AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg skal opp i fysikk 1 vgs eksamen om et par dager, og magen snører seg sammen av nervøsitet. Er det noen som har hatt denne, som kan gi meg litt veiledende tips? Jeg bruker ergo fysikk 1, og kapittel 10 om teknologi, dioder og transistorer, hvor aktuelt er det å komme opp i? Det er dette kapittelet jeg sliter mest med, skjønner ingenting og øvelsene er helt ut av det blå. Har dere noen tips til hvilke kapitler som er mer aktuelle enn andre? Alle tips tas imot med stor takk!
Gjest Trappetroll Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Skriftlig eller muntlig? Jeg kom da opp i FY1 muntlig i fjor. Det med dioder og transistorer osv fikk ingen av oss. Jeg hadde dette med atomer og Bohr's konstant. Mitt uforberedte tema var hvertfall kapittel 3. Mekanisk energi. Fikk karakteren 6. Newtons lover og det med mekanisk energi er veldig viktig. Fisjon og fusjon er rimelig aktuelt vil jeg tro.. Har du gjort oppgavene til kapittel 10? Det er ikke så komplisert, men så har jeg hatt endel elektro da. Har fremdeles sammendragene av hele boken tror jeg, slike som jeg har skrevet selv. Du greier dette helt fint! Bare behold roen!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 http://www.youtube.com/user/perhusum2012 Anbefaler deg å se på noen av videoene fra de temaene du syns er vanskeligst! Det har hjulpet meg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå