AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hvor kan jeg reise alene? helst et sted hvor det ikke er så store avstander mellom ting. stedet må være trygt og gjerne med mulighet for å treffe på litt folk, men ikke party sted jeg er ikke bereist og skal reise alene for første gang, hvis jeg tør da...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 En uke, helg eller mer? Prøv først to-tre dager i en by. Og ikke fortell at du reiser alene for første gang. Skaff deg all info du kan på nettet om stedet du velger å reise til.
Wildy Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Byferie , syden, opplevelse? Jeg har vært alene på Lanzarote på sydentur; koste meg omtrent glugg ihjel. Er også glad i å dra til storbyer alene; og har vært flere ganger i London på egen hånd. Stockholm er også en favoritt.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 TS her. jeg er åpen for alle typer reiser og tenker å reise bort for en uke ettersommerferien, men vet ikke helt når enda
gira97 Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 reis med et charterselskap, da er du trygg ! du blir guidet hele veien til hotellet. velg et hotell på stranda med alle fasiliteter så du slipper å forlate hotellet om du ikke føler deg trygg. gjerne et som ligger veldig sentralt. et hotell med barnefamilier er jo relativt trygt.. ville også valgt hotell og ikke leiligheter. liksom tryggere inne på et hotell , enn en leilighet hvor ubudne kan banke på fra utenfra.. ville nok ikke reist til tyrkia eller egypt.
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 (endret) reis med et charterselskap, da er du trygg ! du blir guidet hele veien til hotellet. velg et hotell på stranda med alle fasiliteter så du slipper å forlate hotellet om du ikke føler deg trygg. gjerne et som ligger veldig sentralt. et hotell med barnefamilier er jo relativt trygt.. ville også valgt hotell og ikke leiligheter. liksom tryggere inne på et hotell , enn en leilighet hvor ubudne kan banke på fra utenfra.. ville nok ikke reist til tyrkia eller egypt. Og jeg er totalt motsatt Ikke reis charter, reis gjerne til steder med hosteller da det ofte er letter å bli kjent med noen der enn på hotell. Når du ankommer ho(s)tellet du velger (som nesten kan være hvor som helst, de fleste steder er ikke spesielt farlige med sunn fornuft) spørs du hotellet om de kan anbefale guidede turer o.l., da de ofte har bedre oversikt enn f.eks. charterselskapene. Og lykke til, det er nesten ingenting som er så fantastisk som å reise alene Endret 9. juni 2012 av Wolfmoon 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 reis med et charterselskap, da er du trygg ! du blir guidet hele veien til hotellet. velg et hotell på stranda med alle fasiliteter så du slipper å forlate hotellet om du ikke føler deg trygg. gjerne et som ligger veldig sentralt. et hotell med barnefamilier er jo relativt trygt.. ville også valgt hotell og ikke leiligheter. liksom tryggere inne på et hotell , enn en leilighet hvor ubudne kan banke på fra utenfra.. ville nok ikke reist til tyrkia eller egypt. Og jeg er totalt motsatt Ikke reis charter, reis gjerne til steder med hosteller da det ofte er letter å bli kjent med noen der enn på hotell. Når du ankommer ho(s)tellet du velger (som nesten kan være hvor som helst, de fleste steder er ikke spesielt farlige med sunn fornuft) spørs du hotellet om de kan anbefale guidede turer o.l., da de ofte har bedre oversikt enn f.eks. charterselskapene. Og lykke til, det er nesten ingenting som er så fantastisk som å reise alene Enig med siste taler. Jeg mener, "så du slipper forlate hotellet"? Hva er poenget med å reise på tur da? Og et hotell med mange barnefamilier? Det unngår jeg som pesten når jeg reiser på alenetur. De fleste steder er trygge å reise til. Det blir overhysterisk å tenke at man må følges til døra og sitte på hotellet hele ferien. 2
Jenta. Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Noen måneder etter at jeg fylte 18 reiste jeg alene en langhelg til København. Storkoset meg! Hadde rom i toppetasjen på hotellet med balkong, shoppet uten å måtte ta hensyn til noen andre, og spiste billig mat. Gikk mye og fikk sett mye. Elsker den byen
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ser ikke poenget med å reise noe sted hvis man ikke skal forlate hotellet... Jeg er 30, og har de siste ti årene reist alene til Madrid, Milano, London, København, Stockholm, St Petersburg, Athen, New York, Auckland-Wellington-Christchurch (New Zealand), Brussel og Varna (Bulgaria). Har ikke opplevd noe ekkelt noen av stedene. Både Madrid og Milano har små bysentre, hvor alle severdighetene er i gangavstand fra hverandre. Det som kan være litt dumt her er at det er relativt få som snakker engelsk, og mange av museene har ingen informasjon på engelsk. London er et veldig trygt valg om du er engstelig av deg. Det er veldig lett å komme seg rundt med undergrunnen, den er veldig godt skiltet og lett å finne frem i. I tillegg er det ikke noe problem med språket. Det samme gjelder forsåvidt New York, veldig greit sted, men lenger å reise til. Anonym poster: e060e410374c8188510e78a922e74620 1
Sophie-Ann Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Jeg tenker at det må være så koselig å reise til Dublin alene . Det har jeg lyst til hvertfall!
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. juni 2012 #11 Skrevet 14. juni 2012 Jeg tenker at det må være så koselig å reise til Dublin alene . Det har jeg lyst til hvertfall! Dublin alene høres jo helt fantastisk ut... *sjekker flypriser* 1
Lilje:) Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Hvor kan jeg reise alene? helst et sted hvor det ikke er så store avstander mellom ting. stedet må være trygt og gjerne med mulighet for å treffe på litt folk, men ikke party sted jeg er ikke bereist og skal reise alene for første gang, hvis jeg tør da... Jeg hadde reist til en øy i Hellas! Hva med Skopelos? Har ikke vært der selv, men Hellas har masse fine øyer jeg tenker det kunne vært perfekt å dra alene til! Spørs hva du er ute etter da! Ikke nøl med å reis alene, bare hopp i det! Tror man vokser mye på å gjøre en slik ting alene!
pinar Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Jeg planlegger og å reise alene denne sommeren. Er litt skeptisk, ikke fordi jeg ikke liker å være alene, men er redd for ikke å finne frem til steder osv.. Tenker på Barcelona. Dublin er forresten kjempe koslig!
Taste of Slow Skrevet 23. juni 2012 #15 Skrevet 23. juni 2012 Du kan reise hvor som helst alene! Jeg trives godt med å være alene på tur - men det var skummelt første gangen jeg gjorde det... Men trøst deg med at du blir fort vant til det, og så blir du utrolig stolt av deg selv når du ser hvor fint du klarer deg selv De fleste steder er trygge å reise alene bare man tar normale forhåndsregler, så tenk mer på hva du har lyst å oppleve og så kan du velge sted utifra det. Jeg har reist mest i Afrika på egen hånd - men første turen alene var til Thailand. Det er et fint land å starte i - det er behagelig, trygt og mange andre som reiser alene. Tips for å treffe mennesker: bruk Couchsurfing før du reiser dit - ikke nødvendigvis for å bo hjemme hos folk, men for å avtale å møte noen som bor der. Bo på flermannsrom på hosteller i stedet for på alenerom, så treffer du garantert masse hyggelige mennesker! Lykke til! Hvor kan jeg reise alene? helst et sted hvor det ikke er så store avstander mellom ting. stedet må være trygt og gjerne med mulighet for å treffe på litt folk, men ikke party sted jeg er ikke bereist og skal reise alene for første gang, hvis jeg tør da...
Gjest puffy Skrevet 24. juni 2012 #16 Skrevet 24. juni 2012 Anbefaler Skopelos i Hellas, gåavstand til det meste og veldig veldig fint!
Bernardette Skrevet 24. juni 2012 #17 Skrevet 24. juni 2012 Og jeg er totalt motsatt Ikke reis charter, reis gjerne til steder med hosteller da det ofte er letter å bli kjent med noen der enn på hotell. Når du ankommer ho(s)tellet du velger (som nesten kan være hvor som helst, de fleste steder er ikke spesielt farlige med sunn fornuft) spørs du hotellet om de kan anbefale guidede turer o.l., da de ofte har bedre oversikt enn f.eks. charterselskapene. Og lykke til, det er nesten ingenting som er så fantastisk som å reise alene Jeg også tenker som deg. Verden ligger foran mine føtter og jeg bruker alle mulige sjanser til å dra ut for å se.
Anneline80 Skrevet 24. juni 2012 #18 Skrevet 24. juni 2012 Jeg også tenker som deg. Verden ligger foran mine føtter og jeg bruker alle mulige sjanser til å dra ut for å se. Samme her!
pinar Skrevet 24. juni 2012 #19 Skrevet 24. juni 2012 Noen som har vært i Peru/Bolivia? Alene. Eventuelt India/Kina/Nepal?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå