Gå til innhold

Sushi - ferdig pakket i butikk/SPAR

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor på bygda, cirka 20 mil nord for Trondheim. Jeg elsker sushi, og etter å ha spist det ukentlig da jeg bodde i Oslo, savner jeg det nå. Det er lite med salmalakser å få tak i, men den lokale Sparbutikken har nå begynt å ta inn sushibrett fra Lille Asia i Trondheim. Jeg er dog veldig skeptisk og usikker på om jeg tør å kjøpe, da jeg har angst for matforgiftning... Det er som sagt 20 mil unna byen de er blitt produsert i, og jeg tror brettene har en stemplingsdato på cirka et par dager.

Ville dere turt å kjøpe? Noen sm har erfaringer med lignende andre steder? (Vet at både Kiwi og Meny selger slike brett, men har aldri kjøpt før).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt i butikkene, slike ferdigpakka, men i motsetning til den du får på restauranter o.l. så smaker den ferdiglaga høgg og djevelskap i min munn.

Dog, matforgifta tror jeg ikke du blir. Maten i norske butikker er trygge.

• Liker 5
Skrevet

Matforgiftet blir du nesten helst sikkert ei, og om du så blir så er det neppe i noen alvorlig grad.

Selv har jeg en vond gane for sushi i det heile, men selv med det i tankene, smakte jeg og betydelig bedre smak i de 'ekte' varene heller enn de produsert for kjølevaredisken.

• Liker 4
Skrevet

Lille Asia er ikke akkurat kjent for å ha fantastisk sushi.

Dessuten blir sushien ofte tørr og smakløs etter å ha ligget i butikken i to dager.

De har kort holdbarhetpå grunn av dette, det er i det minste en god ting, men finn ut når de får leveransen og kjøp kun på leveringsdag om du vil smake på den.

Matforgiftning ville jeg ikke vært redd for, når de produserer sushien, blir den lagt på is (ikke fryst, men godt nedkjølt) og shippet direkte til de butikkene som skal ha.

Men smaksmessig kan det ikke måle seg med sushien fra sushiresturantene i Oslo dessverre.

Skrevet

Tror jeg heller ville laget det selv enn å kjøpe de brettene. Synes de ser fæle ut!

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg heller ville laget det selv enn å kjøpe de brettene. Synes de ser fæle ut!

Jeg lager mye heller selv enn å kjøpe dem, men når trangen er stor er de helt ok vomfyll.

Skrevet

smaka heilt forferdelig!

Skrevet

Du blir neppe matforgiftet. Smaken er grei nok.

Skrevet

Ei jeg kjenner, pluss mannen, ble faktisk matforgiftet av sushi kjøpt på Rema. Har vært litt skeptisk etter dette...

Skrevet

Jeg har ikke tall for hvor mange sånne brett jeg har kjøpt. Utrolig praktisk når en er på farten. Og jeg skjønner at jeg kan få bedre sushi på restaurant, jeg syns nå det er godt likevel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt mange ganger, fra både ICA og Rema 1000. Finnes ikke sushirestaurant her jeg bor, og ikke alltid jeg gidder lage selv. Synes de ferdigkjøpte er helt greie, Rema sin er bedre. Men kjøper alltid de som er laget samme dag (er de produsert noen dager tidligere og går ut samme dag, dropper jeg det).

Skrevet

Jeg har kjøpt flere ganger på Kiwi og den er god. 3 dagers holdbarhet på dem, men jeg kjøper som regel den dagen de får det inn

Skrevet

Greit når du vil ha en kjapp lunsj, men ikke noe man kjøper for å kose seg.

Gjest Twinklefart
Skrevet

den smaker som innsiden av en 90 år gammel sjøulk.

• Liker 1
Skrevet

Ikke redd for matforgiftning, men jeg synes den smaker så dårlig at den ikke er verdt pengene...

Skrevet

Jeg eier ikke smak og synes den er god :laugh:

miiiaaaoow

Skrevet

Jeg synes sushien på Rema er helt grei. Ikke det samme som på restaurant, selvfølgelig, men absolutt spiselig.

Skrevet

Den på Rema er en annen leverandør enn Lille Asia, og smaker mye bedre. Men fortsatt langt unna restaurant og hjemmelaget. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...