Gå til innhold

Hva syns dere om dette ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Jeg snakker da med hvem jeg vil, når jeg vil.

Hva i svarte er begrunnelsen her egentlig?

At sjåførene ikke får snakket nok piss om innvandrere og skatt når vi bruker hele turen på å snakke med noen andre i telefonen?

Jeg forbeholder meg forøvrig retten til å bruke mobilen som en trygghet når jeg tar taxi. :sprettoy:

Skrevet

Helt enig i det. Hvis jeg tar drosje med en venninne eller samboeren min, skal sjåføren kunne be oss holde kjeft dersom han synes det vi snakker om er dumt / kjedelig???? :o

Skrevet

Ikke det at jeg tar taxi ofte, og ikke det at jeg verken prater mye i mobilen eller prater drittprat mens jeg tar taxi, men hadde jeg satt meg inn i en taxi med denne plakaten i fronten, så hadde jeg jaggu gått ut igjen og tatt en annen!!!

Jeg lurer litt på hva sjåføren mener er drittprat også?

Drittprat, da tenker jeg på å prate dritt om noen.... men er det så mange som gjøre det i telefonen i en taxi da?

eller mener han med drittprat, prat som ikke er nødvendig, koseprat eller bare skravling??

Om jeg får innkommende telefon fra ei venninde mens jeg tar taxi, så vil jeg få skravle med vedkommende som jeg selv vil!! jeg har ingen date med sjåføren, og føler ikke at jeg har en plikt til å gi ham underholdning som han selv ønsker!!

Jeg reagerer derimot på sjåfører som sitter å skravler med kompisser mens jeg sitter i taxien

Han er på jobb, i ett serviceyrke, jeg er betalende passasjer som ha lever av!!

Skrevet
Helt enig i det. Hvis jeg tar drosje med en venninne eller samboeren min' date=' skal sjåføren kunne be oss holde kjeft dersom han synes det vi snakker om er dumt / kjedelig???? :o[/quote']

:enig: nemlig!!

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kan se poenget. Kanskje sjåførene blir helt tullete i hodet av all snakkinga. Det var jo ikke snakk om noe forbud - bare å vise litt hensyn.

Skrevet

Jeg synes heller at det er et problem at drosjesjåførene snakker i mobiltelefonen hele tiden. Enkelte har knapt nok tid til å høre på deg fortelle hvor du skal og hvordan de skal kjøre.

Ikke bruker de handsfree heller, selv om det er påbudt :evil:

Sånne sjåfører får ihvertfall ikke tips av meg!

Skrevet

Innimellom tar jeg mye taxi på dagtid pga reising i jobben.

Dersom jeg IKKE skulle snakke i mobilen i taxi ville jeg mistet mye verdifull arbeidstid. Jeg benytter stort sett alltid tiden i taxi (som gjerne er mellom møter, på vei til/fra flyplasser etc.) til å ta nødvendige telefoner og besvare beskjeder på min mobilsvar.

Samme er det når jeg kjører selv:

Jeg setter på handsfree, og benytter sjansen til å ta maaaange telefoner. Sitter jo bare der likevel, så da er det bra å få gjort unna litt jobb. Dagene er jammen hektiske nok som de er om ikke alt skulle hope seg opp mens jeg er "på veien" (enten jeg kjører selv eller det er i taxi)

Veldig effektiv og greit. Skulle jeg ventet med å ringe til jeg var ute av taxien hadde jeg mistet MYE tid (og sikkert et fly i ny og ne også :o )

Skrevet

Unnskyld men: Jævla tosk......

Skrevet

Jeg lurer litt på hva sjåføren mener er drittprat også?

Drittprat, da tenker jeg på å prate dritt om noen.... men er det så mange som gjøre det i telefonen i en taxi da?

I Bergen er drittprat vanlig prat. Altså, en mobilsnakk uten mål og mening. Er bare et slangord vi bruker. Betyr ikke at en preiker dritt om noen eller noe.

Skrevet

Når eg tar taxi aleine heim om natta, og taxisjåføren virka litt suspekt, drar eg gjerne opp telefonen min og ringer min kjære, berre for å føle meg litt trygg.

Forstår jo at dei synast det kan bli litt mykje, men det er jo jobben deira!!

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke noe problem med det. Forstår godt at taxi sjåfører blir lei. Det er også en forskjell i å ringe sjefen og spørre h*m noe om jobben, ringe mannen og spørre hva man skal ha til middag og å ringe kompisen/venninner og snakke om damene man feide over forrige helg og intrime betroelser om tamponger som man har settet inn feil vei :roll:

Gjest Nicoline
Skrevet

Jeg forstår de veldig godt, jeg. Det er faktisk enkelte som tror de ser vanvittig viktige ut når de ikke engang klarer å sitte i en drosje uten å ha mobilen på øret. Og de som gjør det er ikke de som er de mest viktige, men de som gjerne vil være det. Snakket med en drosjesjåfør som sa at utrolig mange ringer bare for å ringe - og oftest er det snakk om mannlige forretningsmenn i arbeidstiden. Ringer for å si at "nå sitter jeg i drosjen på vei til hotellet" - "nei, jeg husker ikke hva slags hotell jeg skal være på" - selvom han fem minutt før bad sjåføren kjøre ham til akkurat det hotellet :ler:

Tror nok det kan være temmelig forstyrrende for en sjåfør å ha folk som sitter like bak hodet og snakker i telefonen - de fleste demper ikke stemmen for å vise litt hensyn engang.

Skrevet

Noe så fullstendig tåpelig!!! Man må da sjøl få bestemme om man vil prate i mobilen eller ikke når man tar drosje..?! Man betaler da jaggu mer enn nok for den tjenesten. Idioti!

Derimot syns jeg det er uting om drosjesjåføren har private samtaler når de har passasjerer. De er der tross alt for å gjøre jobben sin.

Skrevet

Jeg forstår drosjesjåførene godt. Og det er vel ikke et krav de kommer med. Virker på meg som om det er en god del meg, meg, meg holdning her.

Tar vi oss selv litt selvhøytidlige kanskje? :P

Gjest Nicoline
Skrevet

Enig med deg, manji.

Man skal ikke påtvinge andre våre private samtaler. Merkelig hvordan folk snur seg etter vinden. Det er ikke så lenge siden et fast medlem her på Kvinneguiden fikk medlidenhet og forsåelse fra alle fordi hun eksploderte og skjelte ut en medpassasjer på bussen fordi hun ble ufrvillig tilhører til denne ukjente personens telefonsamtale. Hva er forskjellen på dere selv og en drosjesjåfør ? Det er det mest egoistiske jeg har lest - dere må selv få lov til å snakke i telefonen med ufriville tilhørere - men dere ønsker ikke å bli påtvunget slike samtaler selv ?

Og dersom dere til stadighet møter på drosjesjåfører som snakker i mobilen uten handsfree - melder dere aldri fra til sentralen om dette? Jeg tar drosje flere ganger i uken i jobb-sammenheng uten å ha opplevd det.

Kanskje på tide å flytte fokuset fra seg selv og se litt lenger ?

Gjest lekebøll
Skrevet
Enig med deg, manji.

Man skal ikke påtvinge andre våre private samtaler. Merkelig hvordan folk snur seg etter vinden. Det er ikke så lenge siden et fast medlem her på Kvinneguiden fikk medlidenhet og forsåelse fra alle fordi hun eksploderte og skjelte ut en medpassasjer på bussen fordi hun ble ufrvillig tilhører til denne ukjente personens telefonsamtale. Hva er forskjellen på dere selv og en drosjesjåfør ? Det er det mest egoistiske jeg har lest - dere må selv få lov til å snakke i telefonen med ufriville tilhørere - men dere ønsker ikke å bli påtvunget slike samtaler selv ?

Kanskje på tide å flytte fokuset fra seg selv og se litt lenger ?

En drosjesjåfør kjører en drosje.

Han får betalt for det.

Jeg synes sammenligningen med folk som roper ut sine private samtaler på bussen, trikken etc. blir noe helt annet - alle andre som må høre på dette får ikke betalt for det.

Å kjøre drosje er en service, og såpass synes jeg faktisk at man må tåle i et service-yrke.

Nå er det mulig enkelte er ekstreme, og her gjelder så klart vanlig folkeskikk - og da må det være lov for sjåføren å si ifra til de det gjelder.

Men å lage et allment forbud pga noen få, det synes jeg er direkte dumt.

Skrevet

:o

Helt tåpelig. Snakker akkurat med hvem jeg vil når jeg vil når jeg sitter i en taxi.

Gjest Nicoline
Skrevet

Selvsagt så er det ikke forbud mot å snakke i mobil i drosjen. Men jeg vet at dette er plagsomt for de det gjelder og synes dette skiltet var en høflig måte å si ifra på. Jeg synes enkelte oppfører seg som noen egoistiske "viktigperer" overfor andre mennesker - og spesielt overfor mennesker i service-yrker. Jobber selv i et service-yrke - er kundekonsulent i bank og har flere ganger hatt folk som snakker i mobiltelefon mens de står og venter på å bli ekspedert. Synes det vitner om dårlig folkeskikk når man ikke klarer å ta såpass hensyn til andre mennesker.

Mener du virkelig at siden vi betaler for å kjøre drosje så skal den stakkars sjåføren akseptere mer enn du selv er villig til å akseptere fra dine medpassasjerer på f.eks. buss eller tog ?

Skal alle som jobber i utskjelte service-yrker tåle mer enn andre ?

Tenker spesielt på de som jobber i bank, kjører drosje ? Selvom det føles dyrt å ta drosje eller bruke banktjenester så er det hverken sjåføren (sjeldent ihvertfall) eller bank-kassereren som tjener på det.

Dette var bare eksempel på ett par yrkes-grupper som til stadighet opplever utskjelling fra kunder pga priser, nye regler, osv ... det finnes utallige slike yrker. Og de som jobber der er mennesker på lik linje med deg og meg ... hvorfor ikke behandle dem på samme måte som du selv ønsker å bli behandlet ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...