Gå til innhold

Spørsmål vedr. sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper at jeg poster i riktig forum.. og at noen kan hjelpe meg med svar :)

Jeg har pr. i dag 2 jobber; 1 fast stilling 50%, og en vikar der jeg har turnus på ca 50-65 %.

* Jeg har blitt gravid, og har ganske store problemer å utføre den ene jobben, da det er ganske fysisk arbeid med tunge løft osv. Den andre jobben har jeg kun kontorarbeid, og er mye lettere å utføre (dette er den faste jobben)

* Legen spurte om jeg ville sykemeldes, da jeg har vært dårlig, men sa jeg kunne vente litt og se.

- Hvordan blir dette med sykepenger dersom jeg blir sykemeldt? Regner med jeg kun får betalt for 100%, selv om jeg til tider har opp mot 120% når turnusen er på max?

- Er det mulig for meg å kun sykemelde meg fra den ene jobben? (den mest fysiske?) Dette pga. den andre jobben er ganske avhengig av meg + at det er noe jeg kan utføre selv om jeg er dårlig om dagene.

På forhånd takk for svar fra de som vet noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjukemeldes frå ein av jobbene og fortsette i den andre om legen vurderer det som best.

I utgangspunktet får du utbetalt sjukepengar for ordinær lønn, men det kan vere aktuelt med gjennomsnittberekning av inntekt som grunnlag for sjukepengar om du har mykje overtid/ekstra. Men kan dessverre ikkje reglane for når det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...