Gå til innhold

Hvor mye lommepenger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til København, men aner virkelig ikke hvor mye penger jeg trenger. Pengene skal dekke mat (ikke frokost da), shopping, tivoibesøk og dyreparkbesøk. Jeg skal være der 4.5 dager. Noen anelse om hvor mye penger jeg trenger? Jeg har aldri reist alene og vet ikke hva som er normalt å bruke..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å svare på uten at man vet hvor du skal spise og hvor mye du skal shoppe.

Jeg ville tatt med minst 1000 kroner for å dekke tivoli/dyrepark og minst 2000 kroner til mat (da regner jeg med alle måltider på restaurant).

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å svare på uten at man vet hvor du skal spise og hvor mye du skal shoppe.

Jeg ville tatt med minst 1000 kroner for å dekke tivoli/dyrepark og minst 2000 kroner til mat (da regner jeg med alle måltider på restaurant).

Okei. Hvor mye jeg skal shoppe vet jeg ikke. Men det er jo en shoppingferie, så har ikke planer om å spare. Når det kommer til maten vil jeg kose meg, men kommer ikke til å spise på de dyreste restaurantene. Kommer til å velge rimelige alternativer for det meste. Men bedre med overslag enn underslag. Men 2000 kan sikkert stemme.

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Hvor mye jeg skal shoppe vet jeg ikke. Men det er jo en shoppingferie, så har ikke planer om å spare. Når det kommer til maten vil jeg kose meg, men kommer ikke til å spise på de dyreste restaurantene. Kommer til å velge rimelige alternativer for det meste. Men bedre med overslag enn underslag. Men 2000 kan sikkert stemme.

Jeg tror jeg hadde tatt med 10 000 kroner, men København har jo også designer-butikker som noen kan være interesserte i og da må man jo ha med mer. Men om du kun skal vandre på "vanlige" butikker ville jeg tatt med 10 000 kroner. De har jo også Topshop hvor det fort kan fly noen lapper =)

Kos deg på ferie!

Skrevet

Jeg regner gjerne ca 6-800 kroner dagen til mat og drikke (om ikke det skal dekke spesielt dyre måltider eller en kveld på byen), severdigheter og daglig transport (reiser stort sett kollektivt eller går). I tillegg kommer shopping, transport til og fra flyplassene osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt med 10 000 kroner, men København har jo også designer-butikker som noen kan være interesserte i og da må man jo ha med mer. Men om du kun skal vandre på "vanlige" butikker ville jeg tatt med 10 000 kroner. De har jo også Topshop hvor det fort kan fly noen lapper =)

Kos deg på ferie!

Wææ, har de topshop? Der skal jeg ihvertfall innom!

Jeg tror jeg flytter 20 000 kroner fra sparekontoen og inn på brukskontoen, så om det blir for lite kan mamma heller overføre penger.

• 4 uker senere...
Skrevet

Fant denne tråden i min leten etter københavntips, og må bare kommentere: 10-20 000 for en tur på 4-5 dager??? Da skal du shoppe MYE.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fant denne tråden i min leten etter københavntips, og må bare kommentere: 10-20 000 for en tur på 4-5 dager??? Da skal du shoppe MYE.

Ja, det var ganske mye. Overførte 15 000 fordi jeg var så redd for å ha for lite. Men brukte bare 10000 :)

Anonym poster: b73de7edac16ed7dd5583009e16587d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...