Gå til innhold

Hellas

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har lyst til å reise til Hellas, muligens i september. Har aldri vært der, og lurte på om noen her inne har noen favorittplass i Hellas de vil anbefale? Og hvordan det er å reise dit i september? Tenker da vær, temperatur, mye turister osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min sverger til Karpathos. Hun skal faktisk dit i September.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Takk for svar :)

Vet du hvorfor hun sverger til akkurat det stedet? Noe spesielt som trekker henne dit?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mye i Hellas, mest på forskjellige øyer men også fastlandet.

Jeg har bare vært der om sommeren, men kjenner til andre som har dratt tidligere/senere på året. Da er det ikke så fryktelig varm og det er også mer rolig ettersom det ikke er så mange turister. Kypros, Kreta og Karpathos er i alle fall nydelige steder :)

Skrevet

Mye tror jeg fordi hun har bodd der og jobbet der, (men det var etter at hun først hadde vært der på ferie) men tror til tross for turisme at det er et rolig og lite sted. Hele øya er ganske liten. Det er ikke noen party øy med masse unge mennesker, selve utestedene ligger utenfor byene så bråk og mas ligger ikke i sentrum. Jeg har vært der selv og syns det var veldig koslig.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Takk for svar, begge to :)

Karpathos høres absolutt aktuelt ut!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tusen takk, eplebit :)

Det ser jo bare herlig ut der!

Skrevet

Bare hyggelig :) Ja det er lite og koslig der. Tenker du å være lenge? Apollo har reiser dit vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Karphatos det stedet som nevnes i bøkene/filmene med de venninnene som finner en jeans som passer alle sammen?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Bare hyggelig :) Ja det er lite og koslig der. Tenker du å være lenge? Apollo har reiser dit vet jeg.

Tenkte en uke. Ja, jeg kikket på Apollo tidligere i dag, og så at de flyr både fra G-moen og Karmøy (aktuelle utreisesteder for meg), og at prisene slett ikke var avskrekkende :)

Skrevet

Kom hjem fra Santorini i går, og har hatt en aldeles nydelig ferie! Jeg synes øya hadde masse å by på; fine strender, masse restauranter og barer selv om det ikke var noen partyplass, nydelig solnedgang, spennende arkitektur i "gamlebyene", shopping, hyggelige grekere og fantastisk vær! Det var ca. 28 grader alle dagene og deilig badetemperatur, men veldig levelig.

Øya er lett å komme seg rundt på med lokalbussene, men jeg anbefaler å leie scooter/ATV. Tradisjonelt i Akrotiri, fantastisk utsikt og shopping i Fira, spektakulær solnedgang i Oia, nydelige strender i Perissa og avslapping i Kamari. :)

Skrevet

Kefalonia :)

Skrevet (endret)

Rethymnon på Kreta er en nydelig plass. Jeg er egentlig ikke så begeistret for Hellas, men dette var faktisk en kjempefin plass. Likte meg mye bedre der enn Chania (også Kreta).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Enig i Karpathos og Rethymnon også. Et annet sted er Skopelos. Litt sånn typisk gresk og heller ikke noe party-sted.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tusen takk for enda flere svar, det setter jeg pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...