Gå til innhold

"Skal ikke tas i forbindelse med måltider"

Fremhevede innlegg

Gjest Rufferto
Skrevet

Jeg går på pencilin som ikke skal tas ifm måltider ( mulig ingen skal det, men..).

Legen sa : dvs ikke 30 min før mat og 2 timer etter mat. Eller sa legen: dvs ikke 2 timer før mat og 30 min etter mat. ?? Hva er rett her?

Nå har jeg ventet 2 timer både før og etter mat, men siden jeg begynner å få tilbake litt matlyst så vil jeg finne ut av det helt sikkert...

Og forresten: hva skjer om man tar det ifm mat? Mister den virkningen?

Takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står sikkert i pakningsvedlegget hvis du leser det :)

Skrevet

Jeg ville vel gjettet 30 min før mat og 2 timer etter mat. Men kanskje det står i pakkningsvedlegget eller hvis du søker på nettet etter den du går på? :)

Gjest Rattatai
Skrevet

Trodde jeg hadde lest gjennom den, men ser nå at det står der ja. Tusen takk:) man er ikke så oppegående når man er syk og har høy feber, så da kan slike ting gå rett over hodet på en:)

Det riktige var 30 min- 1 time før og to timer etter måltid.

Takk for svar :)

Skrevet

Trodde jeg hadde lest gjennom den, men ser nå at det står der ja. Tusen takk:) man er ikke så oppegående når man er syk og har høy feber, så da kan slike ting gå rett over hodet på en:)

Så bra du fant ut av det. God bedring :)

• Liker 1
Gjest Rufferto
Skrevet

Haha ser at jeg opererer med to navn her:) fjern!!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Grunnen til at du skal ta tablettene på denne måten, er at de skal bli absorbert fullstendig, og det gir ikke full effekt når magen er full av mat. Det er ikke slik at de ikke virker i det hele tatt. Jeg har nettopp selv hatt en penicillinkur, og som legen sa til meg, det beste er om jeg tar tablettene som foreskrevet, men det viktigste er at jeg husker å ta dem.

Som en ikke så hyggelig bivirkning kan du risikere å få sopp (candida albicans) i underlivet, til opplysning. Det har jeg fått hver eneste gang det har vært nødvendig med penicillin.

Endret av Arabella
Skrevet

Som en ikke så hyggelig bivirkning kan du risikere å få sopp (candida albicans) i underlivet, til opplysning. Det har jeg fått hver eneste gang det har vært nødvendig med penicillin.

Drikk et glass Biola hver dag mens du går på kuren så slipper du sopp :)

Gjest Rufferto
Skrevet

Oj, takk for tips! Håper jeg slipper det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...