AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Jeg føler meg tom. Jeg gråter hele tiden når jeg er alene. Føler meg utmattet. Jeg veit ikke om jeg orker å leve videre rett og slett. Jeg veit jeg har gode venner som er glade i meg, men jeg føler meg ikke trygge nok på dem til å dele mine innerste tanker. Jeg har kun sagt det til en person, kjæresten min. Som slo opp med meg for 2 uker siden. Jeg eier ikke selvtillit, jeg bruker mye energi på å vise utad at jeg har det fint og er lykkelig, mens jeg på innsiden er helt tom og mørk. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg ønsker ikke oppmerksomheten ordene" Jeg vil dø" gir meg. Men når jeg kjører bil håper jeg innerst inne på å møte en trailer, og at alt er over.
Gjest mjaow Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Om du vil snakke kan du sende meg pm. Jeg er her for deg, om du vil 1
Papirfly Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Uff, du må ringe fastlegen din og få henvisning til psykolog! Skremmende at det du har skrevet er nesten identisk med hva jeg selv skrev på et annet forum for fem år siden. Men jeg kom meg til legen og fikk antidepressiva og har det mye bedre i dag. Du må søke hjelp! 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Uff, du må ringe fastlegen din og få henvisning til psykolog! Skremmende at det du har skrevet er nesten identisk med hva jeg selv skrev på et annet forum for fem år siden. Men jeg kom meg til legen og fikk antidepressiva og har det mye bedre i dag. Du må søke hjelp! TS her. Er så redd for at legen ikke skal ta meg seriøst :/ Hvordan sier man noe sånt? til en relativt fremmed person?
Ananas. Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Hvis legen ikke tar deg seriøst så bytter du fastlege og prøver igjen, for dette er noe du trenger hjelp med, og noe helsevesenet skal være inneforstått med at du trenger hjelp til. Så en avvisning fra en lege er eventuelt ikke et tegn på at du er "teit", men at legen ikke gjør jobben sin. Husk det:) Det er ikke uvanlig å føle det sånn, det er det mange som gjør, mange som har gjort, og mange som kommer til å gjøre, men det er mulig å få hjelp. Oppfordrer deg til å gå til legen din og ta det derfra, for det blir bedre. Enten med tiden, eller med hjelpen du får, eller en kombinasjon. Lykke til:) 1
Papirfly Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 TS her. Er så redd for at legen ikke skal ta meg seriøst :/ Hvordan sier man noe sånt? til en relativt fremmed person? Vil anbefale deg å planlegge på forhånd hva du har lyst til å si. Du trenger nok ikke å gå særlig i detaljer for legen, men forklar i korte trekk hvordan du har det. Den teksten du startet tråden med synes jeg forklarer situasjonen din ganske godt, så du kan jo ta utgangspunkt i den. Er du villig til å prøve psykolog, så si det til legen. Det høres kanskje helt uvirkelig ut nå, men det kommer til å ordne seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå