AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 For to netter siden fikk en i familien min omgangssyke, som varte i 3-4 timer (han var kvalm, men kun diaré og magesmerter). Dagen etter fikk kjæresten det, denne gangen med litt oppkast, men mest diaré og magesmerter som varte ca like lenge. I natt fikk jeg gleden av å bli smittet, og har vært dårlig i 11 timer, med både oppkast og diaré. Barnet i familien har ikke fått det. Har lest litt rundt på nett for å finne ut om jeg kan få det igjen (er ikke helt frisk enda, men det er noen timer siden jeg spydde og nå klarer jeg å spise litt). De eneste artiklene jeg kunne finne stod det om folk som har omgangssyken i flere uker, og da skjønner jeg at det lett smittes, men når er vi jo (forhåpentligvis) ferdig med det så fort jeg blir frisk. Noen som har erfaring med slik kort omgangssyke? Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli smittet? Skal ta en lang togtur om noen dager og skal begynne i ny jobb, vil nødig bli syk igjen til den tid. Takk for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 God håndhygiene er det aller viktigste mot omgangssyke og er det noroviruset så er håndvask bedre enn håndsprit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå