Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kunne tenke oss et cruise i middelhavet, men etter et kjapt søk på nett ser jeg at det er mye å å velge mellom. Er det noen som kan anbefale et cruiseselskap som er bra? Vi reiser med 2 små barn. 3 og 6 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har reist med MSC, og an virkelig anbefale de.

Skal definitivt på nytt cruise en gang :-)

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: dra! Cruise er en super ferieform og mange rederier tilrettelegger helt supert for barnefamilier.

NCL er vel blant de billigste når man skal ha med barn. Her spiser du også når du vil, og de har mange alternativer ombord. Den nye, store Epic-båten deres kjører ukesturer fra Barcelona og er et godt alternativ. De andre båtene er mindre, med det det medfører av mindre trengsel ombord, men samtidig mindre svømmebasseng og slikt (Jade har en sklie som 6-åringen sikkert vil elske).

Royal Caribbean er et annet svært familievennlig alternativ, med fine båter fulle av aktivitetsmuligheter (klatring, isbane, bading), men her er det vanligvis to tidsspesifikke bordsettinger til middag. Et godt tips her vil isåfall være å be om "my time dining", da bestemmer dere selv når det passer å spise.

Hos NCL betaler man en daglig sum i tips per hode, mens hos RCL er dette inkludert i cruiseprisen.

Hvilken tur dere går for, ville jeg planlagt først og fremst ut fra hvilke havner som besøkes. utreise fra Barcelona er feks greiere enn fra Roma (her må man ta taxi eller tog i en drøy time for å komme ut til havna), og det er mange besøkshavner som er mer egnet for utflukter med småbarn enn andre. En blanding av sightseeing-havner og anløp hvor man kan slange seg litt på stranda ville vært mitt førstevalg når vi skal dra med minsten.

Skrevet

Jeg har reist på flere cruise både med rccl og ncl og vil klart fortrekke rccl. For å gjøre det enkelt så går dere inn på Apollo og velger cruise fra barcelona med royal caribbien. Når man booker via apollo så har man fly,cruise og buss tur/retur flyplass/ cruiseterminal med. Det er også en apollo guide som venter på dere på flyplassen.

Jeg har selv reist den ruten. Det er flotte havner med mange fine utflukter. Har ikke reist med akkurat dette skipet,men med et av søsterskipene som er omtrent det samme. Av aktivitetsnivå så får man ikke tid til å kjede seg akkurat. Flotte skip med masse å finne på for liten og stor.

Har dere muligheten til å spandere på dere en balkonglugar så er det verdt hver krone.

http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/europa/spania/cruises/pages/libertyoftheseas2012.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...