puss ut av den i tiden etterpå.

Råder deg til å vente litt lengre før du bytter, for å være sikker. :)

Skrevet

Ikke bruk pyrisept... Kjøp spesielt rensemiddel på studio! Du kan bytte piercing, kjøp en i sånn myk plast ( husker ikke navnet). Denne inneholder ikke nikkel. Så la den gro med den i og la piercingen være i fred :)

Regner med at det er bacmysin salve du snakker om :)

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Smør på me pyricept og bytt fort. Altså sprut en god del ut av flasken så det blir vått inni, så bytter du så fort som mulig, da skal alt skli lett.

For et dustete råd. Grotiden for en navlepiercing er på ca 9 måneder; vent!

Rens med saltvann du får kjøpt på apoteket, og bruk gjerne en q-tips for å komme ordentlig til.

Om du ikke vil ende opp med betennelse eller i verste fall å måtte ta den ut, er du nok nødt til å vente.

Skrevet

Hvis du absolutt vil bytte, kan du gå tilbake til piercingstudioet der du tok den og få den byttet der etter tre måneder. Jeg ville anbefalt deg å få en banana barbell i stedet for å ha en ring der.

Men ikke bytt selv før piercingen er ordentlig grodd, noe som vanligvis tar rundt 9 måneder for navle. Du kan ende opp med betennelse eller at den gror ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...