Gå til innhold

Klump der nede :S

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten klump på størrelse med en ert på innsiden av huden litt opp og til venstre for klitoris (av mangel på bedre forklaring). Det gjør ikke vondt og den er veldig hard, kan klype den uten at den forandrer form eller noe :sjenert: . Se vedlegg. Hva er det? :sukk:

post-37809-0-76887200-1339267921_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betent talgkjertel?

Inngrodd hårstrå?

Fettknott?

AnonymBruker
Skrevet

TS:

Hva er fettknott? Tror ikke det er noen av de andre siden denne syns ikke. Merker den ikke om man ikke klemmer litt på den.. Bare litt redd det er noe farlig, men hatt den et par måneder så kan vel ikke være det?

AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Fettknott er min families forklaring på litt harde klumper under huden som ikke er farlige.

Samme betegnelse brukes for sånne bittesmå hvite klumper man får i porer i ansiktet feks. De som ikke er kviser, men ligner litt og det du klarer å få ut etter hundre år med klemming er en liten, hard, hvit klump.

Sannsynligvis en talgansamlig eller en talgkjertel av noe slag, så lenge den ikke blir noe verre eller vond, går de som regel over av seg selv.

Hadde en sånn "fettknott" selv på den ene kjønnsleppa for et års tid siden. Den gjorde ikke vondt, den var liksom bare der en dag og forsvant relativt like fort som den oppstod, men den var der noen måneder før den plutselig var borte.

Skrevet

Det kan være en fettkul.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert bare en kvise. Forsøk å knipe den så langt opp til overflaten som du kan og stikk hull med en sterilisert nål.

Gjest Januar
Skrevet

Hahaha, fettknott!!?? Det er det morsomste ordet jeg har lest på flere år! :)

Det er nok en god gammeldags fettknott ja, eller en innkapslet talgkjertel om du vil. Det begynte som en liten hudorm i en hårsekk, men så har utgangen vokst igjen, så du kan fjerne den med et lite snitt hos legen kanskje..?

AnonymBruker
Skrevet

okei, men da høres det ut som det er noe helt ufarlig i alle fall! Jeg tror ikke det er kvise eller noe ingrodd hår siden det er ganske langt bak i huden om dere skjønner :P er ikke sånn at om man klemmer rundt den kommer den ut fra huden. Den er fortsatt der "inne".

Men takk for svar! :)

Skrevet

Det er nok en liten betent talgkjertel. Den går bort av seg selv, men det tar tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...