sølepytt Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Er det noen som har erfaring med å bo i en kjeller her, der vinduet er helt nede ved bakken, eller nesten helt nede? Jeg skal nemlig gjøre det, og tenker nå i ettertid (skal underskrive kontrakt i morgen)at tenk hvis det kommer dyr inn vinduet om natta hvis det er åpent? Når vinduet er i etasjene oppover, så er det jo bare fugler og flyvende innsekt som kan komme inn. Men kan jeg nå forvente piggsvin, frosker, padder, flått, huggorm, stålorm, flaggermus, mus, edderkopper og andre skumle ting? Det er en gressplen utenfor, så dette synes jeg er skikkelig skummelt. Jeg må jo kunne ha vinduet åpent uten å bli redd. Så noen med erfaringer? Jeg er takknemlig for svar! Endret 10. juni 2012 av sølepytt
Edvarda Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Jeg bodde sånn en gang og fikk frosker inn. Men for det meste små frosker, hvis det hjelper. Og det huset sto på en tidligere myr, de sa at det var derfor det var mye frosk i området. Når det er sagt tror jeg du er trygg for de fleste andre tingene på lista di 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 du bør sette opp en netting foran vinduet. det ekke noe kos å våkne av at det står en elg og slikker deg i trynet 15
@Maja Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Bur omtrent slik du beskriver. Kjøp insektsnett å ha på vinduet, så slepp du at smådyr og kryp kjem seg inn. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har også bodd i kjellerleilighet, fikk mye stas inn gjennom vinduene da Jeg har fått et tonn med vanlige småkryp, jeg har fått noen fugler og frosker og masse masse MASSE snø! Kjøp myggnetting så slipper du ihvertfall dyrene
sølepytt Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Fyttigrisen. Hvor kjøper man myggnetting? Claes Ohlson? Jeg tror ikke jeg våger å ha vinduet åpent jeg... Kanskje jeg kjøper vifte i stedet...Huff. Endret 10. juni 2012 av sølepytt
@Maja Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Fyttigrisen. Hvor kjøper man myggnetting? Claes Ohlson? Jeg tror ikke jeg våger å ha vinduet oppe jeg... Kanskje jeg kjøper vifte i stedet...Huff. Kanskje. Kan ha på f.eks nille og slike butikker. Eg bestilte frå enklereliv.no. medn insektsett slepp du jo mygg og andre insekt som hadde komt inn uansett kva etasje du budde i. Går sikkert bra
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Insekt, også uten vinger, kommer da inn i alle etasjer i huset. Sett på netting på vinduet, så er du ganske sikra!
Mann 42 Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg fikk en katt inn en gang. Det var litt sjokk å våkne med den på hodeputa, men etter hvert ble vi gode venner. Kanskje den mistok snorkingen min for ekstrem maling? 5
Gjest Quake Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har også fått katt inn som krølla seg opp på senga, ikke populært hos hunden. Utallige lemmen når det har vært lemmen år...de drøsset inn på dusinet. Naboens kanin! Satt aldri opp myggnetting, fordi jeg syns det var for mye mas. (men å jage ørten lemming ut av huset var visst helt ok...er ikke så smart jeg) 10
Gjest Elissima Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 du bør sette opp en netting foran vinduet. det ekke noe kos å våkne av at det står en elg og slikker deg i trynet Jo, elger er bare søøøte da Men insekter og sånt er ubehagelig. Er vel noe netting man kan sette opp ja..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Jeg fikk inn en haug av det på bildet samt edderkopper.
Zinnia Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Uff, ja jeg har dessverre hatt "gleden" av å bo i flere kjeller- og førsteetasje leiligheter. Alle bortsett fra en har hatt edderkoppproblemer, lite festlig når man har fobi. Så nå godtar jeg ingenting under 3. etg lenger Men kjøp en skikkelig insektspray eller to, man føler seg ihvertfall litt tryggere om man har noe tilgjengelig som dreper utøyet momentant
sølepytt Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #16 Skrevet 10. juni 2012 Jeg må moderere meg. Var og underskrev kontrakt i dag og såg rommet igjen, og det var mellom en halvmeter til en meter ned til bakken. Snegler glemte jeg forresten. Skrekk og gru. Og en gang da jeg bodde i andre etasje fikk jeg inn grasshoppe. Skikkelig skummelt, for jeg skjønte ikke hva det var i begynnelsen, bare hørte mystiske lyder.
Aussie Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Vel, når jeg bodde i Australia, så var det en nødvendighet å ha netting foran vinduene - jeg lover, instektene, edderkoppene og annet er mye større enn de vi har i Norge. Og så var det slanger da... Så dette er bare peanuts i forhold, sølepytt
Gjest Trio Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Jeg brukte å få huseierens katt inn. Det var egentlig bare koselig da jeg savnet egne dyr. Ikke fullt så lett å vite hva man skal gjøre når man våkner til et pinnsvin som forsøker å finne veien ut, men det gikk da det også.
sølepytt Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #19 Skrevet 10. juni 2012 Vel, når jeg bodde i Australia, så var det en nødvendighet å ha netting foran vinduene - jeg lover, instektene, edderkoppene og annet er mye større enn de vi har i Norge. Og så var det slanger da... Så dette er bare peanuts i forhold, sølepytt Takk! Dette skal jeg klare!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #20 Skrevet 10. juni 2012 Vi hadde en hannkatt som markerte på vinduskarmen. Stinket noe så inn i h.. Den hadde _heldigvis_ ikke vært inne, men det er gjerne noe å være obs på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå