Gå til innhold

Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 4 år siden var jeg å min mor hos en ortoped på rikshospitalet.

På den tiden hata jeg høyden min, hata å være lav (under 1.70) hadde store komplekser for det, dette har forsåvidt ikke bedret seg alt for mye siden den gang men jeg har lært meg å tolerere at jeg er lav, ikke akseptere men tolerere.

Denne ortopeden fortalte meg at han kunne slenge meg på en liste for benforlenging men at det ville bli litt ventetid (6mnd-1år)

For de som ikke vet hva benforlenging går ut på slenger jeg ut en link

http://limblengthening.com/indexaaa.php

Nå har det gått 4 år siden jeg hadde den timen, og mye har skjedd siden den gang, så mye at jeg faktisk glemte hele benforlenginga men for ca 2 uker siden fikk jeg en telefon fra RH, de fortalte meg at jeg kan få denne operasjonen nå om jeg ville, så jeg har fått time 6 Juli.

Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg vil eller ikke lengre, hadde det ikke vært for at kvinnfolk er så vanvittig nazi på dette med høyde å menn så hadde jeg ikke skjenket problemet så mye som en tanke.

Benforlengingen vil neppe gjøre meg til noen høy kjekkas, men den kan iallefall pushe meg til 1.70 og kanskje litt over, noe som forhåpentligvis putter meg innenfor akseptabel høyde for dere kvinner.

Sikkert mange som kommer til å fortelle meg at det å gå igjennom helvete bare for å bli mer attraktiv for kvinner er en amøbeavgjørelse, men se på det fra min side, det å være alene resten av livet fordi du er for lav til at noen vil ha deg er heller ikke paradis.

Burde jeg gjøre dette eller?, det er en once in a lifetime sjanse, men på en annen side er det vanvittig hardt og det finnes en mulighet for at det vil gå fullstendig galt.

:/

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Under 170, hmme, syns ikke det er noe å ta på vei over, hadde det vært unde 160 s kanskje, 150 absolutt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, rett og slett fordi du til og med hadde glemt hele greia.

Jeg har opplevd noe lignende, faktisk.

Jeg er født med asymmetriske bryster, og ikke bare litt heller. Det er akkurat i gråsonen for helseplager, dvs at èn liten forandring til, så vil jeg få store helseplager. Størrelsen er Stor D og LITEN B cup.

Jeg fikk innvilget korreksjon på statens regning fordi jeg ofte hadde vondt i nakke og skuldre, men ikke kronisk.

Det verste var egentlig å kle av seg på stranda, kle av seg foran en mann, osv.

Det tok 2 år å vente på operasjonen, og på den tiden vokste selvtilliten min VELDIG, samtidig som at jeg begynte å trene veldig hardt for at jeg ikke skulle kjenne plager i nakke og skuldre.

Jeg fikk en kjæreste som elsket meg for den jeg er, som sa at brystene mine var fantastiske uansett, osv.

Jeg begynte å kle av meg på stranda, bygde opp en selvtilit osv.

Så kom brevet om at jeg hadde fått henvisning til konsultasjon. Jeg dro på den konsulteringen, og fikk beskjed om at jeg fikk innvilget korreksjon, og det ville bli sånn og sånn og blabla.

Men jeg trakk meg, fordi jeg visste at selv om det var helseplager i bildet, så var det mest pga selvtilliten at jeg ville ha puppene mest mulig like.

Selv kirrurgen sa at der det er naturlig forskjell, vil det aldri bli helt full symmetri, uansett hvordan man opererer og gjør det.

Jeg avslo, fordi jeg hadde fått god selvtillit og selvfølelse slik som jeg er :)

Har dog gjort en avtale med fastlegen om å foreta brystoperasjon senere dersom det utvikler seg til store plager.

Likheten vår er at jeg ville operere meg for menns skyld, du vil operere deg for kvinners skyld.

Moralen er at det vil alltid være en kvinne som synes DU er verdens mest sexy mann, ikke legg deg under kniven for en smertefull operasjon som du faktisk ikke trenger, bare for å bli høyere. Ikke gjør det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig hvor høy er du nå da? For at jeg hadde giddet skulle jeg blitt minst 10 cm høyere. Blir du sykemeldt i mange måneder da eller? Og stygge arr?

AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig hvor høy er du nå da? For at jeg hadde giddet skulle jeg blitt minst 10 cm høyere. Blir du sykemeldt i mange måneder da eller? Og stygge arr?

Hele prosessen kan ta opp til 1år, 1år i rullestol/krykker

Arr blir det vel, men ikke stygge såvidt jeg vet og har sett på bilder av andre som har gjennomført denne operasjonen.

I og med at jeg studerer så blir jeg vel ikke sykemeldt, stillesittende arbeid kan jeg gjøre uansett.

Det som skremmer meg er smerten jeg må gå igjennom 24/7 og frykten for at noe vil gå galt å at bena mine aldri vil vinne tilbake den samme funksjonsevnen som de har i dag,

Og jo jeg kan strekke meg 10cm om jeg vil, men jeg er fornøyd så lenge jeg kommer litt over 1.70

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert mange som kommer til å fortelle meg at det å gå igjennom helvete bare for å bli mer attraktiv for kvinner er en amøbeavgjørelse, men se på det fra min side, det å være alene resten av livet fordi du er for lav til at noen vil ha deg er heller ikke paradis.

Burde jeg gjøre dette eller?, det er en once in a lifetime sjanse, men på en annen side er det vanvittig hardt og det finnes en mulighet for at det vil gå fullstendig galt.

:/

Før eller senere så finner du ei bra dame som aksepterer deg for den du er - uavhengig av høyde. Forutsatt at du oppfører deg bra.

Men dette kommer til å bli vanskeligere hvis noe går alvorlig galt med dette inngrepet.

Det er alltid forbundet risiko med alle typer kirurgiske inngrep. Og da bør man i det minste ha en særdeles god grunn for å gjennomføre det.

Har du det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele prosessen kan ta opp til 1år, 1år i rullestol/krykker

Arr blir det vel, men ikke stygge såvidt jeg vet og har sett på bilder av andre som har gjennomført denne operasjonen.

I og med at jeg studerer så blir jeg vel ikke sykemeldt, stillesittende arbeid kan jeg gjøre uansett.

Det som skremmer meg er smerten jeg må gå igjennom 24/7 og frykten for at noe vil gå galt å at bena mine aldri vil vinne tilbake den samme funksjonsevnen som de har i dag,

Og jo jeg kan strekke meg 10cm om jeg vil, men jeg er fornøyd så lenge jeg kommer litt over 1.70

1 ÅR i rullestol og krykker, og du vet ikke hvordan det blir med smerter senere. Det vet du ikke. Jeg fallt og brakk armen tvers av en gang, og det er nå 5 år siden, på vonde dager gjør det like vondt som i tiden etter at jeg tok av gipsen den gangen.

Herregud, du må gi deg på dette, du sier jo at du selv hadde glemt det.

Ikke gjør det, ikke gjør det, IKKE gjør det, IKKE GJØR DET. :tristbla:

• Liker 3
Skrevet

Er det egentlig verdt det? Jeg ville ikke gjort det.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Finnes da mange damer som passer til din høyde?

Det er mye å gå gjennom bare for å være mer attraktiv blant damene. Livet har _mye_ mer enn damer å by på. Tenk på alle damene du går glipp av det året du ikke klarer å bevege deg og i tillegg blir stille og mutt på grunn av smertene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det!

Det er ikke høyden din som gjør at du er singel. Å bli høyere er ikke noen automatisk "fiks" for noe som helst. Du må heller se om det er andre ting du bør endre på, som væremåten din, hverdagshumøret ditt, hvor du oppsøker kontakt med damer hen (fritidsaktiviteter o.l). Den "ingen vil ha meg som jeg er" -tankegangen påvirker faktisk utstrålingen ganske mye, på en negativ måte.

Jeg kjenner flere menn under 1.70, og ingen av dem er single...

Jada, mange damer foretrekker menn som er høyere enn dem selv - men hei, det finnes MANGE damer som er lavere enn deg. Hmmm... er kanskje problemet at du ikke vil ha dem? ;) Da er det nok enklere å forandre på det istedet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Jeg kjenner mange også mange menn som er under 170, og mang av dem sliter med komplekser, og sier det hadde vært lettere å få seg dame om de var høyere. Var selv veldig redd for at min sønns skulle bli under 170, og hadde ham med til måling pga av dette.

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Jeg kjenner mange også mange menn som er under 170, og mang av dem sliter med komplekser, og sier det hadde vært lettere å få seg dame om de var høyere. Var selv veldig redd for at min sønns skulle bli under 170, og hadde ham med til måling pga av dette.

Da er det bedre å jobbe med å unngå (eller få bort) kompleksene.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Huff, da. Jeg tror ikke du aner hva du går til om du velger å ta beinforlengelse. Du får arr, det kan jeg garantere deg. Og ikke minst, mye smerter og muligens komplikasjoner.

Jeg har to pasienter på jobb som har utført dette, og tro meg, du vil ikke ende opp med de plagene de har etter operasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var selv veldig redd for at min sønns skulle bli under 170, og hadde ham med til måling pga av dette.

Jah, så kan du jo bare lure på hvor sønnen din fikk kompleksene fra..

• Liker 4
Skrevet

Så lenge du er over en halvannen meter..don't do it man.

Gjest .-L-.
Skrevet

Hvis du tror du blir lykkelig av det så får du bare kjøre på.

Dog, jeg mener jo at det finnes en annen vei å gå. Jeg mener man burde akseptere den man er, du kan lett få damer selv om du er lav.

Dersom du er rett under 1.70 så er dette med høyden din er et problem noe som kun sitter i hodet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For ca 4 år siden var jeg å min mor hos en ortoped på rikshospitalet.

På den tiden hata jeg høyden min, hata å være lav (under 1.70) hadde store komplekser for det, dette har forsåvidt ikke bedret seg alt for mye siden den gang men jeg har lært meg å tolerere at jeg er lav, ikke akseptere men tolerere.

Jeg har omtrent samme høyde som deg (1.66) og har ingen komplekser, og god selvtillit. Er ganske populær blant jentene også (attraktive jenter også), selv om markedet blir noe mindre (de fleste jenter vil ha en mann som er høyere enn dem selv, men han trenger ikke være mye høyere). Så mitt første tips er å jobbe med selvbildet ditt. Det er slett ikke slik at du må bli alene resten av livet fordi du er lav, men du vil få et større marked om du plusser på noen cm.

Hvis du fortsatt ønsker å bli høyere, og tror det vil forbedre livet ditt, da kan du gjøre det. Du må gjøre det som er best for deg selv, og ikke høre på hva andre sier.

Hvor lang tid tar denne behandlingen? Og hvor stor er risikoen for at noe kan gå galt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette kun er for å få draget på damene, ville jeg tenkt meg grundig om. Det er fullt mulig å få en nydelig dame for menn under 1.70. Det er jeg et levende bevis på. I stedet for å bruke et år i rullestol og på krykker, bør du forsøke å forbedre deg selv på andre måter og bygge opp selvbildet. Vær en mann du respekterer, så vil du snart se at dette med høyde ikke er mer enn en ubetydelig parentes. Som nevnt over er det mange jenter som er nazi på høyde, men det er også mange som ikke bryr seg, eller som bare har det som en mindre betydningsfull preferanse, men slett ikke et must (Les alle trådene om høyde her inne). Hvis du er en bra kar i det store og hele, er det ingen grunn til at du ikke skal kunne finne deg en bra dame.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har omtrent samme høyde som deg (1.66) og har ingen komplekser, og god selvtillit. Er ganske populær blant jentene også (attraktive jenter også), selv om markedet blir noe mindre (de fleste jenter vil ha en mann som er høyere enn dem selv, men han trenger ikke være mye høyere). Så mitt første tips er å jobbe med selvbildet ditt. Det er slett ikke slik at du må bli alene resten av livet fordi du er lav, men du vil få et større marked om du plusser på noen cm.

Hvis du fortsatt ønsker å bli høyere, og tror det vil forbedre livet ditt, da kan du gjøre det. Du må gjøre det som er best for deg selv, og ikke høre på hva andre sier.

Hvor lang tid tar denne behandlingen? Og hvor stor er risikoen for at noe kan gå galt?

Vet jo at du har rett, uansett om jeg sier ja eller nei så burde jeg jobbe med selvtilliten min. Men det er ikke så utrolig enkelt, jeg kan bare ikke skjønne hvorfor noen skal velge meg fremfor andre høye menn, det er tross alt ikke noen mangel på dem. 90% av alle menn i Norge er høyere enn meg tross alt.

Antar jeg ser på megselv som bunnslam elrno.

Merkelige er at jeg har hatt to langvarige forhold igjennom mitt relativt korte liv, hvorfor disse jentene valgte meg er fremdeles et mysterium for meg, det at jeg fikk dame var vel også en av grunnene til at jeg glemte hele operasjonen.

Behandlingen kan som sagt ta opp til 1 år, (strekking av ben + recovery)

Risken er ikke så vanvittig stor etter hva jeg har lest meg frem til, de aller fleste kommer seg greit etter behandlingen men det finnes mange unntak også, f.eks de to på jobben til han som posta over her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...