AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg får ikke sove, og får vondt mammahjerte av dette... Dattera mi kom hjem fra barehagen før helga, og var veldig lei seg. Hun forklarte at alle de andre ungene (til og med den nyeste/yngste gutten på avdelinga) hadde fått invitasjon til en bursdag. Hun var den eneste som ikke hadde fått. Grunn til dette er nok fordi min datter hadde bursdag forrige uke, og da inviterte jeg hennes klubb (altså den aldresgruppa som er samla i barnehagen og som leker mest sammen og som har aktiviteter sammen). I denne klubben ble alle invitert. Denne jenta som har bursdag nå, er i aldersgruppa over henne. Men hun har likevel invitert resten av avdelinga, men ikke mitt barn. Angrer sånn på at jeg ikke bare inviterte hele bunten, så hadde jenta mi sluppet å bli den eneste av vennene i barehagen som ikke får komme. Hun sa hun hadde letet i hylla etter invitasjon, men fant altså ikke, mens alle de andre åpnet sine
Gjest lone Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Høres utrolig rart ut, at et lite uskyldig barn skal bli utestengt ALENE pga en hevngjerrig forelder. Snakk med foreldrene? 3
Zakuro Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Kan jo kanskje også hende at invitasjonen kom bort før hun så i hylla?
Gjest lone Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Kan jo kanskje også hende at invitasjonen kom bort før hun så i hylla? Ja, jeg regnet med at TS har sjekket/kommer til å sjekke at den ikke bare er kommet bort Du kan uansett si til henne at dette ordner seg, at dere to kan finne på noe ekstra spesielt den dagen slik at hun likevel kan glede seg til noe, og hvis du faktisk er invitert så blir det bare en positiv overraskelse
Gjest lone Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Kan jo kanskje også hende at invitasjonen kom bort før hun så i hylla? Ja, jeg regnet med at TS har sjekket/kommer til å sjekke at den ikke bare er kommet bort Du kan uansett si til henne at dette ordner seg, at dere to kan finne på noe ekstra spesielt den dagen slik at hun likevel kan glede seg til noe, og hvis du faktisk er invitert så blir det bare en positiv overraskelse
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Kanskje datteren din har gjort noe mot dette barnet som gjør at de ikke ønsker å ha henne i bursdagen sin? 4
Invicta Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Hadde mitt barn vært det eneste barnet som ikke ble bedt i bursdag, hadde jeg ringt foreldrene og snakket med dem. Syns ikke noe om at evt et barn blir utestengt, og det er jo ganske kjedelig å bli trist og fornærmet om invitasjonen har blitt borte/glemt osv. 6
Gjest Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 De barnehagene jeg har vært vikar så har det vært nektet å dele ut invitasjoner til bursdagsselskaper nettopp pga slike ting! Men ville tatt en tlf til foreldrene og hørt med de, kan jo hende invitasjonen var borte, i det minste får du en grunn hvorfor de har valgt å ikke invitere kun din datter!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Vet hvordan hun har det. Husker selv når jeg gikk på barneskolen. Det var flere ganger at hele klassen, utenom meg, fikk innbydelser til bursdager. Ekstra vondt var det at disse innbydelsene ble delt ut i klasserommet.
Gjest Tine Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg ville tatt en telefon til bursdagsbarnets foreldre for å høre om det er en forglemmelse at hun ikke er invitert. Og dersom det ikke er det, ville jeg forklart hvor lei seg hun ble, og spurt om hun kan få komme likevel.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Er vel ikke usannsynlig at det er jenta selv som ikke har gitt til din jente. Kan hende fordi hun ikke fikk komme i din jente sin bursdag. Ring foreldrene så ordner det seg nok. Jeg og venninner har også "glemt" eller "mistet" invitasjoner når vi var små, ofte over fillesaker og små krangler. Fikk alltid masse kjeft av foreldrene våre når vi ble oppdaget :gjeiper: Ofte var saken glemt neste dag. Dersom det er hevngjerrige foreldre er dette ikke så bra, men det er det vel liten sannsynlighet for.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Hadde mitt barn vært det eneste barnet som ikke ble bedt i bursdag, hadde jeg ringt foreldrene og snakket med dem. Syns ikke noe om at evt et barn blir utestengt, og det er jo ganske kjedelig å bli trist og fornærmet om invitasjonen har blitt borte/glemt osv. Trodde det var sånn over alt jeg. Hvis ikke så er det barnehagens rutiner som skal ha kritikk, og rettes på.
Tullepia Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Jeg får ikke sove, og får vondt mammahjerte av dette... Dattera mi kom hjem fra barehagen før helga, og var veldig lei seg. Hun forklarte at alle de andre ungene (til og med den nyeste/yngste gutten på avdelinga) hadde fått invitasjon til en bursdag. Hun var den eneste som ikke hadde fått. Grunn til dette er nok fordi min datter hadde bursdag forrige uke, og da inviterte jeg hennes klubb (altså den aldresgruppa som er samla i barnehagen og som leker mest sammen og som har aktiviteter sammen). I denne klubben ble alle invitert. Denne jenta som har bursdag nå, er i aldersgruppa over henne. Men hun har likevel invitert resten av avdelinga, men ikke mitt barn. Angrer sånn på at jeg ikke bare inviterte hele bunten, så hadde jenta mi sluppet å bli den eneste av vennene i barehagen som ikke får komme. Hun sa hun hadde letet i hylla etter invitasjon, men fant altså ikke, mens alle de andre åpnet sine Kan hende det var en forglemmelse eller at invitasjonen har forsvunnet, eventuelt en misforståelse. Jeg har ingen tro på at voksne mennesker utelater ett barn i barnehagen. (Dog kan det hende at barnet deres av ymse grunner har nektet å ha datteren din i selskap, vet du om de er gode venner eller i tottene på hverandre?) Ring foreldrene til barnet som skal ha alle på bursdag og forklar at alle har fått invitasjon bortsett fra din datter - og spør pent hvorfor. Spør om foreldrene kunne lagt en invitasjon i postkassen deres. Snakker man rolig og pent som voksne om dette vil det nok løse seg fint.
Gjest gjest Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Egentlig så møtte du vel bare deg selv i døra her? Dere hadde bursdag i forrige uke, og da var ikke det aktuelle bursdagsbarnet invitert. Foreldrene hennes kunne jo ikke vite hvordan dere hadde valgt ut de inviterte. For en uke siden var det et annet mammahjerte som blødde for datteren sin Ringte de til deg??? Bit det i deg, fortell datteren din at dette er DIN skyld og finn på noe gøy sammen med henne på den aktuelle dagen, som kompensasjon. Av og til må barna våre tåle noen nederlag, sånn er det bare. Jeg regner med at du 1) Tar opp dette på neste foreldremøte eller 2) Endrer dine egne vaner mtp invitasjoner til bursdag. (Det er ikke det at jeg ikke synes synn i datteren din, men dette er det nok du selv som har stelt i stand selv ved deres egen bursdag...) 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Vært inne på tanken om at noen kansje ikke vil ha din snørrunge i sitt hus?? Ikke lag noe nummer ut av dette i det hele tatt! Hun må bare lære seg at sånn er livet av og til... Er såååå lei det hysteriet her inne ang. bursdager, inviter dem man ønsker/barnet leker med, også får de andre foreldrene bare akseptere det, og lære barna at livet er urettferdig. Og begynne å ringe foreldrene for å "tvangsinvitere" ungen sin er bare frekt. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Er du helt sikker på at ALLE er invitert untatt din datter? Barn er jo litt sann at "alle" andre får lov, men ikke jeg. Viss det er tilfelle hadde jeg tatt en telefon til foreldrene for å høre, får meg ikke til å tro at det er tilfelle at de har invitert alle untatt 1 :O Til de over osm mener det er rettferdig fordi hun ikke ble invitert forrige uke, mener dere virkelig det? Da var det alle på samme årstrinn som ble invitert, så var mange som ikke fikk komme. Det er ikke det samme!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Vært inne på tanken om at noen kansje ikke vil ha din snørrunge i sitt hus?? Ikke lag noe nummer ut av dette i det hele tatt! Hun må bare lære seg at sånn er livet av og til... Er såååå lei det hysteriet her inne ang. bursdager, inviter dem man ønsker/barnet leker med, også får de andre foreldrene bare akseptere det, og lære barna at livet er urettferdig. Og begynne å ringe foreldrene for å "tvangsinvitere" ungen sin er bare frekt. Du vet neppe hvordan det føles når barnet ditt blir lei seg og mammahjertet blør..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #19 Skrevet 10. juni 2012 Du vet neppe hvordan det føles når barnet ditt blir lei seg og mammahjertet blør.. Joda! Jeg har opplevd gjennom hele oppveksten å ikke bli invitert, eller å bli "tvangsinvitert" av foreldre som mente at alle på død og liv måtte inviteres. Og jeg har opplevd at mitt barn ikke har blitt invitert, men jeg lagde ikke noe big deal ut av det... Trøstet henne selfølgelig, å fortalte at sånn er det bare noen ganger. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 10. juni 2012 #20 Skrevet 10. juni 2012 Kan godt hende at invitasjonen bare har forsvunnet i systemet om det var en del som skulle inviteres til å begynne med. Du kan jo ta en telefon og høre, uten å virke masete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå