Gå til innhold

Hva syns dere om dette ?


~Moon~

Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll
Selvsagt så er det ikke forbud mot å snakke i mobil i drosjen. Men jeg vet at dette er plagsomt for de det gjelder og synes dette skiltet var en høflig måte å si ifra på. Jeg synes enkelte oppfører seg som noen egoistiske "viktigperer" overfor andre mennesker - og spesielt overfor mennesker i service-yrker. Jobber selv i et service-yrke - er kundekonsulent i bank og har flere ganger hatt folk som snakker i mobiltelefon mens de står og venter på å bli ekspedert. Synes det vitner om dårlig folkeskikk når man ikke klarer å ta såpass hensyn til andre mennesker.

Mener du virkelig at siden vi betaler for å kjøre drosje så skal den stakkars sjåføren akseptere mer enn du selv er villig til å akseptere fra dine medpassasjerer på f.eks. buss eller tog ?

Skal alle som jobber i utskjelte service-yrker tåle mer enn andre ?

Tenker spesielt på de som jobber i bank, kjører drosje ? Selvom det føles dyrt å ta drosje eller bruke banktjenester så er det hverken sjåføren (sjeldent ihvertfall) eller bank-kassereren som tjener på det.

Dette var bare eksempel på ett par yrkes-grupper som til stadighet opplever utskjelling fra kunder pga priser, nye regler, osv ... det finnes utallige slike yrker. Og de som jobber der er mennesker på lik linje med deg og meg ... hvorfor ikke behandle dem på samme måte som du selv ønsker å bli behandlet ?

Jeg er enig med deg i det første du sier, om vanlig folkeskikk.

Det nevnte jeg også - og jeg synes at sjåfører kan si ifra til dem det måtte gjelde.

Ikke innføre et forbud for alle, som faktisk oppfører seg ordentlig.

Ja, jeg mener faktisk at folk i service-yrker må tåle mer enn andre.

Jeg jobber selv i et slikt yrke, og jeg må bare ta med i beregningen at det finnes mye rart.

Jeg mener absolutt at man skal behandle alle mennesker likt, selv om de jobber i service-yrker, men jeg mener altså at et allment forbud ikke er en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nicoline

Nå er det heldigvis slik at de fleste faktisk spør om det er greit at de foretar en telefon-oppringing - og det er jo det skiltet i drosjen ber dem gjøre.

Det er ikke snakk om noe forbud - det er snakk om å minne "tankeløse" mennesker på at det faktisk går an å bruke vanlig høflighet og spør sjåføren før en starter en telefonsamtale. Synes det er helt flott - tror det åpner øynene til enkelte mennesker - noen kommer garantert til å ikke bry seg og braute fram som om de eier verden og som om alt i verden er til for dem - men slike folk vil man desverre finne alle steder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det er bra at bruken av mobil blir tatt opp, også i drosjer!!

For det har virkelig tatt helt av!! Det er ikke en eneste plass man slipper å høre private samtaler.

Dersom du går på gata er det ikke så forstyrrende, men når man forsøker å gjøre en jobb, og det til stadighet piper, ringer, tastes og bables....da blir man litt ør i toppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...