Gå til innhold

Speilreflekskamera til nybegynner


venus_

Anbefalte innlegg

Jeg får igjen litt på skatten og vil kjøpe meg speilreflekskamera for det! Men jeg har virkelig ikke peiling! Noen som kan tipse meg om et bra kamera som passer for en nybegynner? Om det finnes noen gode kamera til den prisen så holder jeg meg helst under 5000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste speilreflekskameraer i den prisklassen er så like at det egentlig ikke spiller noen rolle hvilket du ender opp med. Du burde heller dra i en butikk og prøve kameraene, og velge det du liker best (betjeningen av kameraet og hvordan det er å holde).

Det vil lønne seg å lese om forholdet mellom blender, lukker og iso og manualen til kameraet. Når du har forstått det grunnleggende vil du få mer ut av kameraet enn om du bare bruker det på full auto :)

Canonbrukere vil anbefale deg Canonkameraet, Nikonbrukere vil anbefale deg det osv. Hva som passer best for deg er det nok du som må finne ut. Hvis du kjenner noen du kan låne objektiver og utstyr av kan det være en fordel å velge det samme merket.

Her kan du se hva kameraene koster.

Hvis du kjøperCanon/Nikon bør du passe på å kjøpe med kitobjektivet med bildestabilisering (IS/VR), da de er optisk bedre enn de uten. Dessuten så er jo bildestabilisering en fordel.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...