Gå til innhold

Hjelp av psykolog el.l?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har erfaringer med å gå til psykolog for lignende utfordringer.

Jeg er i slutten av 20-årene, og er på en måte inne i en litt trist periode i livet. Har prøvd å tenke tilbake til sist jeg var "lykkelig" og fornøyd med tilværelsen, og kommer fort tilbake til tiden på barneskolen. Begynner på lure på om jeg virkelig har vert så uheldig, eller gjør jeg noe helt galt.

Så klart har jeg vert fornøyd med verden i perioder. Men dette har stort sett vert på ny skole, i ny jobb eller første del av et forhold. Altså jeg har tro og håp på at denne gangen blir det bra, men så blir det ikke bra i lengden likevell.

Jeg har ingen "konkrete" utfordringer jeg sliter med. Har havna i en vanskelig jobbsituasjon, og får det ikke helt som jeg vil der. Men selv om jeg måtte gi slipp på drømmejobben har jeg helt grei jobb og tener greit. Sliter med å fylle dagene med noe å gjøre, finner ikke plasser/situasjoner der jeg treffer folk jeg kan bli kjent med eller ting jeg kan delta på. Nett nå er jeg samtidig frustert over bosituasjonen (sparer for å kjøpe, men det tar tid) i tillegg til litt ekstra tristhet pga et kjærlighetsforhold som ikke gikk min vei.

Så etter å ha fått flere skuffelser og drømmer knust siste månedene begynner jeg å bli litt desperat etter å finne en måte å gjøre tilværelsen bedre.

Jeg kan jo selv se at jeg må spare for å finne et bedre sted å bo. Jeg må komme meg ut og treffe folk for å bli kjent med noen, og benytter alle muligheter jeg finner uten at det har gitt stort resultat. Vet også at jeg bare må følge med og se om det dukker opp jobber jeg heller vil ha, men når ingenting anna fungerer i verden har jeg ikke motivasjon for å begynne på noe helt nytt.

Noen som har erfaring med psykolog eller tilsvarende for lignende situasjoner? Jeg trenger jo egentlig ikke å snakke, trenger løsninger. Er det da noe å hente med psykologbehandling, eller er dette bare masse bortkasta penger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...