Hirondelle Skrevet 10. juni 2012 #21 Skrevet 10. juni 2012 Det kommer en ny bursdag neste år. Og disse er i barnehagealder, så.... Det kommer jo faktisk flere titalls bursdager. Barn kan ikke forvente å bli invitert i en bursdag til en i barnehagen når hun selv ikke inviterte det nye bursdagsbarnet i sin egen bursdag. Ærlig talt. Og mammahjertet blør jo selvfølgelig, fordi det gjør vondt å se datteren lei seg. Men hvis du skal løpe rundt og "redde" henne til enhver tid kommer du jo tilslutt til ikke å ha noe særlig tid selv. Lykke til når datteren din kommer i puberteten :fnis: (Ikke stemple meg som kald og dum og si "HAR DU BARN KANSKJE", spar dere. Kua har vært kalv selv en gang, og det burde TS huske. Man kan ikke bli invitert i alt alltid, vondt å lære men bedre jo før. Og ring hvert fall ikke rundt å "ordne" opp til enhver tid. Lykke til! Gjør heller noe annet morsomt samme dagen som bursdagen er, så skal du se at det blir en ålreit dag allikevel 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #22 Skrevet 10. juni 2012 Jeg får ikke sove, og får vondt mammahjerte av dette... Dattera mi kom hjem fra barehagen før helga, og var veldig lei seg. Hun forklarte at alle de andre ungene (til og med den nyeste/yngste gutten på avdelinga) hadde fått invitasjon til en bursdag. Hun var den eneste som ikke hadde fått. Grunn til dette er nok fordi min datter hadde bursdag forrige uke, og da inviterte jeg hennes klubb (altså den aldresgruppa som er samla i barnehagen og som leker mest sammen og som har aktiviteter sammen). I denne klubben ble alle invitert. Denne jenta som har bursdag nå, er i aldersgruppa over henne. Men hun har likevel invitert resten av avdelinga, men ikke mitt barn. Angrer sånn på at jeg ikke bare inviterte hele bunten, så hadde jenta mi sluppet å bli den eneste av vennene i barehagen som ikke får komme. Hun sa hun hadde letet i hylla etter invitasjon, men fant altså ikke, mens alle de andre åpnet sine Goes around, comes around. Du begynte først med "utvelgelse" og når får jenta di kjenne hvor kjipt det er selv. Det var helt sikkert et hjerte som blødde da jenta di inviterte til bursdag i forrige uke. ALLE eller INGEN! Tøff lekse for dere begge, men nå har dere lært. Når det er sagt synes jeg ikke oppførselen til den hvengjerrige forelderen er noe bedre. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #23 Skrevet 10. juni 2012 Det kommer en ny bursdag neste år. Og disse er i barnehagealder, så.... Det kommer jo faktisk flere titalls bursdager. Barn kan ikke forvente å bli invitert i en bursdag til en i barnehagen når hun selv ikke inviterte det nye bursdagsbarnet i sin egen bursdag. Ærlig talt. Og mammahjertet blør jo selvfølgelig, fordi det gjør vondt å se datteren lei seg. Men hvis du skal løpe rundt og "redde" henne til enhver tid kommer du jo tilslutt til ikke å ha noe særlig tid selv. Lykke til når datteren din kommer i puberteten :fnis: (Ikke stemple meg som kald og dum og si "HAR DU BARN KANSKJE", spar dere. Kua har vært kalv selv en gang, og det burde TS huske. Man kan ikke bli invitert i alt alltid, vondt å lære men bedre jo før. Og ring hvert fall ikke rundt å "ordne" opp til enhver tid. Lykke til! Gjør heller noe annet morsomt samme dagen som bursdagen er, så skal du se at det blir en ålreit dag allikevel Sorry altså, men det er annerledes når man har barn selv. Husker hvordan det var når jeg selv ikke ble invitert osv, men det er enda sårere når det gjelder mine egne barn. Du skjønner hva jeg prater om når du selv får barn (og jada, jeg tenkte som deg før jeg fikk barn, men ser nå at man ikke forstår alt før man er der selv)
Hirondelle Skrevet 10. juni 2012 #24 Skrevet 10. juni 2012 Sorry altså, men det er annerledes når man har barn selv. Husker hvordan det var når jeg selv ikke ble invitert osv, men det er enda sårere når det gjelder mine egne barn. Du skjønner hva jeg prater om når du selv får barn (og jada, jeg tenkte som deg før jeg fikk barn, men ser nå at man ikke forstår alt før man er der selv) Hvordan løste foreldene dine flokene i bursdagsinvitasjonene da? Uansett MÅ barn lære seg å ikke bli invitert overalt til enhver tid!!!!!! Selv om mammahjertet blør så MÅ de lære det. Enkelt og greit. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #25 Skrevet 10. juni 2012 Hvordan løste foreldene dine flokene i bursdagsinvitasjonene da? Uansett MÅ barn lære seg å ikke bli invitert overalt til enhver tid!!!!!! Selv om mammahjertet blør så MÅ de lære det. Enkelt og greit. Jeg vet det var en gang mamma snakket med noen andre foreldre, men det var i en litt annen sammenheng. Men jeg er enig i at man må lære seg å ikke bli invitert, men i dette tilfelle der absolutt alle untatt barnet til TS er invitert blir det litt annerledes syns jeg. Jeg måtte bare påpeke at ting forandrer seg når man får barn selv.
Gjest Sitrondrops Skrevet 10. juni 2012 #26 Skrevet 10. juni 2012 Synes det er veldig rart invitasjonene kan bli delt ut i BH hvis man ikke ber alle. 2
Hirondelle Skrevet 10. juni 2012 #27 Skrevet 10. juni 2012 Jeg vet det var en gang mamma snakket med noen andre foreldre, men det var i en litt annen sammenheng. Men jeg er enig i at man må lære seg å ikke bli invitert, men i dette tilfelle der absolutt alle untatt barnet til TS er invitert blir det litt annerledes syns jeg. Jeg måtte bare påpeke at ting forandrer seg når man får barn selv. ja, selvfølgelig vet jeg at ting kan forandre seg når man får barn - jeg er ikke HELT bak mål, altså.. Men uten barn eller ei - å vite at man må lære at man ikke kan bli invitert overalt alltid er IKKE akkurat rakettforskning. Det er jo en grunn til at jeg skrev IKKE fokuser på at jeg ikke har barn! Fordi det er irrelevant i denne sammenhengen, barn må lære det så de vet det når de vokser opp. Ja, det er trist at hun er eneste som ikke er invitert, men denne ukens burdagsbarn ble jo ikke invitert i ts' barns bursdag?
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #28 Skrevet 10. juni 2012 Her ringte foreldrene hverandre dersom noen var utelatt til slike ting som bursdagsfeiring. Har aldri opplevd at det er foreldrene som står bak noe slikt, oftest en konflikt barna imellom. Fikk litt kjeft, men det hele ble alltid raskt glemt, og alle ble innvitert. Synes det er viktigere og riktigere at bursdagsjenten lærer å være inkluderende enn at man lar være å ringe fordi det er flaut. Forstår ikke at man skal oppmuntre til å være uinnkluderende og urettferdig, skjønner ikke hvorfor noen mener at dette skal være en bra ting for barna. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #29 Skrevet 10. juni 2012 ja, selvfølgelig vet jeg at ting kan forandre seg når man får barn - jeg er ikke HELT bak mål, altså.. Men uten barn eller ei - å vite at man må lære at man ikke kan bli invitert overalt alltid er IKKE akkurat rakettforskning. Det er jo en grunn til at jeg skrev IKKE fokuser på at jeg ikke har barn! Fordi det er irrelevant i denne sammenhengen, barn må lære det så de vet det når de vokser opp. Ja, det er trist at hun er eneste som ikke er invitert, men denne ukens burdagsbarn ble jo ikke invitert i ts' barns bursdag? Men TS inviterte bare en gruppen fra barnehagen, i dette tilfelle er jo KUN barnet til TS utelatt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #30 Skrevet 10. juni 2012 ja, selvfølgelig vet jeg at ting kan forandre seg når man får barn - jeg er ikke HELT bak mål, altså.. Men uten barn eller ei - å vite at man må lære at man ikke kan bli invitert overalt alltid er IKKE akkurat rakettforskning. Det er jo en grunn til at jeg skrev IKKE fokuser på at jeg ikke har barn! Fordi det er irrelevant i denne sammenhengen, barn må lære det så de vet det når de vokser opp. Ja, det er trist at hun er eneste som ikke er invitert, men denne ukens burdagsbarn ble jo ikke invitert i ts' barns bursdag? Nå er det litt forskjell på å være den eneste som ikke ble invitert og å være blant flere som ikke ble invitert... Men det er vel sånt som skjer, kanskje TS er eneste moren som ikke inviterte alle... 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #31 Skrevet 10. juni 2012 Skulle jeg invitert alle på avdelingen til min sønn, så hadde det blitt 17 stk bare fra barnehagen. Da måtte jeg ha leid ett lokale eller noe... Jeg inviterte også bare "klubben", altså 5-åringene når min gutt hadde bursdag, både jentene og guttene i 5-års-klubben. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #32 Skrevet 10. juni 2012 Ts her. Joda, vi fikk en fin dag likevel og jeg har forklart henne at vi ikke inviterte barnet, og derfor var det greit at hun ikke fikk komme dit. Men klart hun syns det er kjedelig når alle de andre vennene skulle. Siden min jente hadde bursdag nå på slutten av barnehageåret, så har jeg gjort som de andre foreldrene og barna på hennes klubb, invitert bare den gjengen i samme aldresgruppe som alltid har gått sammen i barnehagen). Jeg forstår jo at det ikke er et selvfølge at barnet mitt skulle få komme til en hun selv ikke inviterte, men jeg synes bare det var rart at hun var den eneste som ikke ble invitert...men sånn er det bare noen ganger.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #33 Skrevet 10. juni 2012 Og forresten så er de 18 stykker på hennes avdeling, så det å invitere alle hadde nok blitt uaktuelt. Ts
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #34 Skrevet 10. juni 2012 Men er du sikker på at alle andre virkelig var invitert, og at det ikke bare er noe din datter har (valgt) å oppfatte slik? 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #35 Skrevet 10. juni 2012 Hvordan løste foreldene dine flokene i bursdagsinvitasjonene da? Uansett MÅ barn lære seg å ikke bli invitert overalt til enhver tid!!!!!! Selv om mammahjertet blør så MÅ de lære det. Enkelt og greit. Skru av dataen og ta deg en tur. Ingen barn skal utelates på denne måten, enten alle eller ingen. Evt kun jentene og kun guttene. Barn skal ikke måtte oppleve å ikke bli invitert uten en evt. opplagt grunn. Jeg opplevde aldri som barn å ikke bli invitert i bursdag, verken i barnehage eller på barneskolen, fordi der var det strenge regler for dette. Enten alle, alle jentene eller alle guttene. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #36 Skrevet 10. juni 2012 Dårlig gjort. Enten har man å invitere bare en gruppe, eller alle sammen. IKke utelate én unge. Skulle tro det har skjedd en forglemmelse eller feil her, men om ikke så er det dessverre ikke overraskende, noen foreldre egner seg rett og slett ikke. De som mener man ikke skal sjekke, og eventuelt ikke si fra hvis det er gjort med vilje, fordi "sånt må man lære" - er det bedre å lære barnet at man skal stilltiende akseptere å bli urettferdig behandlet?? 2
ViljaH Skrevet 10. juni 2012 #37 Skrevet 10. juni 2012 Er det ikke kotyme at hvis man ikke skal invitere alle barna i avdelingen, så får man ikke legge invitasjoner i hyllene? Da må foreldrene finne annen måte å levere ut på. Så det ikke er så synlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå